PDA

Volledige versie bekijken : [Resize] Aanpassen aan res. <

NiGhTmArE666
%Europe/Berlin %713 %2006, 18:06
Hoioi!

Ik ben mezelf flash aan het aanleren en tot op heden gaat het prima, al zeg ik het zelf.
Nu heb ik een aantal ideeen die ik uit kan werken, maar ik zit eerst met een 'probleem'.

Mijn project is 1280x850. (Rare res. , ik weet het ). Maar nu wil ik dat mijn project zich aanpast aan de resolutie die op dat moment gedraait word. Dat wil zeggen dat hij zich aan moet passen zonder uit te rekken, te vervormen of andere gekke dingen moet gaan doen. Kortom; hij moet er compleet goed uit zien, en dat automatisch.

Nu heb ik mezelf al helemaal scheel gekeken en gescript, maar het lukt me niet., dus als iemand zo vriendelijk zou willen zijn me te helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen!

het projectje staat op http://members.home.nl/tieman/test

theFlashWizard
%Europe/Berlin %727 %2006, 18:28
je wilt gewoon full browser flash?
Actionscript Tutorials -> full browser flash (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#full browser flash)

NiGhTmArE666
%Europe/Berlin %735 %2006, 18:39
Nou, op het moment dat ik mijn scherm nu op 1024x768 zet, is alles nog 'normaal'. Maar op het moment dat ik, bijvoorbeeld, een laptop resolutie aanneem 1280x800 bijvoorbeeld dan is het compleet 'fout' uitgerekt.

Ander voorbeeld; Mijn resolutie van mijn scherm is 1280x1024. Open ik Internet Explorer of Firefox en ik druk op F11, reageert mijn website door naar 'beneden' uit te rekken, en word alles uitgerekt. Ik wil dus dat de website altijd in 'vorm' blijft, welke resolutie er ook gedraait word.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %765 %2006, 19:22
dat gebeurt niet bij de techniek die ze in die tutz uitleggen :)
De grootste truc zit em in
Stage.noScale = true

NiGhTmArE666
%Europe/Berlin %769 %2006, 19:28
Met alle respect, en mijn (nog niet zo kundige Flash-techniek), ik heb geen flauw idee waar je het over hebt haha, dus mocht je tijd vinden om het me even wat duidelijker uit te leggen zou ik dat zeer op prijs stellen.

Silver1989
%Europe/Berlin %775 %2006, 19:36
Hij bedoelt, zet op het eerste frame van je main timeline de code: Stage.noScale = true

NiGhTmArE666
%Europe/Berlin %797 %2006, 20:08
Dit is op dit moment de error:
**Error** Scene=Scene 1, layer=Actions, frame=1:Line 1: There is no property with the name 'noScale'.
Stage.noScale = false

Heb daarna nog even gezocht, geklooit en gedaan en dan kom ik bijvoorbeeld met :
Stage.NoScale = False < Krijg ik geen error, maar dan verkleint het helemaal niet, en dat was dan ook weer niet de bedoeling :)

Ik hoor het wel als jullie nog ideeen hebben ;)
We zoeken verder, en nogmaals bedankt voor de hulp :)

NiGhTmArE666
%Europe/Berlin %811 %2006, 20:28
Oplossing gevonden :

In de eerste frame toevoegen : Stage.scaleMode = "true"; <
En dan 100x100% zetten in de publush settings. Nu nog even zorgen dat hij gecentreerd word.. ;):D

theFlashWizard
%Europe/Berlin %994 %2006, 00:52
Ik geef toch niet voor niks een link naar tutz hierover :|
Moet nie gekker worden :P

NiGhTmArE666
%Europe/Berlin %964 %2006, 00:08
Haha,... maar daar had en ik heb mijn dank al voor uitgesproken. Maar nogmaals bedankt!
:)

mknol
%Europe/Berlin %336 %2006, 09:04
Stage.scaleMode = "noScale";
Dit is de juiste actionscript om geen scale te gebruiken.