PDA

Volledige versie bekijken : SelectableRow class aanpassen

Mediamonkey
%Europe/Berlin %772 %2005, 19:31
Hey lui,

Ik ben bezig met het maken van een dialoogviewer, wat neerkomt op een applicatie die een xmlstructuur uit een webservice krijgt te verwerken. De xml bevat een vraag en 2 of meer antwoorden waar de gebruiker uit kan kiezen. Het antwoord wordt naar de webservice gestuurd en vervolgens een daar op aansluitende vraag teruggestuurd. Zo kan de gebruiker dynamisch een "dialoog" houden met het onderliggende systeem.

Nu wil ik die dialoog in een List component plaatsen om de hele doorlopen route vast te leggen en eventueel later te dumpen. Punt is dat sommige vragen/antwoorden meer dan 1 regel in beslag nemen. Ik kan dan wel de rowHeight aanpassen, maar het geldt dan voor alle rijen.. Ik bedacht me dat ik eventueel de class mx.controls.listclasses.SelectableRow zou kunnen aanpassen om daar iets aan te doen, maar wil 't wiel niet opnieuw uitvinden. Heeft er iemand al eens iets dergelijks gemaakt, of een andere oplossing gevonden?

Mediamonkey

De Kale
%Europe/Berlin %733 %2005, 18:36
je zou deze class kunnen extenden, zodat je je eigen functionaliteiten kunt toevoegen.

Waldo
%Europe/Berlin %821 %2005, 20:42
of een andere oplossing gevonden?

Flex, ondersteunt standaard variableRowHeight in een List.

TheDutch
%Europe/Berlin %740 %2005, 18:46
Misschien goed om te melden dat Flex onbetaalbaar is voor zelfs het Midden- en Kleinbedrijf. Helaas is het op de site van Macromedia niet echt te vinden, maar het lag volgens mij boven de €4000,- per single CPU licentie.

Waldo
%Europe/Berlin %757 %2005, 19:10
Doe maar keer 3, krijg je wel variableRowHeight en nog heel veel meer voor terug ;-)

De stelling 'onbetaalbaar' is overigens niet waar; ik heb afgelopen jaar veel aan deze branche verkocht (meer klanten tot nu toe dan de 'grote top 500' --> daar duurt het meestal langer ivm grotere projecten). Het hangt er maar net van af wat voor project je hebt, als je zelf variableRowHeight, containers en noem maar op moet gaan ontwikkelen en testen kan het voor zo'n project juist goedkoper zijn om Flex aan te schaffen.

Anyway, er werd gevraagd om een andere oplossing en die is gegeven. Wellicht zijn er nog andere oplossingen aan te dragen?

TheDutch
%Europe/Berlin %767 %2005, 19:25
Doe maar keer 3
Ik dacht al dat ik erg laag zat, maar beter te laag dan te hoog...wil natuurlijk niet mensen onnodig afschrikken (14.000 euro) :).

De stelling 'onbetaalbaar' is overigens niet waar; ik heb afgelopen jaar veel aan deze branche verkocht.

Interessant, heb je wat showcases? Ik weet nog heel goed dat toen laatst Ben Forta een presentatie gaf over Coldfusion 7 in Amsterdam en jij een presentatie gaf over Flex en mensen de prijs hoorde van Flex, ik veel gefluister hoorde om mij heen en jij bevestigde dat veel bedrijven dit erg duur vinden en dat er misschien een "goedkopere" versie zou komen. Is dat in eens verdwenen? Veel Flash vrienden van me uit het buitenland vertellen mij dezelfde ervaringen...

Waldo
%Europe/Berlin %810 %2005, 20:26
Het is zeker waar, veel mensen hebben niet 'het juiste project voor Flex' oftewel de opbrengsten uit dat project kunnen de licentieprijs niet verantwoorden. Desalniettemin werken die ontwikkelaars liever met Flex dan met Flash (en gebruiken ze vaak niet eens alle functionaliteiten). Ik vergelijk dit soms (het gaat niet altijd op) met mensen die graag een Ferrari hebben; een geweldig ding maar onbetaalbaar.

David Mendels had laatst een mooie post over de toekomst mogelijkheden qua prijs: http://mrmx.blogspot.com/2005/07/avalon-good-for-macromedia-customers.html (in de comments die je moet openen). Let vooral op de opmerking 'focus', erg belangrijk om te begrijpen hoe wij Flex momenteel positioneren. Wij inventariseren momenteel of we hier met de volgende versie van Flex (2.0, codenamed Mistral) in combinatie met Zorn (nieuwe RIA editor als Eclipse plugin) iets aan kunnen doen.

A3D
%Europe/Berlin %693 %2005, 17:38
Hoi...ik heb in het verleden aardig wat (e-learn) applicaties gebouwd. De content (vragen en antwoorden) stonden dan in een xml en de lengte van de antwoorden en de vragen stonden niet vast. Ik heb daar voormezelf een simpel componentje voor gebakken...eigenlijk te simpel voor woorden: een mc met een dynamisch (multiline) tekstveld (dat wordt geschaald tov de hoeveelheid aanwezige tekst)...tja dat was het :) okee je zou er een achtregrond en / of een onzichtbare knop aan toe kunnen voegen...maar dat is niet nodig omdat je een knopactie aan de clip kunt hangen... als het dan persee in een component moet gooi je die tekstClipjes in een scrollPlane (of andere scroll oplossing)...NOTE: ook een dataGrid kan uit een rij bestaan natuurlijk ;)

...en ja Flex is way to duur...heel veel geld voor een paar extra Flash componenten :) ...dacht eigenlijk dat ze bij MM al besluiten hadden genomen...wat de EclipseGroup en Zorn betreft...hummm...of is (slimme) vertragings techniek :)