Volledige versie bekijken : removemovieclip
Fatty Owl
%Europe/Berlin %613 %2005, 15:42
ik heb deze code, maar de removeMovieClip werkt niet...
_root.lopendeman_mc.onEnterFrame = function() {
if (this.hitTest(_root.money_mc)) {
geld += random(10);
removeMovieClip(_root.money_mc);
}
};
oh ja en hoe kan ik het maken dat de money_mc spawnt na een random tijd op een random plek?(en deze random plek moet wel op de grond van de stage blijven.)
Fatty Owl
%Europe/Berlin %632 %2005, 16:10
ok ik heb alles opgelost (zonder removemovieclip).
Roenes
%Europe/Berlin %703 %2005, 17:52
Even voor de duidelijkheid: removeMovieClip werkt alleen op mc's die je dynamisch aanmaakt. (Dus via attachMovie of duplicateMovieClip) MC's die je zelf op de stage plaatst kun je dus niet zomaar met removeMovieClip verwijderen. Daar zijn wel weer trucjes voor door met swapDepths te kloten maar dat weet weer niet iedereen ;)
Zou je toch even jouw oplossing kunnen posten zodat mensen die deze topic vinden met de zoekfunctie er ook iets aan hebben :)
Fatty Owl
%Europe/Berlin %709 %2005, 18:01
hehe, mijn oplossing komt waarschijnlijk in de summer contest. ik zal het zeggen wanneer.
Roenes
%Europe/Berlin %711 %2005, 18:04
Is goed :)
Dauntless
%Europe/Berlin %721 %2005, 18:19
Daar zijn wel weer trucjes voor door met swapDepths te kloten maar dat weet weer niet iedereen ;)
Wie A zegt moet B zeggen :p
Zet een movieclip op je stage met instance naam 'holder'. Zet er een mooie prent in of een tekening of zo en zet dit op je eerste frame:
holder.swapDepths(1);
holder.removeMovieClip();
En weg is je movieClip :)
Roenes
%Europe/Berlin %723 %2005, 18:22
Wie A zegt moet B zeggen :pHeb je gelijk in :D nog even een kleine aanvulling op jouw voorbeeld: Volgens mij ging het er gewoon om dat je mc een depth moest hebben die >= 0 toch? Of is dit onzin wat ik nu zeg? :D
Dauntless
%Europe/Berlin %724 %2005, 18:23
Nee, klopt, maar hij moest ook kleiner zijn dan een bepaald (relatief GROOT) getal... Ik weet niet meer welke :(.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.