PDA

Volledige versie bekijken : Probleem met Flash

noStyleDesign
%Europe/Berlin %792 %2005, 20:01
hallo iedereen, ik ben vrijwel nieuw met Flash en heb nu een probleem...
ik gebruik Swift 2.0 en als iets heb gemaakt, en exporteer het als een .swf en load hem op ( via geocities) dan is de .swf helemaal uitgerekt.
ik wilde het in html zetten, maar dat lukte me dus niet,ik heb het immers nog nooit gedaan. ik heb gezocht naar tutorials maar kwam nergerns. op google wist ik niet eens wat ik moet intypen :P

wie kan me helpen ?
bij voorbaat dank, Masi

Neon
%Europe/Berlin %832 %2005, 20:58
Heeft iets te maken met 100% enzo waarop je exporteert. :)
Maar dit hoort niet in Grafische Software thuis ... ;)

Flashgirl
%Europe/Berlin %907 %2005, 22:46
Een html bestand kan door Flash zelf worden gemaakt :) !

Heel gemakkelijk: Ga naar File > Publish Settings, en vink daar 'html' aan (standaard staat hij ook al aangevinkt geloof ik). Op het tabblad 'html' kun je een aantal instellingen wijzigen, maar laat het allemaal de eerste keer maar op de standaard settings staan :). Klik op 'Publish'. Als je nu in de map kijkt waar je je fla hebt opgeslagen, zie je naast je swf bestand ook een html bestand staan! Als je beide bestanden uploadt, en de html pagina opzoekt in je browser, zal het werken :) .

Je kunt daarna eventueel je html bestand nog zelf bewerken, of andere settings uitproberen (je kunt in de Help van Flash lezen wat de verschillende opties allemaal doen). Je kunt je swf centreren in je html pagina door handmatig <center> tags toe te voegen (dan moet je je html bestand openen in bijvoorbeeld Kladblok).

Succes!

noStyleDesign
%Europe/Berlin %964 %2005, 00:08
echt reuze bedankt, ik zal het meteen uitproberen

noStyleDesign
%Europe/Berlin %971 %2005, 00:19
, het lukt niet :(. ik zie bij swish 2.0 geen Publish Settings staan,misschien bedoel jij een ander programma

Dauntless
%Europe/Berlin %976 %2005, 00:25