Volledige versie bekijken : Achtergrond
Fatty Owl
%Europe/Berlin %391 %2005, 10:23
misschien wel een stomme vraag, maar met welke as code kan je de achtergrond veranderen naar een random kleur?
Roenes
%Europe/Berlin %484 %2005, 12:37
je zult een mc met een vlak neer moeten zettne op de stage die even groot is als je stage. Dan kun je met een dergelijke code:
var c:Color = new Color(jeMC);
c.setRGB(Math.random() * 0xFFFFFF);
de kleur wijzigen naar een random kleur. Het kan zijn dat de code niet helemaal klopt, maar dan zul je ff in de AS-ref moeten kijken :)
Fatty Owl
%Europe/Berlin %501 %2005, 13:02
bedankt het werkt perfect zoals ik het wil.als iemand een manier heeft om het te doen zonder een movieclip (dus de echte background, zeg het dan).
Fatty Owl
%Europe/Berlin %513 %2005, 13:19
nu heb ik een input tekstveld(instance is kleur), en ik zou willen dat als je daar de kleurcode intypt (bev #FFFFFF), en op enter drukt dat background_mc die kleur krijgt.
Roenes
%Europe/Berlin %519 %2005, 13:28
bedankt het werkt perfect zoals ik het wil.als iemand een manier heeft om het te doen zonder een movieclip (dus de echte background, zeg het dan).Niet mogelijk aangezien je de stage zelf niet kan wijzigen via code. Misschien wordt dit in een nieuwere versie van flash aangepast, dat weet ik niet. Alleen op dit moment is het dus nog niet mogelijk zonder mc.
nu heb ik een input tekstveld(instance is kleur), en ik zou willen dat als je daar de kleurcode intypt (bev #FFFFFF), en op enter drukt dat background_mc die kleur krijgt.Kleurcodes gaan in flash altijd vooraf aan 0x en niet aan een #. Hou daar rekening mee. En je kunt jouw idee makkelijk maken. Vul in je tekstvak bv FFFFFF in en zet op frame 1 deze code:
var c:Color = new Color(jeMC);
var kl:Object = new Object();
kl.onKeyDown = function()
{
if(Key.getCode() == 13) c.setRGB(Number("0x" + kleur.text));
}
Key.addListener(kl);
Fatty Owl
%Europe/Berlin %527 %2005, 13:39
bedankt(ik ben niet zo een kleurenexpert).
Roenes
%Europe/Berlin %530 %2005, 13:44
Ik ook niet hoor :)
Kwestie van experimenteren en veel van dit soort vragen tegenkomen. Dan blijven die antwoorden wel hangen ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.