PDA

Volledige versie bekijken : Moet ik aan flash?

john.tillema
%Europe/Berlin %608 %2006, 15:35
Goedendag allemaal, ik ben nieuw hier na al een hele tijd mee te lezen.

Ik zit met wat vragen in me hoofd waar ikz elf niet zo het antwoord op weet: Ik zelf heb een 3d CAD achtergrond (mechanisch) en ben niet onhandig met dreamweaver en photoshop enz enz.. maar nu wil ik een website gaan maken waar Html (volgens mij) tekort schiet.

Mijn idee is het volgende: Je ziet een straat van boven met allemaal mensen en bankjes enz enz en op het moment dat je ergens op klikt zoomt hij naar beneden en horizontaal op bijvoorbeeld gezichts hoogte van een persoon. En dan met vorige weer terug naar het centrale zicht. Dit moet natuurlijk vloeiend verlopen.. De animatie's kan ik maken (ook het vliegen naar beneden enz enz) maar deze zijn in een avi formaat.. (of met veel moeite in GIF)

Kan ik hier wat mee, of is mijn eis zoiezo ondoenelijk moeilijk?? (ben beginner in flash,..(maar wel met de goede wil)

Dus moet ik er echt aan gaan gloven of is het niet de moeite waard? Alvast hartstikke bedankt!!

(oja ik heb de beschikking over flash proffesional 8.0 is dat voldoende? of moet ik nog een keer in de buidel tasten??)

keuken
%Europe/Berlin %618 %2006, 15:50
Flash 8.0 pro is all you need.
Hetgeen je zegt is perfect doenbaar met flash.

Wil je echt wel 100% vrije interactie wat inzoomen enzo betreft, dan komt er wel wat code bij kijken. Dit kan voor een beginner nogal overrompelend zijn.
Begin zeker met de basis tweening ed. tuts die je op dit forum kan vinden.

Als je wil dat iemand anders het voor jou maakt, kan dit in het werk aangeboden/gezocht topic. (mits vergoeding uiteraard)

Voor concrete vragen ivm flash > this is the place to be! :)

succes

john.tillema
%Europe/Berlin %623 %2006, 15:58
Woow das snel!!

Maar interactie is totaal niet nodig, wil het gewoon vloeiend hebben...

Wat is beter? avi of gif? als overgang?

Ik ga me er dan maar eens helemaal in verdiepen..

En dat dit het forum the place to be is heb ik al gemerkt ja.. wat een vakmensen lopen hier rond.. mocht ik er echt niet uitkomen dat zoek ik wel hulp, maar zelf doen is toch veel leuker!!

Bedankt!!

snurrie
%Europe/Berlin %648 %2006, 16:33
Kan je de animaties niet naar .flv (Flash Video) exporteren? Als dat kan raad ik je dat zeker aan. Het bestand blijft vrij klein en de kwaliteit redelijk goed.

keuken
%Europe/Berlin %652 %2006, 16:39
...en op het moment dat je ergens op klikt zoomt hij naar beneden en horizontaal op bijvoorbeeld gezichts hoogte van een persoon. En dan met vorige weer terug naar het centrale zicht.
... klikken is toch wel interactie, lijkt me :)

Vermijd .gif ten allen koste!
Een .swf (het flash-formaat dus) is veruit het beste in dit geval!
(desnoods kan je je animatie nog altijd exporteren naar een .avi ofzo)

Flash kan zeer vloeiend werken! In theorie zelf vloeiender dan film :) (100fps > 24fps)

alexju
%Europe/Berlin %666 %2006, 17:00
.avi kan je ook op 100 fps laten lopen hé! En, als je dezelfde animatie met flash doet en met avi gaat de .swf trager zijn, want bij avi is het de grafische kaart die alles uitrekent, bij flash is het de processor die alles uitrekent en dat is veel voor de CPU want flash gebruikt vectors maar avi bitmaps. Maar de groote voordeel van .swf dat hij VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL kleiner gaat zijn dan avi! En .swf kan je transparant maken, .avi niet (denkik)