Volledige versie bekijken : Eerste opdracht
tobisan
%Europe/Berlin %134 %2005, 04:13
Helllo
Hier is ie dan...mijn eerste opdracht.. Het is een flashsite voor een (chineze) christelijke kerk in Utrecht. De lay-out is denk ik voor 90% klaar. Die 10% komt er misschien bij na jullie mening/commentaar :p De site moest er jong, simpel en fris uitzien, felle kleuren hebben maar toch een lichte zakelijk uitstraling hebben. Zie hier het resultaat:
De Blijde Booschap (http://www.tobisan.com/portfolio/deblijdeboodschap/index.html)
Wat vinden jullie ervan?
Enne...idd heb beetje zitte doorwerke hehe (4:14)...denk dat ik maar eens ga slape :D
RenderingRebel
%Europe/Berlin %224 %2005, 06:23
nouja, ik zie een passage uit de bijbel in het nederlands en in het engels
maar daarna komt er niets ofzo...
ik zie ook geen (werkende) knoppen?
Edit:
Dat was dus in firefox.
Ik vind je site heel erg fris, helemaal voor een kerk!
De texten zijn alleen heel erg wazig en slecht te lezen
de overgangen zijn ook een beetje zaai, had wel iets frisser gemogen :)
Overal, goede site
niet verwacht bij een kerk :)
MA2R
%Europe/Berlin %348 %2005, 09:21
leuke frisse site wat je in het begin door die bijbelse teksten niet verwacht maar zoals RR al zei die overgangen van stukjes teskt mogen best wat frisser geanimeerd zijn!
verder goed ga zo door!!
Flasher
%Europe/Berlin %360 %2005, 09:38
Goeie site, ziet er leuk en fris uit, zoals eerder gezegd werkt hij niet in FF-html maar wel als je in FF de swf opent. Iets om naar te kijken??
Finesky
%Europe/Berlin %407 %2005, 10:46
Ik kan weinig zien; de preloader blijft hangen op 20%...
WernerL
%Europe/Berlin %428 %2005, 11:17
Ja maak die site eens compitable met firefox. :)
Flashingback
%Europe/Berlin %526 %2005, 13:38
hij is mooi geworden moet ik zeggen maar kvind het wel irri dat ie niet in firefox werkt
tobisan
%Europe/Berlin %554 %2005, 14:18
hartelijk dank voor de reacties.
Wat betreft FireFox. Ik denk niet dat de doelgroep veel FireFox gebruikt maar het is inderdaad een probleem. Ik heb daarom ook meteen een topic geopend erover. Zie hier de topic (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?p=14162#post14162)
Ik heb namelijk geen idee hoe ik dat aan moet passen voor de FireFox gebruikers. Hebben jullie tips, advies of suggesties..graag niet hier reageren maar in de andere topic :o
Wat betreft het animatie gedeelte tussen de teksten...het is idd saai (lijken net frames in html) maar de opdrachtgever vond het goed zo. Het zou anders een beetje irritant zijn als je even snel wilt lezen en er steeds maar een animatie tussen zit ;)
Maar nog eens, bedankt voor de reacties :D
kamikaze
%Europe/Berlin %565 %2005, 14:34
De site ziet er wel leuk uit, maar de animaties lopen erg schokkerig. Dit is erg storend.
mklvfkwr
%Europe/Berlin %747 %2005, 18:56
mooie site ;p , 1 klein usability dingentje viel me op , moest wat lang zoeken hoe ik weer terug moest komen naar "home pagina". Zou deze knop wat duidelijker maken (knop blauw achtergrond je geven ofso) valt het wat meer op, mssch icoontje erbij met pijltje,, dan is het helemaal super duidelijk :)
In Opera 8 werkt ie trouwens prima :)
Woutzzz
%Europe/Berlin %426 %2005, 11:14
Hey, misschien een beetje off-topic, maar; Hij vertaal je het best Japans naar nederlands? ik heb jp screensshots, en ik ondersteun de tekens, alleen hoe kan ik het beste de tekens vergelijken met die screenshots?
noStyleDesign
%Europe/Berlin %721 %2005, 18:18
ik heb firefox en hijd oet het perfect..?
tobisan
%Europe/Berlin %796 %2005, 20:07
Hey, misschien een beetje off-topic, maar; Hij vertaal je het best Japans naar nederlands? ik heb jp screensshots, en ik ondersteun de tekens, alleen hoe kan ik het beste de tekens vergelijken met die screenshots?
