Volledige versie bekijken : Animatie pas starten na release button
maaiike
%Europe/Berlin %808 %2006, 20:23
Hallo,
Ik ben bezig met een animatie voor op een "voorpagina" van een website. Nu heb ik in het eerste frame een compleet ontwerp gemaakt hoe het er uit moet zien op het moment dat men binnenkomt op de pagina. Nu heb ik hier ook een button geplaatst, hier moet dan op geklikt worden om binnen te komen op de pagina. Tussen deze voorpagina en de 'echte' pagina zou dan een animatie plaatsvinden, wat vloeiend moet overlopen vanaf de voorpagina. Het is dus het beste om dit in één bestand te plakken om tussentijdse laadtijd te voorkomen denk ik.
Nu weet ik niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen om de animatie pas te laten starten op het moment dat de knop aangeklikt wordt. Want nu begint de animatie al meteen en dat is dus niet de bedoeling....
Wie kan mij hiermee helpen?
Maaike
Ea.Z
%Europe/Berlin %813 %2006, 20:32
als je button gemaakt is (een MovieClip met een instantie naam (in dit voorbeeld "btnGo")) zet je het volgende in je eerste frame
btnGo.onRelease = function(){
play();
}
stop();
ik denk dat je probleem daarmee opgelost moet zijn.
(ik ga ervan uit dat je al een preloader hebt;))
maaiike
%Europe/Berlin %822 %2006, 20:44
Ik heb inderdaad een movieclip aangemaakt die ik dezefunctie wil geven. Als ik dit script erin plaats gebeurd er eigenlijk helemaal niks in het ctrl-enter scherm, ik krijg helemaal niet het idee dat de movieclip als button wil fungeren. Is er toevallig ook ergens een voorbeeld te vinden van soortgelijke situaties. Ik heb al online gezocht, maar kon niks vinden...
Thierry
%Europe/Berlin %847 %2006, 21:20
Je moet de movieclip wel een instancename geven. In dit geval 'btnGo'. Dat doe je door op de movieclip te klikken en dan in het scherm 'properties' de movieclip de instancename 'btnGo' te geven.
En dan nog iets. De actionscript die hierboven is gegeven moet je op een frame zetten en niet op de movieclip. Zou je het wel op een movieclip zetten dan zou je vanzelf een error krijgen. Zo weet je dus dat dat niet werkt. ;)
maaiike
%Europe/Berlin %907 %2006, 22:46
OK, heb nu de statement goed gezet, nu blijft de scene niet alleen op het eerste frame hangen en is in het ctrl-enter scherm een loop te zien van de complete scene. Hij doet nu al iets meer, maar niet wat hij moet doen, hij zou dus pas verder moeten gaan op frame 2 na de knop ingedrukt te hebben.
Ik krijg deze error:
**Error** Scene=Scene 1, layer=Knop, frame=1:Line 1: Statement must appear within on/onClipEvent handler
**Error** Scene=Scene 1, layer=Knop, frame=1:Line 4: Statement must appear within on/onClipEvent handler
stop();
Total ActionScript Errors: 2 Reported Errors: 2
Maar ik kan dus zelf niet vinden wat ik verkeerd heb gedaan. Wie wel?
Thierry
%Europe/Berlin %917 %2006, 23:01
**Error** Scene=Scene 1, layer=Knop, frame=1:Line 1: Statement must appear within on/onClipEvent handler
Dat vertelt je dus dat je het actionscript verkeerd hebt gezet. Waarschijnlijk ergens op een movieclip. Je actionscript hoort in dit geval op de main timeline te staan.
Hier heb je een voorbeeld.
maaiike
%Europe/Berlin %923 %2006, 23:09
ja, dat is het, dom van me....
dankjewel!!
kan nu weer verder!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.