PDA

Volledige versie bekijken : Stage.height is niet juist.

Lambiek
%Europe/Berlin %838 %2005, 21:07
Hallo,

Een vreemde fout.
Mijn flash Size is 710 x 340.

Dit is mijn code in het 1° frame bijna helemaal bovenaan.

trace("hooghte stage = " + Stage.height);
trace("breedte stage = " + Stage.width);

Dit is mijn output:

hooghte stage = 240
breedte stage = 710

Mijn vraag is, hoe bij God komt het dat hij 100px minder heeft??? :confused: :confused: +

Ik zou echt niet weten wat er nu weer mis is.

Iemand een idee, waar ik kan gaan zoeken??

Bedankt voor de moeite in elk geval.

Pimm
%Europe/Berlin %843 %2005, 21:14
Ik heb dit probleem eerder gezien (bij mijzelf), heb het toen opgelost door geen Stage.height meer te gebruiken, maar gewoon de waarde zelf geven.
Als je persé wilt weten hoe dit komt, speel dan een beetje met de height en kijk wat de output is, en post dat. Misschien dat we iets kunnen vinden...

Roenes
%Europe/Berlin %992 %2005, 00:48
Bekend probleem. Je test je swf in flash. Dan flipt Stage.width en Stage.height wel eens. Je kunt toch testen of je waardes juist zijn. Plaats een dynamisch tekstvak op je stage en zet daar met code de tekst in die je nu traced. Publish je swf en bekijk die buiten flash door te dubbelklikken op je swf.

Als het goed is staat in het tekstvak wel de juiste waardes :)

Dit is dus een bekende bug in flash maar of die in de nieuwe versie opgelost zal zijn weet ik niet. Ik ben benieuwd :)

Lambiek
%Europe/Berlin %458 %2005, 12:00
Bedankt allemaal.

Ik wilde het die Stage.height vooral gebruiken om iets mooi te centreren.
Maar ik heb nu die waarde in het begin van het eerste frame in een variabele gestopt en werk nu daar mee. (foutloos) :)

Ik moet er dan wel aan denken, als ik mijn flash movie een andere dimensie geef, dat ik die variabele nog moet aanpassen. :o

Bedankt mannen :cool: