PDA

Volledige versie bekijken : knop linken naar andere scene?

Suzanne
%Europe/Berlin %583 %2005, 14:59
Beste mensen,

Sorry voor mijn onwetendheid, ik ben een beginner met Flash. Ik wil graag een knop in mijn website linken naar een volgende scene. Ik weet dat ik daarvoor met actions, een goto knop kan maken, als ik die zet op 'on release' goto and stop naar de volgende scene, dan doet hij het niet. Ik begrijp niet wat fout doe. kan iemand misschien stap voor stap even opschrijven wat ik moet doen om mijn knop te linken aan een scene? Heel erg dankjewel alvast!

Suzanne :o

Fatty Owl
%Europe/Berlin %596 %2005, 15:18
on(release){
gotoAndStop("naamvanscenediejewilt")
}
beter is (voor op een frame):
_root.instancevanjebutton/movieclip.onRelease = function(){
}

erikvanhouten
%Europe/Berlin %679 %2005, 17:18
In flash MX kun je in normal mode verwijzen naar scene lABEL ipv "next scene" ,
en geef een stop commando in je volgende scene zodat hij niet meteen weer terug springt.

Suzanne
%Europe/Berlin %410 %2005, 10:50
Wauw, dankjewel!!

marima
%Europe/Berlin %926 %2005, 23:13
Ik heb nu ook zoiets geprobeerd, maar krig de volgende foutmelding:
**Error** Scene=lala, layer=window, frame=1:Line 1: Statement must appear within on/onClipEvent handler
_root.lala.onRelease = function(){

Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1

En het flipperd heen en weer ondanks de stop

Jordy
%Europe/Berlin %930 %2005, 23:20
jij hebt de verkeerde code op de knop staan:
nogmaals:

voor op een button

on(release){
}

Voor op een frame

_root.instancevanjebutton/movieclip.onRelease = function(){
}

FlashElements
%Europe/Berlin %938 %2005, 23:31
Suzanne, wel even laten zien wat je gemaakt hebt natuurlijk .... :-)

Suzanne
%Europe/Berlin %784 %2005, 19:49
Hai!

Als het online is, laat ik het meteen weten, maar nu nog even een probleempje met op het web krijgen....

disasp
%Europe/Berlin %678 %2005, 17:16
ik heb een knop in een movieclip gezet en die wil ik linken naar een frame(2) in de eerste scene maar als ik on (release) {gotoAndStop("Scene 1", 2); dan druk ik in het testen op de knop en dan gebeurt er niks meer PLEASE HELP :(:P

theFlashWizard
%Europe/Berlin %743 %2005, 18:50
gebruik gewoon frame labels..
en zet er _root. voor..

Fatty Owl
%Europe/Berlin %758 %2005, 19:11
ik heb een knop in een movieclip gezet en die wil ik linken naar een frame(2) in de eerste scene maar als ik on (release) {gotoAndStop("Scene 1", 2); dan druk ik in het testen op de knop en dan gebeurt er niks meer PLEASE HELP :(:P
staan er op die mc acties? klik hier (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=1783)

flashfreak
%Europe/Berlin %763 %2005, 19:19
om voort te gaan op Suzanne, ik denk dat het niet zo goed is om te werken met verschillende scenes, het zou beter zijn om te werken met verschillende swf'jes, maar het is natuurlijk jouw keuze...