Ten eerste snap ik niks van je vraag :I en ten tweede...dit is chinees EN NIET JAPANS :D
io1102982
%Europe/Berlin %841 %2005, 21:11
De animatie zijn een beetje schokkerig.
en dat gekleurde vlak dat even voorbij schiet nadat je bv. voor zusters hebt gekozen. Dat gaat echt razendsnel. Ik vind dat een beetje rare overgang, het is allemaal fris en rustig en dan opeens schrik je op van zo'n snelle overgang.
Maar ik vind hem wel erg mooi, daar is echt niets mis mee.
succes ermee
groeten wilmer
BDisOKE
%Europe/Berlin %906 %2005, 22:44
de kleurtjes enzo zijn leuk.
Vind het zelf niet echt bij geloof ofzo passen maar dat is misschien ook smaak. :)
Nov1
%Europe/Berlin %946 %2005, 23:43
Leuke icoontjes. Netjes stijltje hoor. Alleen de titel bovenin kun je nog iets leuks mee doen. En misschien nog een strak pixelfontje voor de content, het is notabene een Flash site. :P
tobisan
%Europe/Berlin %996 %2005, 00:54
Euuhm ja dat van die kleuren kan ik helaas niet veel aan veranderen. Ik had zelf eerst ook voor wat donkerdere/"serieuzere" kleuren uitgekozen maar de opdrachtgever wilde perse "frisse" kleuren..en dit is dus het resultaat ervan :I
Enne dat over de pixelfonts...misschien dat ik dat eens vraag aan de opdrachtgever, of hij dat wat vind.
Weet iemand wat pixelfonts die gratis en duidelijk zijn met Flash MX2004 ?
Stuf
%Europe/Berlin %006 %2005, 01:08
Weet iemand wat pixelfonts die gratis en duidelijk zijn met Flash MX2004 ?
klik (http://www.flashfocus.nl/fonts/Pixelfonts-Bitmapfonts/?filename=Peterpan.zip)
coole site trouwens..
tobisan
%Europe/Berlin %227 %2005, 06:27
Heb em nu gedownload Stuf ! Bedankt.
DIE HANDTEKENING VAN JE IS VETT ?! Heb je daar ook een tutorial van ?
Stuf
%Europe/Berlin %598 %2005, 15:22
dit is de code voor de drawing API...
mc3 en mc4 zijn lege mc's die de curve bepalen van de lijnen..
mc1 is het startpunt..
var x = mc3._x; //mc3 en mc4 zijn de controle punten voor de curve..
var y = mc3._y;
var x1 = mc4._x;
var y1 = mc4._y;
this.onEnterFrame = function(){
clear();
lineStyle(1, 0xA39B98); //dikte en kleur van de lijn
moveTo(mc1._x,mc1._y); //beginpunt van de lijn
curveTo(x, y, bal1._x, bal1._y);//(controlepuntx, controlepunty, eindpuntx, eindpy);
moveTo(mc1._x,mc1._y);
curveTo(x1, y1, bal2._x, bal2._y);
moveTo(mc1._x,mc1._y);
curveTo(x, y, bal3._x, bal3._y);
}
verder laat je de mc's random verplaatsen..
Dit is een goeie tutorial erover..
tutorial (http://www.actionscript.nl/data/tutmove.htm)
tobisan
%Europe/Berlin %949 %2005, 23:47
Wow ziet er ingewikkeld uit, maar bedankt voor de uitleg! :P
mech7
%Europe/Berlin %502 %2005, 13:03
erg modern voor een kerk.. die willen zeker meer jongeren hebben :o
Ik vind hem wel mooi, alleen mischien die chinese tekens weghalen of komen der ook chinezen naar die kerk?
Mitch
%Europe/Berlin %524 %2005, 13:35
Creapy kerken :p
Maar die site is wel mooi, nice ook die kleuren enz.
lizz
%Europe/Berlin %597 %2005, 15:19
Wieh! Frisse kerk :D Ik vind het een mooie site. Ik vind alleen dat het kruis in het intro niet zo bij de rest past. Maar verder, mooi gedaan. Bij mij werkt t wel in firefox, maar dat heb je dan zeker al aangepast?
tobisan
%Europe/Berlin %675 %2005, 17:12
Hoii allemaaall.
Ja ik heb het al aangepast voor de FireFox users.
@ mech7: als je mijn verhaal las (eerste post) dan weet je waarom die Chineze letters er staan :D... tis namelijk een Chineze Chrsitelijke kerk in Utrecht ;)
@ lizz: hehe dat van die kruis, dat was de eis van mijn opdrachtgever en daar is dus niks aan te veranderen :) Ik denk ook dat door die intro, die kleurtjes NOG meer impact hebben omdat je het niet zou verwachten na de intro :D
Al goed, hartstikke bedankt voor de reacties ! :D
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.