PDA

Volledige versie bekijken : Knop in Animatie

papirosn
%Europe/Berlin %181 %2005, 05:21
Zal wel heel onnozele vraag zijn, maar waarom werkt de button niet in deze animatie?

Fatty Owl
%Europe/Berlin %334 %2005, 09:02
dat zijn geen buttons, maar movieclips, en bij mij werken die wel.

papirosn
%Europe/Berlin %595 %2005, 15:17
Bedankt alvast voor de reactie. Ik moet mijn vraag blijkbaar wat duidelijker formuleren.
Op de stage staat een movieclip. In het laatste frame van die movie staat een button. Die button werkt niet. Normaal moet die van kleur veranderen als je er met de muis op gaat staan. Als je op de movie klikt, speelt hij wel opnieuw omwille van de AS die aan die clip hangt. Maar de vraag is dus, waarom werkt de button niet?

Fatty Owl
%Europe/Berlin %611 %2005, 15:40
ik denk een bug, want als je hem op de main timeline zet, doet hij het wel.

papirosn
%Europe/Berlin %630 %2005, 16:07
Dat dit op de main stage wel doet, weet ik. Maar daar schiet ik niets mee op. Knoppen in movieclips moeten normaal werken als ze op de stage verschijnen. Ik sta echt voor een raadsel.

flashfreak
%Europe/Berlin %726 %2005, 18:26
kan je anders ook de AS code geven, ik wil niet weer iets downloaden, maar ik denk dat je wrschijnlijk een fout hebt bij je linkage.

papirosn
%Europe/Berlin %754 %2005, 19:06
De button zelf reageert niet. Er is nog geen link gemaakt. Als je over een button gaat moet die naar zijn 'Over' positie springen en dat gebeurt niet. En blijkbaar weet niemand waarom. En ik zou graag weten waarom.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %089 %2005, 03:09
puntje 12 in
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=189&highlight=AStips

je hebt al een actie hangen aan de movieclip waar je de button in hebt gezet, dus werken de acties, die je aan de objecten erin hangt, niet.. in jou geval de onRollOver van je button..
dat is dan wel niet door script gemaakt maar ik denk dat flash dat er automatisch aanhangt met een button..

papirosn
%Europe/Berlin %113 %2005, 03:43
Hartelijk dank beste wizzard. Waarom ben ik deze tip nooit tegengekomen? Heb al heel wat boeken over het onderwerp doorgenomen, maar dit wordt nergens vermeld. Als ik het goed heb, kan je dus ook geen AS aan een MC hangen als die in een andere MC (met AS) genest is.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %261 %2005, 07:16
week nie.. punt 5 is ook redelijk onbekent volgens mij..
klopt idd.. het is gewoon dat je int algemeen geen acties kan verbinden met een object, die in een object zit, die al acties heeft.

papirosn
%Europe/Berlin %824 %2005, 20:46
Heb het ondertussen opgelost door het script van de MC weg te halen en een invisable button te zetten in het eerste frame van de MC en daar het script aan vast te hangen. Einde verhaal, wat dit betreft. Groetjes iedereen en tot nog eens.