Volledige versie bekijken : Na w3c ... IE goed en Firefox niet goed
eduits
%Europe/Berlin %424 %2006, 11:11
Hoi allemaal.
Gisteren heb ik mijn index.html helemaal w3c in orde gemaakt.
Als ik nu mijn site bezoek met Internet Explorer gaat dit goed.
Maar als ik mijn site bezoek met Firefox wordt deze geopend in een klein gedeelte van het scherm.
Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het niet goed.
Ik hoop dat één van jullie iets weet.
Groet Erik
eduits
%Europe/Berlin %507 %2006, 13:10
Ik heb mijn index.html maar weer even zo gemaakt dat deze weer werkt onder Firefox.
Voor de personen die mij toch willen helpen.
ff.html (http://www.mrbasic.nl/ff.html)
Deze ff.html krijg ik niet goed werkend onder Firefox.
En zou ook nog eens w3c goedgekeurd moeten zijn.
Alvast bedankt.
Erik
mknol
%Europe/Berlin %617 %2006, 15:49
voeg dit eens toe aan je css
html {
width:100%;
height:100%;
}
Kijken of dat werkt?
eduits
%Europe/Berlin %623 %2006, 15:58
Mhhh nope !
Blijft in een klein venster geopend worden.
Thanx
Lorrens
%Europe/Berlin %488 %2006, 12:43
Haal eerst die witte woorden maar eens weg! Dat mag namelijk niet.. of ze hem anders in
<div class="weg">
test
</div>
en
.test {
display: none; }
dan is die tekst namelijk weg als het goed is :)
zet je body en je html allebei even op 100% hoogte en breedte, dan moet het wel beter zijn. :)
mech7
%Europe/Berlin %493 %2006, 12:50
als google die ziet dan wordt je wel geblocked overigens :)
Lorrens
%Europe/Berlin %524 %2006, 13:35
geld dat ook voor een flash website?
eduits
%Europe/Berlin %530 %2006, 13:43
Is dat zo... dat google je blokt ???
Dit begrijp ik niet. In standaard html site's staat too ook gewoon platte text ??
Ik doe dit bij al mijn flash site's... Mede om gevonden te worden.
Erik
eduits
%Europe/Berlin %531 %2006, 13:45
Haal eerst die witte woorden maar eens weg! Dat mag namelijk niet.. of ze hem anders in
<div class="weg">
test
</div>
en
.test {
display: none; }
dan is die tekst namelijk weg als het goed is :)
zet je body en je html allebei even op 100% hoogte en breedte, dan moet het wel beter zijn. :)
Worden deze woorden dan wel door google gezien zo.... want daar gaat het om !
Erik
Lorrens
%Europe/Berlin %533 %2006, 13:47
volgens mij wel, anders zet je font-size op 1px.... kan ook
Maar het is illegaal wat je doet, en je wordt geblokt door Google als ze het merken (en dat is al vaak genoeg gebeurd..)
Zo had een verzekeraar (weet niet precies welke) een standaard doorverwijs pagina volgeplemt met allemaal tekst (namen van concurrenten enzo) en die is toen geblokt door google..
eduits
%Europe/Berlin %538 %2006, 13:55
Als je dit nou eens bekijkt :Link (http://www.ditkanbeter.nl/)
En je scrolt helemaal naar beneden.... Disclaimer !
Hier staat echt een 1eklas lu.. verhaal. Allerlei keywords.
Maar wat ik er in heb staan is toch gewoon text die wit is....net als text die zwart is op html site's.
Ik bergijp echt niet waarom dit niet mag. Misschien dat ik dit ergens na kan lezen ???.
ohh ja... html & body op 100 % werkt niet.
Ik heb ff een zipje gemaakt van mijn bestanden, Ik hoop dat iemand even wil kijken.
ZIP (http://www.mrbasic.nl/ccount/click.php?id=5)
Erik
Lorrens
%Europe/Berlin %541 %2006, 13:59
http://www.quickonlinetips.com/archives/2005/04/banned-from-google-common-reasons-how-to-avoid-it/
Zie punt 3 en 4.
