Volledige versie bekijken : Flash-Site
Woutzzz
%Europe/Berlin %692 %2005, 17:37
Allereerst wil ik jullie tot zoverre bedanken vor alles wat ik hier op deze site kon vinden. Naar aanleiding van een tutorial ben ik een Flash-Website gaan maken. Nu heb ik een aantal problemen, want ik ben blijven haken. Ik zou graag het menu werkend willen hebben, en in het rechtse vierkant moet dan de pagina weergeven worden. Wie helpt mij?
Flash Dreams
%Europe/Berlin %698 %2005, 17:45
Als eerst moet je van alle menu item's buttons maken.
(tekst selecteren, F8, naam invullen)
Daarna moet je alle buttons actions geven, die verwijzen naar je timeline.
(Button selecteren, F9 drukken, en dit erop plakken...
on (release) {
gotoAndPlay(1);
}
Bij elke button het nummer aanpassen naar welke frame hij heen moet.
succes
Fatty Owl
%Europe/Berlin %714 %2005, 18:09
ik verveelde me toch even, dus heb ik het rap voor jouw gemaakt...hopelijk is het wat je wil.
//edit: de tekst kan je veranderen.
flashfreak
%Europe/Berlin %715 %2005, 18:10
dat van die buttons is geen benodigdheid, een symbol is genoeg.
als je een mc maakt kan je op de buttons animaties plaatsen.
Woutzzz
%Europe/Berlin %740 %2005, 18:46
Heel erg bedankt. En dan nog een stom vraagje er achteraan; hoe voeg ik nu dat .fla bestand in een pagina?
LuKeD
%Europe/Berlin %744 %2005, 18:52
Door het te exporteren als een flash movie en te publicaten als een htm ofzo. Je kunt er dan bijvoorbeeld mbv dreamweaver een echte site van bakken.
Woutzzz
%Europe/Berlin %745 %2005, 18:53
en hoe exporteer ik?
Edit: Publish, toch? Nog zo'n stomme vraag; Ik heb een tekst getypt ipv het gele woord home, alleen is dat bij de andere punten op de timeline niet gewijzigd. Hoe..
Edit 2: En hoe zet ik er zo'n handige 'bezig met laden' voor?
Fatty Owl
%Europe/Berlin %786 %2005, 19:52
vraag 1: file -->export-->movie
vraag 2: zie eerst dat op frame 2 van de tijdlijn de juiste tekst voor home staat en dan verwijder je frame 1 in alle layers 1 keer.
vraag 3: klik (http://www.flashfocus.nl/tutorials/Actionscripting/Preloaders/)
//edit: als je klaar bent, laat het resultaat dan eens zien :).
Woutzzz
%Europe/Berlin %436 %2005, 11:29
Graag, alleen heb ik weer wat verknoeid (ik moet het nog leren..) Nu heb ik de links op een of andere manier verwijderd. En dan nog wat vragen;
1. Kan iemand bij 'Acteurs' een link onder alle namen zetten en op de linkende pagina ook weer een 'terug' link?
2. Een contact formulier bij Contact, met daarin Naam, Email, en bericht. (doormailen naar woutzzz@gmail.com)
3. Hoe kan je foto's erop zetten? Ik wil graag eerst miniatuur, en als je erop klikt ga je naar een pagina waarop de foto met onderschrift staat.
4. Kan er een preloader voorgezet worden? Gewoon een normaal klein balkje waarbij staat hoeveel procent nog. Kleur past bij achtergrond.
Sorry dat ik zo hebberig ben, maar erg bedankt!
flashfreak
%Europe/Berlin %581 %2005, 14:56
ik denk dat je de forumregels niet goed gelezen hebt, dit forum is bedoeld als help, we gaan geen kant en klare oplossingen geven.
Woutzzz
%Europe/Berlin %618 %2005, 15:50
www.wouterwemel.tk daar staat hij. Niet alles perfect, maarja..
Fatty Owl
%Europe/Berlin %633 %2005, 16:12
hehe toch goed gelukt :)
Woutzzz
%Europe/Berlin %714 %2005, 18:08
Pff, de komende ga ik me eens verdiepen in flash!
Woutzzz
%Europe/Berlin %714 %2005, 18:09
Oja, hoe maak ik nu een link? (Bij acteurs, dus klikken op bv angela schijf en dat er dan weer nieuwe tekst verschijnt, en een terugknop)
peres
%Europe/Berlin %733 %2005, 18:36
Ps: een tip voor die getURL link die je bij de teaser hebt gebruikt; als je daarop klikt opent de site in hetzelfde scherm.
als je nou deze script gebruikt:
on (release) {
_root.getURL("jouwsite","_blank");
}
opent hij die site in een nieuw scherm. door die "_blank"
(wel ff "jouwsite" veranderen in jouw link ;) )
BasicFox
%Europe/Berlin %861 %2005, 21:40
mss ook nog een kleine tip...
een onzichtbaar klikveld achter je knoppen zou ook handig zijn... nu moet je op een leter staan om te kunnen klikken ipv de knop :p
kleine maar handige verandering denk ik
Woutzzz
%Europe/Berlin %338 %2005, 09:07
Hoe doe ik dat?
Woutzzz
%Europe/Berlin %347 %2005, 09:19
En hoe kan ik een scrollbar in het rechse vak zetten
Fatty Owl
%Europe/Berlin %348 %2005, 09:21
maak een knop. ga in die knop en doe insert keyfame op hit. verwijder de inhoud van uo down en over. in hit zet je de grootte van het klikveld. dan ga je terug naar scane 1, en je zet de button (die dan lichtblauw gekleurd is) over de letters. de lichtblauwe kleur is er niet als je de movie test maar je kan wel op de onzichbare button klikken. dan geef je die de actie bev knopzijntarget.onRelease = function(){
gotoAndStop("home")
}. snap je het niet, post je nieuwe fla dan even, ik doe het dan wel snel.
Woutzzz
%Europe/Berlin %360 %2005, 09:39
Graag! Alleen nog een probleem.. ik heb een achtergrond muziekje ingevoegd, alleen geeft hij een error aan..
Fatty Owl
%Europe/Berlin %413 %2005, 10:55
sorry, ik kan die niet exporteren dus kan ik hem moeilijk maken. normaal is er wel ergens een onzichtbare knoppen tutorial...en de muziek die jij inlaad, ik denk dat flash die niet ondersteunt.
Woutzzz
%Europe/Berlin %415 %2005, 10:58
Kan je me toevoegen op msn?
flashfreak
%Europe/Berlin %415 %2005, 10:59
Flash ondersteunt enkel .mp3 als je de muziek wilt streamen.
Anders kan je ook gebruik maken van .wav, .wma, .ai en .midi
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.