PDA

Volledige versie bekijken : [ Fixed ] Poll niet anoniem?

Jorim
%Europe/Berlin %823 %2005, 20:46
Ik bekeek net even de uitslagen van de poll over PHP 4 & 5 (http://www.flashfocus.nl/forum/poll.php?do=showresults&pollid=1) en daar staat heel mooi bij wat iedereen gestemd heeft. Het maakt mij opzich niet zoveel uit, maar dit hoort toch zeker anoniem te zijn ?? Tevens wordt het een puinbende als er honderden leden (dat gebeurde toch wel?) gaan stemmen.

Kan je vast met één muisklikje uitzetten :D

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %828 %2005, 20:53
het is inderdaad mogelijk om een anonieme enquête te maken, je kan dit inderdaad met 1 vinkje aan of uit te zetten, maar bij sommige polls is het handig om te weten wie er gestemd hebben op wat zodat je dat kan koppelen aan hun reacties, en soms hecht je meer waarde aan bepaalde stemmen.

Overigens staat het er bij de poll dat dit een publieke poll is :)

Nytrax
%Europe/Berlin %829 %2005, 20:53
Waarom anoniem maken? Iedereen die heeft gestemd zal toch wel achter zijn of haar keuze staan en op deze manier kan je makkelijker mensen aanspreken om te vragen waarvoor ze voor een bepaalde optie hebben gestemd. Kans bestaat inderdaad dat het uiteindelijk onoverzichtelijk wordt maar verlopig is het nog niet zo ver volgens mij :)

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %829 %2005, 20:55
Plus natuurlijk het eerste overzicht (als je gestemd hebt) is altijd zonder de namen, deze kan je dan pas zien via het klikken op het aantal stemmen.

Als je nog niet gestemd hebt zie je wel gelijk alle mensen die gestemd hebben dat klopt.

Jorim
%Europe/Berlin %830 %2005, 20:56
Je kan als auteur kiezen of je het wil of niet zie ik nu :D en daar verwijst dus de mededeling naar die TrueChaoZ noemde, misschien moet dat er dan even bij staan ofzo, wel zo helder!

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %832 %2005, 20:58
Iedereen die er nu op zoekt zal dit topic vinden en weet dus meteen het antwoord dus dat lijkt me verder onnodig ;) Het staat tenslotte EN bij het aanmaken EN bij het stemmen erbij :)