Ik denk dat je je website beter op een vaste waarde kan zetten, want hij staat bij mij erg onscherp!
eduits
%Europe/Berlin %593 %2006, 15:14
geweldig Thanx
mknol
%Europe/Berlin %621 %2006, 15:55
als google die ziet dan wordt je wel geblocked overigens :)
No offence, maar echt niet. Wat nou als je een uitklapmenu maakt met gebruik van display:none; en display:block op een mouseover? Wordt je dan geblokt? Of als je elementen pas zichtbaar wilt hebben na een handeling en je gebruik maakt van display:none? Google ziet dat verschil niet hoor.
Dit is volgens mij echt een misvatting over google, mijn sites zijn er allemaal nog in, en ik maak veel gebruik van de display functie. (soms ook voor wat keywords). Zolang je site maar over je onderwerp blijft gaan en je niet misgeplaatste namen/merken/keywords gebruikt..
eduits
%Europe/Berlin %652 %2006, 16:40
Ik heb het werkend ( W3C ) !! ;)
Ik heb ff.html verwijderd !!!! ( dit was de proef html voor FlashFocus )
Zie broncode voor oplossing !
Ik heb de text toch maar zichtbaar gemaakt.... nou ja...heel klein dan.
Ik wil het risico niet lopen dat ik uit de index gegooid word van de zoekmachine's.
Heel erg bedankt mannen !
Groet Erik
Lorrens
%Europe/Berlin %841 %2006, 21:11
No offence, maar echt niet. Wat nou als je een uitklapmenu maakt met gebruik van display:none; en display:block op een mouseover? Wordt je dan geblokt? Of als je elementen pas zichtbaar wilt hebben na een handeling en je gebruik maakt van display:none? Google ziet dat verschil niet hoor.
Dit is volgens mij echt een misvatting over google, mijn sites zijn er allemaal nog in, en ik maak veel gebruik van de display functie. (soms ook voor wat keywords). Zolang je site maar over je onderwerp blijft gaan en je niet misgeplaatste namen/merken/keywords gebruikt..
No offence, maar echt wel ;)
http://www.google.nl/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35769
Scroll even naar onder en daar staat een lijstje.. "Vermijd verborgen teksten..."
mknol
%Europe/Berlin %344 %2006, 09:16
No offence, maar echt wel ;)
http://www.google.nl/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35769
Scroll even naar onder en daar staat een lijstje.. "Vermijd verborgen teksten..."
Ja ik weet de regel, maar als je nou functioneel verborgen teksten gebruikt, zoals ik aangaf? Dan pakt google dat wel. Geen van mijn sites is er ooit uitgegooit.
//edit: Geen van mijn sites is er (tot nu toe) ooit uitgegooit
Rembrandt
%Europe/Berlin %426 %2006, 11:13
Geen van mijn sites is er ooit uitgegooit.
Uit je reactie bemerk ik dat je er van bewust bent dat je 'op het randje' bezig bent, dus ik denk dat je deze uitspraak beter anders kunt formulieren: "Geen van mijn sites is er (tot nu toe) ooit uitgegooit".
mknol
%Europe/Berlin %464 %2006, 12:09
Uit je reactie bemerk ik dat je er van bewust bent dat je 'op het randje' bezig bent, dus ik denk dat je deze uitspraak beter anders kunt formulieren: "Geen van mijn sites is er (tot nu toe) ooit uitgegooit".
Dat kun je ook zeggen ja :D Maar ik ben er vanovertuigd dat als je gewoon gebruik maakt van display:none voor normale toepassingen (het hoort toch bij de standaard CSS opmaak en wordt gevalideerd), dat je er niet uitgegooit gaat worden. Alleen denk ik dat google dat vershil niet ziet. Het is ook een richtlijn, geen regel, toch?
