PDA

Volledige versie bekijken : Pshop oefening...doorgaan?!... (!update nmmr2!)

leggoz
%Europe/Berlin %567 %2006, 14:37
yo :)

omdat ik het illustrator nu redelijk onder de knie had wilde ik eens wat met photoshop gaan doen..maar wilde een beetje een eigen stijl maken, en aangezien ik al heel mn leven teken besloot ik om tekeningen/schilderijen, foto's en illustrator shait te combineren...dus wat fotos over elkaar leggen en dan beetje weggummen, kleuren aanpassen en niveaus etc etc
nu heb ik wat oud werk gepakt om te oefenen en dan met stockfoto's een werkje gemaakt.

als het een beetje goed bevalt ga ik in de toekomst wat goede tekeningen maken, en een goed illustrator werkje en dan iets in deze styl maken.

http://img151.imageshack.us/img151/6117/skyplanevoorbeeld7gn.jpg

http://img144.imageshack.us/img144/7483/skyplane2voorbeeld8xg.jpg

wat zeggen jullie ervan..voor oefenwerkje dan hé ...dit is in totaal zo'n 2uur werk dusja..
mee verder gaan.. deze styl?

greets

!!!UPDATE!!!

zo. dit is mijn laatste oefening in photoshop..hierna ga ik de schets bewerken die ik al tijdje heb klaarliggen...heb in de tussentijd wat tut's gevolgd en ben stappen vooruit gegaan met het photoshop inkleuren :) ...ik had nog effe een oude schets gepakt om te oefenen:
http://img263.imageshack.us/img263/1443/squid1eh.jpg

en ben die gaan inkleuren
http://img364.imageshack.us/img364/1487/squidtekening3ff.jpg

de methode was professioneel. structureel en effectief
ik maakte een mapje aan met enkele layers..bijv het mapje 'head'
layer 1 - base...dat was dan de basiskleur
layer 2 - shadow 1...lichte schaduw
layer 3 - shadow 2...donkere shadow
layer 4 - highlight...met witte brush beetje glans effect
layer 5 - texture...dit was een foto met een textuur die ik over mn tekening zette..dan op overlay en opacity van 40, en zo kreeg ik dan dat effect alsof het een echte huid is.
verder natuurlijk veel polygonal lasso tool gebruikt en heb wat shortcuts bij geleerd.
het zijn alle voortuigangen als je kijkt naar die photoshop aap (zie showcase)...dat was mn eerste photoshop tekening, en 'beast photoshop' ...die waren allemaal nog erg blurry en niet met selectie tools gedaan :P

dus ik hoop dat mn volgende Pshop tekening tha bomb word ;)

comments op die laatste oefening?
greets

**UPDATE2**

yo.
nog effe 1 oefening gedaan met photoshop...
Ik heb mij grote liefde Illustrator al een tijdje met rust gelaten omdat ik mijn eerste stage periode vooral met Photoshop moet werken...dus wilde ik wat meer Photoshop kennis opdoen...
Dit doe ik door wat tut's te volgen en zelf beetje aankloten met wat oude schetsen..
hier volgt er nog eentje...

verhoudingen zuigen enorm maar dat was omdat het papier te klein was :D :# haha maja het was maar om te oefenen dusja :P
hier is hij dan:

http://img139.imageshack.us/img139/1469/paratrooperpietermr7.jpg
hand nog niet gedaan, crappy plaatje van t wapen maar het was maar even voor het gemak..
maar ik maak deze niet meer verder af..ga gewoon weer verder met wat nieuw werk

comments?

gc_soad_bartjuh
%Europe/Berlin %576 %2006, 14:50
bovenste is wel erg mooi, maar bij de onderste passen de vliegtuigen er niet zo goed bij.
als je de bovenste stijl aanneemt kun je zeker mooie werkjes hier gaan posten;)
onderste vind ik eigenlijk niet zo veel.

Silver1989
%Europe/Berlin %578 %2006, 14:53
De bovenste is een goed begin, het lijkt alleen nog teveel op een speedpainting zeg maar, met wat meer tijd en detail is het, volgens mij, een super painting!

Onderste is té perfect zeg maar

SimonV
%Europe/Berlin %621 %2006, 15:54
Ze zijn gewoon prachtig. Alle twee heel goed.
Ik zou zeggen dat je zeker met die stijl moet doorgaan.
Als je nog werkjes maakt in die stijl dan zullen die waarschijnlijk ook heel mooi uitkomen; net zoals deze .

alexju
%Europe/Berlin %639 %2006, 16:20
De vlam bij de 2de rockz!!! Is da allemaal zelf getekend of ook foto's gebruikt? Good work

M0L
%Europe/Berlin %654 %2006, 16:42
Ik vind ze ook prachtig, maar ik vind dat de achtergronden niet bij de vliegtuigen passen.

