Volledige versie bekijken : geluid in een menu
Tunafish
%Europe/Berlin %653 %2006, 16:40
Oi oi,
ik heb een menu gemaakt zoals je dat ook op dvd's ziet, met play movie, scene selections enzo, en nu wil ik daar geluid bij.
het vervelende is nu dat het hele menu maar 2 frames beslaat en met actionscript naar elkaar verwijst.
on (release) {
gotoAndStop(163);
}
dat soort grappen dus, maar omdat ik dus maar 2 frames gebruik lijkt het me niet mogelijk om hier een achtergrondmuziekje bij te doen, of is daar nog een trucje voor?
VVP
%Europe/Berlin %687 %2006, 17:30
hoezo niet mogelijk?
als het goed is kan dat gewoon hoor..
eerst even over je AS
on (release) {
gotoAndStop(163);
}
is een mogelijkheid maar op de 'foute manier', zoals Dauntless mij het heeft geleerd en waarschijnlijk een helehoop mensen hier op FF dat het op deze manier hoord:
je plaats een layer onderaan "actions" en hier voer je je AS in
home.onRelease = function() {// home = de instancename die je hebt gegeven aan je button dit kun je dus veranderen
gotoAndStop(163);//spreekt voor zich
}
-----------------
ok nu verder met dat achtergrond muziekje je plaatst gewoon in een layer je muziekje en dat laat je alleen afspelen in dat menu'tje dus alleen die 2 frames
bijv.
http://www.freewebtown.com/vvpp/Untitled-1.jpg
om een muziekje te plaatsen op een frama doe je dat bij bestand> import > import to library. dan klik je je frame aan en dan staat er bij properties sound> none klik op het pijltje en je ziet dat je nummer daar staad..
succes (Y)
greetz vinny
Tunafish
%Europe/Berlin %874 %2006, 21:59
ja, ik weet hoe je geluid invoert [:o)]
maar het probleem is dus dat ik maar twee frames beschikbaar heb om dat muziekje in af te spelen, terwijl het 12 seconden duurt :S
nou kwam ik zelf net op het idee om dan voor de intro en het menu een scene te maken, en de rest van de film in andere scenes ( dit is mn eerste filmpje dat langer duurt dan 45 seconden, dus ik gebruik practisch voor het eerst scenes :P ) en dan dus de frames voor het menu toevoegen tot ze samen 12 seconden zijn en em dan laten stoppen, dus dat ga ik maar eens proberen :)
VVP
%Europe/Berlin %975 %2006, 00:25
okee succes (Y)
greetz vinny
renegeuze
%Europe/Berlin %986 %2006, 00:40
Je kan zelfs in 1 frame alle albums van de beatles afspelen. 12 seconden in 2 frames lijkt me al zeker geen probleem...
Als animator kan ik het begrijpen dat je dus import on stage gebruikt zodat je gemakkelijk je filmpje kan afstemmen op de muziek maar voor waar je nu mee bezig bent moet je maar eens zoeken op ActionScript tutorials om geluiden op wat andere manieren te starten.
Tunafish
%Europe/Berlin %999 %2006, 00:59
dan zal ik dat zeker maar even doen ja :P
Tunafish
%Europe/Berlin %766 %2006, 19:23
ik las net iets over frames loopen, weet iemand misschien hoe dat moet? want dan laat ik de muziek en het beeld gewoon loopen tot er op een button geklikt wordt :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.