Maargoed, we zijn weer redelijk offtopic. Is je vraag beantwoord, eduits?
eduits
%Europe/Berlin %482 %2006, 12:34
http://www.quickonlinetips.com/archives/2005/04/banned-from-google-common-reasons-how-to-avoid-it/
Zie punt 3 en 4.
Ik denk dat je je website beter op een vaste waarde kan zetten, want hij staat bij mij erg onscherp!
@mknol2000: Mijn vragen zijn redelijk beantwoord. Maar als ik naar de bovestaande link ga en punt 3 en vier lees... staat hier toch echt dat je text zichtbaar moet zijn.
Er word verder niet gesproken over leesbaarheid of pixel/font groote.
Zoals jij voorsteld is de text niet zichtbaar, Ik denk ( na wat ik gelezen heb ) dat dit niet mag.
Ik heb mijn text nu wel zichtbaar op de site staan... je moet wel even een scrol naar beneden geven maar het is wel zichtbaar. De site word er niet mooier op, maar goed.
Ik word enorm goed gevonden bij alle zoekmachines (computer, reparatie, amersfoort, computerhulp. enz enz enz. Zie mijn text in index )en dat wil ik zo houden.
Erik
eduits
%Europe/Berlin %488 %2006, 12:42
Dit heb ik nog even opgezocht op google: Kwaliteitsrichtlijnen: algemene aanbevelingen
Vermijd verborgen teksten en verborgen koppelingen.
Laat u niet in met cloaking of met verborgen omleidingen.
Bestook Google niet met automatische zoekopdrachten.
Stop uw pagina's niet vol met irrelevante woorden.
Maak geen extra pagina's, subdomeinen of domeinen om de inhoud van uw site te dupliceren.
Maak geen pagina's die virussen,. trojaanse paarden, of andere badware installeren.
Maak geen 'doorway'-pagina's die alleen maar bedoeld zijn voor zoekmachines. Laat u ook niet in met 'cookie cutter'-benaderingen zoals 'affiliate programs'. Dit levert alleen maar sites op met weinig of geen relevante inhoud.
Als uw site deel uitmaakt van een gelieerd programma, zorgt u er dan voor dat uw site toegevoegde waarde heeft. Bied unieke en relevantie inhoud, waardoor gebruikers een reden hebben uw site het eerst te bezoeken.
Als een site niet voldoet aan onze kwaliteitsrichtlijnen, kan deze worden geweerd uit de index. Als u ziet dat uw site niet aan deze richtlijnen voldoet, kunt u uw site aanpassen en daarna een heropnameverzoek verzenden.
Hier de link van de volledige pagina :
Link (http://www.google.nl/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35769)
Verborgen texten mogen dus niet....
Groet Erik
BernardV
%Europe/Berlin %547 %2006, 14:08
Aanbevelingen zijn geen verboden...
Folkert
%Europe/Berlin %599 %2006, 15:22
Verwar niet de normale gebruik van display:none met het 'misbruik' van ;) Als je normaal gebruik van maakt word je niet gewipt door google (tenminste tot nu toe na jaren online niet). oe je echter een divje ergens op 2000 pxls zetten of metawords en ander soortig 'verborgen gewicht' aan woorden geven dan ben je vroeg of laat aan de beurt.
die aanbevelingen zijn dan ook geen wetten maar aanbevelingen. de rest wat je ernaast doet is op eigen risico ;)
paulusv
%Europe/Berlin %369 %2006, 08:52
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem. Ik wilde mijn pagina w3c in orde maken, vooral omdat deze website voor mensen met een beperking zichtbaar moet zijn. Nu had ik hem bijna in orde en nu is hij niet meer te bekijken met firefox. Hij opent duas de flashanimatie niet maar zegt wel dat hij klaar is.
Ik zet de website vrijwillig in elkaar en heb niet zo heel veel mega veel verstand van html, wie zou er naar willen kijken?
Lorrens
%Europe/Berlin %550 %2006, 13:13
Open even een nieuwe topic / deze is ruim 2 maanden oud :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.