PDA

Volledige versie bekijken : Flash Banner > met kruisje om weg te klikken?

zoef!
%Europe/Berlin %377 %2005, 10:04
Kreeg een vraag van een klant op mijn werk om een banner aan te passen. De banner is origineel gemaakt voor doorklikken naar een url, zoals de banner van "DeInternetman" in dit forum. (zie bovenaan)

Nu wil die klant dat de banner transparant over verschillende webpagina's komt, zodat je de banner weg kan klikken met zo'n kruisje om daarna pas de echte site te zien. De banner ligt als het ware bij bezoek aan de site transparant boven het content gedeelte.

Ik ben van mijzelf geen webdesigner, maar zoals vele bedrijven wil de baas kosten besparen en geen webdesigner inhuren.. (geen geld etc. blah blah je kent het wel). Wie weet hoe ik dit het beste kan ombouwen van normale banner naar een banner die je weg kan klikken? of een tutorial?

alvast bedankt.

Atjel
%Europe/Berlin %889 %2007, 22:20
Heb je al een antwoordt op deze vraag??? Want dit probleem heb ik namelijk ook.

Thierry
%Europe/Berlin %957 %2007, 23:58
Wauw, dit topic is al bijna twee jaar oud. Maar om toch even je vraag te beantwoorden...

Als je een transparante flashmovie op je site wilt plaatsen, dan kun je dat het beste doen met een div. <div></div> weet je wel. ;)

Stel je wilt de flashmovie over de hele pagina. Eerst maak je dan een div aan in je HTML-pagina die 100% hoog en breed is en vervolgens plaats je binnen die div je flashmovie. Op zich is het best makkelijk, je hoeft alleen maar even te weten wat je moet doen.