Volledige versie bekijken : flash centreren
joris@7de.be
%Europe/Berlin %929 %2005, 23:17
Hallo
Is de volgende vraag mogelijk?
Normaal maak ik altijd een flash-site met een vaste breedte en hoogte aan het flash-document en centreer dit links-rechts en boven-onder.
Nu heb ik enkele zinnen en een logo dat ik gecentreerd zou willen hebben maar ik heb ook enkele grote woorden die ik over heel het scherm van links naar rechts zou willen laten rollen.
Ik kan natuurlijk mijn flash op 100% zetten maar dna gaat het logo ook bij elke resolutie er anders uitzien en ook niet altijd goed van kwaliteit.
Is het dus mogelijk? Of blijf ik beter gewoon in een vaste x & y positie?
alvast bedankt!
Joris
Flashgirl
%Europe/Berlin %934 %2005, 23:25
Tha Narie heeft op zijn site (en ook op de mijne) een scriptje gemaakt waarmee ons mailform altijd gecentreerd wordt in de swf (en dus in de pagina, want de swf is beeldvullend). bedoel je zoiets?
http://www.thanarie.nl
In dat geval zal ik de topic verplaatsen naar ActionScript ;) (en als je het met html en JavaScript wilt oplossen, dan verplaats ik de topic naar dat forum, laat het maar even weten :)).
joris@7de.be
%Europe/Berlin %952 %2005, 23:51
hey flashgirl
Dit lijkt inderdaad heel sterk op datgene wat ik zoek. Dit is gedaan met een combinatie van actionscript en javascript?
Ben je bereid om de code hiervan op flashfocus te zetten? Zou wel fijn zijn!
Verplaats maar naar waar je wilt, zolang we maar gelukkig blijven! :I
Flashgirl
%Europe/Berlin %960 %2005, 00:02
Dit is gedaan met een combinatie van actionscript en javascript?
Nee, dit is puur ActionScript. De swf vult je hele browserwindow en je checkt de hoogte en breedte van de swf. Vervolgens zet je de MC met hetgene wat je gecentreerd wilt hebben in het midden van die waarden.
Ben je bereid om de code hiervan op flashfocus te zetten? Zou wel fijn zijn!
Ik wil het best, maar ik heb de fla er zelf niet van, want Narie heeft het gemaakt ;). Maar de code is niet heel erg ingewikkeld, dus met behulp van het AS forum kom je er waarschijnlijk wel uit (misschien zelfs al met mijn summiere uitleg? Ik weet niet hoe ver je bent met AS), en je kunt Narie natuurlijk ook mailen ;).
Verplaats maar naar waar je wilt, zolang we maar gelukkig blijven! :I
Jah, das puur voor de ordelijkheid en het overzicht, en zodat het allemaal goed terug te vinden is in de database voor toekomstige members die dezelfde vraag hebben ;) . Ik verplaats hem iig eventjes naar AS dan ;) .
Pimm
%Europe/Berlin %960 %2005, 00:03
Geen JS te vinden... compleet AS (zo te zien).
Die code is inderdaad vet, zelfs als je resized werkt ie nog (oEF?), cool.
Roenes
%Europe/Berlin %968 %2005, 00:14
Die code is inderdaad vet, zelfs als je resized werkt ie nog (oEF?), cool.Stage.onResize = function(){} waarschijnlijk :)
Dauntless
%Europe/Berlin %969 %2005, 00:15
Stage.onResize = function(){} waarschijnlijk :)
Jup, just a sec :p
Dauntless
%Europe/Berlin %973 %2005, 00:21
klik (http://www.dauntless.be/flashfocus/centerStage.swf) :) Niet moeilijk hoor :)
Pimm
%Europe/Berlin %979 %2005, 00:30
Nu nog easen naar de locatie, en de source online zetten!
