PDA

Volledige versie bekijken : Gradient Text Fill

Toverdoos
%Europe/Berlin %618 %2005, 15:51
Beste Flashers,

Op dit moment ben ik bezig met het maken van een site in Flash MX 2004 Pro. Ik ben hierop sinds kort overgestapt na veelvuldig gebruik van Livemotion 2.0. Het kan misschien beetje newbie klinken, maar hoe vul ik text met een simpele lineaire gradient?? Het lukt me op een vector, maar text wil niet lukken...

Domme vragen bestaan niet, toch??.. :rolleyes:

Bij voorbaat dank,
Groet

Stuf
%Europe/Berlin %688 %2005, 17:32
absoluut niet.. alleen domme antwoorden... :)

over je probleem..
ik heb het niet getest .. maar het lijkt me te kunnen door de tekst te selecteren.. en dan 2x op ctrl-B te drukken.. dan kun je het net zo behandelen als je het met een andere shape zou doen..

Flashgirl
%Europe/Berlin %704 %2005, 17:54
Wat Stuf zegt is goed, maar je kunt het ook oplossen door de tekst als mask laag boven een gradient te zetten :). Het hangt een beetje van de situatie af wat het handigst is, maar beide manieren werken.

Toverdoos
%Europe/Berlin %736 %2005, 18:40
Ah, dat gaat in Livemotion 2.0 toch net iets makkelijker :p TnQ, ga het gelijk proberen

Toverdoos
%Europe/Berlin %741 %2005, 18:48
Owk dat werkt, dan nog 1 vraagje: hoe laat ik het verloop van beneden naar boven lopen (of andersom) i.p.v. links naar rechts :I

Groet

Dauntless
%Europe/Berlin %744 %2005, 18:52
Kan je met de gradient Tool (pbb niet de juiste naam) (Druk op F) . Je gaat dan wel de mask optie moeten gebruiken omdat je anders elke letter appart gaat moeten draaien. Maar met die tool: selecteer je gradient en je krijgt een paar bolletjes/vierkantjes; grijp het juiste bolletje vast en draai. Hij zal waarschijnlijk wel 'snappen' naar verticaal / horizontaal :).

Toverdoos
%Europe/Berlin %769 %2005, 19:27
Heb 't door geloof ik. TnQ. Ben wel van mening dat ik met Flash iets meer handelingen moet verrichten voordat ik resultaat heb, dit i.t.t. tot Livemotion 2. Het zal wel behoorlijk wennen worden :(

Maarja, livemotion 2 ondersteunt weer geen Actionscript 2.0 en bevat wat bugs.

Groet

Flashgirl
%Europe/Berlin %783 %2005, 19:48
Adobe heeft Macromedia gekocht, dus over een paar jaar zal Flash misschien wel een beetje gaan lijken op Livemotion qua mogelijkheden :).
Binnenkort komt overigens een nieuwe versie van Flash uit (waarmee Adobe overigens nog niets te maken heeft gehad wat betreft de ontwikkeling van het programma), die veel meer mogelijkheden zal hebben op design gebied. Ik weet niet of het makkelijker zal zijn om een gradient-fill aan een tekst toe te voegen, maar er wordt in elk geval véél meer mogelijk met gradients :)! De nieuwe versie zal ook laagstijlen hebben zoals in Photoshop, en filters. Nog eventjes geduld dus :) !

Toverdoos
%Europe/Berlin %802 %2005, 20:15
Dan hoop ik maar dat ze zoiets als dit invoegen:

http://home.hccnet.nl/peter.al/nils/layers.jpg

Welke is terug te vinden in livemotion2 en waardoor het creeeren van, zoals hier te zien een zilveren bol, een stuk gemakkelijker is..