AKNL
%Europe/Berlin %687 %2006, 17:29
bovenste is erg vet! onderste ben ik niet zo kapot van.

leggoz
%Europe/Berlin %687 %2006, 17:30
hoe bedoel je dat dan precies?
suggesties hoe het anders moet volgens jou?

thanks

bokkie
%Europe/Berlin %808 %2006, 20:24
bovenste is wel mooi maar dan moeten die vloegtuigjes tog echt wat beter erbij passen. onderste vind ik niet zo mooi omdat de vliegtuigen heel gedetaillerd is en de rest niet

Lukaso
%Europe/Berlin %792 %2006, 20:01
hoi, vetjes, maar dat zijn we wel van je gewend :P

over die onderste, die ik ook wat minder vind, de vliegtuigen zijn te strak en te weinig gedetailleerd. De vlammen en de wolken zijn enigzins smudgy of geblurrerd, maar de vliegtuigen zijn gewoon een strakke gradient zonder textures oid. Daardoor contrasteren ze naar mijn mening iets teveel met de rest van de illustratie, waardoor het gewoon niet 'klopt'.

disasp
%Europe/Berlin %414 %2006, 10:56
ik zou doorgaan met je oude styl die vond ik veel vetter deze is ook wel mooi maar je oorspronkelijke vind ik veel vetter !

brrr
%Europe/Berlin %565 %2006, 14:34
bij die eerste vind ik je vliegtuigen wel okay, maar vanaf je wat naar onder scrollt en geconfronteerd wordt met die horizon, gaan ze eigenlijk teleurstellen.
ze zijn net nie vormvast genoeg om in zo'n collage te gaan gebruiken.
miss moet je die horizon wat bewerken, schematischer maken en miss wat aan het perspectief doen? ik zou een foto pakken die uit de hoogte genomen is, want nu komt de hoek hoe je die spitfires of zo bekijkt wat vreemd verwrongen over.
die tweede is echt een smerig werkje :) maar i like it!
t'is er nogal over, wat het wel weer ok maakt, alleen moet je je enorm daar van bewust zijn en in die gedachte ook verder handelen.
ik zou dus nog veel meer uitgesproken artificiële dingen combineren bij die tweede.
zwarte wolkjes vind ik wat te nonchalant.

leuk gedaan!

groeten
bj

b-here
%Europe/Berlin %584 %2006, 15:01
het idee is erg leuk. Maar vind het contrast realiteit fictie te groot. Ik zou er zelf voor kiezen om in het eerste plaatje de lijnen van het vliegtuig wat harder te maken. In het twee plaatje zou ik de wolken juist wat surrealistischer maken. Voor de rest mooi werk!

leggoz
%Europe/Berlin %746 %2006, 18:55
ja maar zoals ik al vermeld had...dit is echt puur een oefening...ik heb 8 fotos gepakt en ben die snel gaan bewerken bij plaatje 1...zo kreeg ik die wolkenpartij en als je kijkt naar de horizon zie je ook duidelijk dat het snel gekopieerd is waardoor een boom 2x terug komt etc...
daarna in mn map 'tekeningen & schilderijen' gekeken en daar maar die spitfire uitgehaald...
puur om een sfeer neer te zetten en een stijltje waar ik dus op door kan bouwen...

nu heb ik een goede tekening gemaakt...geschikte foto's...me wat meer in Pshop verdiept en nu kan ik wel iets vets maken in deze styl...en dan misschien nog wel wat vector toepassen zoals je op oefening 2 zag...

dus het was vooral een voorafje om te kijken hoe het uitpakte...
en nu ga ik het wel pro uitwerken in een nieuw werkje...maar daar ben ik nu nog mee bezig

greets&thanks

boo
%Europe/Berlin %738 %2006, 18:43
Ziet er netjes uit maar ik weet niet echt wat ik van die tweede moet zeggen..
Volgens mij zijn de wolken TE realistisch want de vliegtuigen zijn "cartoon" achtig.
Maar dit weet ik ook niet zeker, weet het niet zo goed
Die eerste vind ik wel wat hebben :)

MA2R
%Europe/Berlin %688 %2006, 17:30
Gaat doe goede kant op leggoz maar moet nog ff tikeltje beter!! keep up the good work!

leggoz
%Europe/Berlin %473 %2006, 12:21
laatste updat hierboven.. :)
dit was nog een oefening die ik in de vakantie heb gemaakt..hij is niet af maargoed..comments nog?

groet
leggoz

MA2R
%Europe/Berlin %800 %2006, 20:13
die laatste is echt wel coowl maar je had er wel een handje op moeten zetten:P