Dauntless
%Europe/Berlin %985 %2005, 00:38
Ik ben wel Narie niet hé :D
(Komt eraan ;))
Dauntless
%Europe/Berlin %008 %2005, 01:12
Flash doet super vaag :s :s
'k Ga morgen nog eens proberen :s
(Ps: nee, dit is geen excuus, echt, Flash doet vreemd! )
Tha Narie
%Europe/Berlin %019 %2005, 01:28
Stage.align = "LT";
Stage.scaleMode = "noScale";
this.onEnterFrame = function()
{
mc_logo._x += ((Stage.width/2 - mc_logo._width/2) - mc_logo._x) / 5;
mc_logo._y += ((Stage.height/2 - (mc_logo._height + mc_mailform._height + 20)/2) - mc_logo._y) / 5;
mc_mailform._x = mc_logo._x = Math.ceil(mc_logo._x);
mc_logo._y = Math.ceil(mc_logo._y);
mc_mailform._y = mc_logo._y + mc_logo._height + 20;
}
Roenes
%Europe/Berlin %060 %2005, 02:27
Wel een onEnterFrame? Waarom dat? Stage.onResize werkt toch ook en is minder processor intensief :)
Tha Narie
%Europe/Berlin %066 %2005, 02:35
Omdat je in een Stage.onResize niet kunt easen :)
Roenes
%Europe/Berlin %485 %2005, 12:38
maar je kan wel in de onResize pas een onEnterFrame aanmaken ;) (en die natuurlijk weer verwijderen na de ease beweging)
Tha Narie
%Europe/Berlin %520 %2005, 13:30
Sure :)
Maar dan 'toewijzen' ipv 'aanmaken':
_root.onEnterframe = functieNaam;
Roenes
%Europe/Berlin %523 %2005, 13:33
Ach kleinigheidje ;)
Maar je kunt em ook aanmaken ipv toewijzen. Hoef je niet eerst een aparte functie te schrijven :)
Pimm
%Europe/Berlin %542 %2005, 14:01
Ik ga er vanuit dat DL z'n kunsten gaat laten zien als hij wakker is...
Tha Narie
%Europe/Berlin %543 %2005, 14:02
Hoef je niet eerst een aparte functie te schrijven
Schrijven moet je die functie toch :p
Roenes
%Europe/Berlin %549 %2005, 14:11
Klopt, maar dat is 1 regel meer (functie definitie) dan als je em direct aan de onEnterFrame hangt ;)
Wat is er gebeurt met de "code-in-zo'n-min-mogelijk-regels" Narie? :D
Tha Narie
%Europe/Berlin %552 %2005, 14:15
Maar bij het elke keer aanmaken, moet hij elke keer die 'nameless'-functie aanmaken.
Volgens mij kost dat meer dan een bestaande functie-referentie aan een onEnterFrame hangen.
Op het moment dat jij de 'delete onEnterFrame' doet, gaat de hele functie weg, en moet hij dus opnieuw aangemaakt worden.
Als ik dat doet blijft de functie gewoon staan onder de originele functienaam.
Ik doe alleen aan "code-in-zo'n-min-mogelijk-regels" als het qua performance niet uitmaakt! Of gewoon voor de lol ;)
Dauntless
%Europe/Berlin %640 %2005, 16:22
Ik ga er vanuit dat DL z'n kunsten gaat laten zien als hij wakker is...Wel, dat zou toch op juist hetzelfde uitkomen als Narie z'n script... En op de een of andere manier lukt het me niet dmv onResize :p
Roenes
%Europe/Berlin %700 %2005, 17:49
Maar bij het elke keer aanmaken, moet hij elke keer die 'nameless'-functie aanmaken.
Volgens mij kost dat meer dan een bestaande functie-referentie aan een onEnterFrame hangen.
Op het moment dat jij de 'delete onEnterFrame' doet, gaat de hele functie weg, en moet hij dus opnieuw aangemaakt worden.
Als ik dat doet blijft de functie gewoon staan onder de originele functienaam.Damn, ik denk dat je hierin wel eens gelijk kan hebben. Had ik niet aan gedacht. :)
Is ie me toch weer te slim af he ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.