Volledige versie bekijken : The Vector Monkeys
vector monkey
%Europe/Berlin %830 %2006, 20:55
Hoi,
Ik ben voor mezelf een nieuwe site aan het bouwen. Hij is dus nog niet klaar!
Heel eenvoudig, allemaal kaartjes onder elkaar. Elk kaartje is een project.
Mijn vraag aan jullie is hoe jullie het liefst door de kaartjes heen scrollen/bladeren/schuiven.
misschien moet het wel een soort scrollbar worden? of misschien wel dat het op je cursor reagerend naar boven en onder schuift?
ik heb nu voor het gemak even next en previous gemaakt.
Dus; wat vinden jullie het fijnste?
The Vector Monkeys (http://www.thevectormonkeys.nl/2007)
ik ben benieuwd.
gr Joris
Niek_M
%Europe/Berlin %870 %2006, 21:53
ik zou voor dit soort navigatie gebruik iig. de muisscroller gebruiken.
Persoonlijk zou ik niet gaan voor een muis detectie navigatie, dit komt omdat het mij
altijd enorm stoort :P
Als ik de site zo zou zien denk ik dat ik een scrollbar het fijnst zou vinden.
Btw. leuk opzetje alleen nog wel wat leegjes ;) :P
vector monkey
%Europe/Berlin %955 %2006, 23:56
kan ik bij flash 8 het scrollwheel gebruiken?
of bedoel je echt een scrollbar? ernaast dus
Niek_M
%Europe/Berlin %984 %2006, 00:38
kan ik bij flash 8 het scrollwheel gebruiken?
of bedoel je echt een scrollbar? ernaast dus
Ja, het scrollWheel is te gebruiken :)
en daarnaast een scrollBar zou erg fijn zijn voor de mensen die geen scrolWheel hebben (vraag
me af of die nog bestaan).
dunno4370
%Europe/Berlin %362 %2006, 09:42
Eigenlijk zou ik wel voor de muis detectie gaan, maar goed das mijn mening.
p.s.
(vraag me af of die nog bestaan).
jawhoor, bij mij op school hebben we die nog...
FantasTies
%Europe/Berlin %470 %2006, 12:17
Wat mij een handige navigatie lijkt is zeg maar een naar boven pijltje en een naar beneden pijltje boven en beneden en als je daaroverheen gaat scollt hij, dus niet zo'n dikke opvallende scrollbar.
En natuurlijk het scrollwheel gebruiken dat is het handigste!
Die previous en next project knoppen zijn mischien leuk voor als je een project hebt aangeklikt en deze vergroot, dat als je next of previous drukt je dan het volgende of vorige project meteen groot krijgt.
Ziet er wel al cool uit!
mech7
%Europe/Berlin %474 %2006, 12:22
Ja gewoon scrollbar en scroll wieletje gebruiken.. die andre navigaties zijn altijd zo irritant. Of ze gaan te snel of te langzaam of als je ff beweegt vliegt hij eroverheen. Niet doen dus :p
leggoz
%Europe/Berlin %785 %2006, 19:50
Ja gewoon scrollbar en scroll wieletje gebruiken.. die andre navigaties zijn altijd zo irritant. Of ze gaan te snel of te langzaam of als je ff beweegt vliegt hij eroverheen. Niet doen dus :p
Hier ben ik het wel mee eens...je kunt wel van die pijltjes naar boven en beneden doen..en als je daarover heen gaat met de muis dat het dan gaat scrollen...maar meestal werkt dat niet soepel...
enneu...die Bridget Maasland illustratie is echt vet!
tha beaver
%Europe/Berlin %599 %2006, 15:22
Kort vraagje waarom is een deel van de text achter Bridget M. onscherp?
MA2R
%Europe/Berlin %674 %2006, 17:10
ja klopt hier ook! echt raar
vector monkey
%Europe/Berlin %677 %2006, 17:15
ja kan wel kloppen.. is niet alleen bij bridget hoor.. bij de rest ook.
waarschijnlijk staat het textveld in de breedte net op 101%.. moet ik ff op 100 zetten dus.
op de een of andere manier doet flash dat soms vanzelf.. vreemd
mknol
%Europe/Berlin %484 %2006, 12:38
Ik wil liever meer informatie tegelijk op het scherm zien. De zijkanten zijn nu redelijk leeg, verloren ruimte wat mij betreft. Ik heb liever thumbnails die inzoomen ofzo. Scrollen hoeft van mij niet perse.
nrameckers
%Europe/Berlin %517 %2006, 13:24
Ik vind dat group94 altijd gave scrollers heeft, zoals bijvoorbeeld bij http://www.carldekeyzer.com/ en dan bij cultural als voorbeeldje...
Verder goed bezig, houd wel van deze stijl. Ik zou wel een wat groter verschil maken tussen rollover bij de projecten. Bij Leon Verdonschot zie je bijna geen verschil tussen mouseover en off....
AKNL
%Europe/Berlin %612 %2006, 15:42
Ik vind die titel bar (dat roze met die glow letters) echt super vet!
Misschien moet je twee rijen kaartjes maken om het beeld wat op te vullen en ik zou de animatie bij het kiezen van volgende/vorige laten zoals het nu is. Vind het wel vet.
Keep up the good work (y)
mech7
%Europe/Berlin %616 %2006, 15:48
Ik vind dat group94 altijd gave scrollers heeft, zoals bijvoorbeeld bij http://www.carldekeyzer.com/ en dan bij cultural als voorbeeldje...
Ik wordt er toch niet echt vrolijk van om 1000x dat knoppie in te drukken als er veel instaat :)
nrameckers
%Europe/Berlin %619 %2006, 15:51
Hoezo? Je kunt toch ook direct op t project klikken?
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.