PDA

Volledige versie bekijken : flash buttons

digitalecartoons
%Europe/Berlin %660 %2005, 16:50
Ik vroeg mij af of het volgende ook mogelijk is.

Stel, ik heb drie flash buttons van 120x60, eentje links, eentje rechts en eentje in het midden. Die heb ik zo met Dreamweaver op de juiste positie geimporteerd.

Hoe je links in Flash aanbrengt weet ik inmiddels. Maar stel ze staan alle drie met "stop" op frame 1. Ik wou het dan zo hebben dat als ik b.v. op de middels flash button klik, automatisch de linker en rechter naar hun frame 2 gaan (een soort van "swap image" dus, b.v. om een ander gedeelte animatie te laten zien). En dat als ik daarna op de linker flash button klik, die linker weer gaat naar zijn frame 1 en ditmaal de middelste en rechter frame naar hun frame 2 gaan.

Frame 1 bevat dan geen url en daar valt dan dus niet meer op te klikken en Frame 2 bevat wel een url (naar een target in een framepagina) en een korte animatie die dan loopend getoond wordt. Die 3 flash buttons wou ik zodanig dus gebruiken als een navigatiemiddel.

Snappen jullie wat ik bedoel? Is het dus ook mogelijk om in Dreamweaver een geimporteerde flash item andere flash items te beinvloeden?

sanderH
%Europe/Berlin %661 %2005, 16:52
kan je niet 1 swf in je dreamweaver plaatsen met 3 buttons naast elkaar dr in?
dan heb je dit probleem niet ;)

digitalecartoons
%Europe/Berlin %672 %2005, 17:08
ja, zou wel kunnen :) maar als beginnend flasher/dreamweaver vroeg ik mij gewoon af of zoiets uberhaupt (makkelijk) mogelijk is :rolleyes:

sanderH
%Europe/Berlin %677 %2005, 17:15
Tuurlijk is het mogelijk, ik heb even gezocht:
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=1480&highlight=LocalConnection

digitalecartoons
%Europe/Berlin %802 %2005, 20:15
Waarom kan ik eigen "local connection" nergens vinden in het Actions Panel? Ik werk hier trouwens met Flash MX (niet 2004). Ik bedoel dan link in het Actions Panel, tussen alle rubrieken. Ook bij b.v. Index zie ik er niets over staan.