PDA

Volledige versie bekijken : swf laden uit submap

warzel
%Europe/Berlin %327 %2006, 08:52
Om het overzicht en flexibiliteit van mijn site te vergroten wil ik submappen maken voor extra swf's die ik op en bepaald moment inlaad.

Ik gebruik nu:
loadMovie("submovie.swf", "screen");

echter moet deze swf dan in de hoofdmap staan. ik heb geprobeerd:
loadMovie("submap/submovie.swf", "screen");

met slash, backslash, met extra /slash/backslash ervoor. niets werkt.

Is dit mogelijk en hoe moet ik dat dan doen ? :S

Jimbooo
%Europe/Berlin %374 %2006, 09:59
loadMovie("../submap/submovie.swf", "screen");zo mss?

Grtz!

Jim

FredHeusschen
%Europe/Berlin %380 %2006, 10:08
idd: met ../ ga je een map terug (zelfde principe als _parent).
Waar je ook aan moet denken bij het weergeven op een html-pagina is dat de link gemeten moet worden vanaf de pagina, niet het .swf-bestand.

Misschien dat dat t is?

warzel
%Europe/Berlin %392 %2006, 10:25
loadMovie("../submap/submovie.swf", "screen");

helaas, werkt ook niet. Het een en anders speelt zich volledig in flash dus niet met html.

In een main stage wil ik aan de hand van user acties verschillende submovie's starten. Dat werkt ook maar alleen als alles bij elkaar (onoverzichtelijk) in de root van main.swf staat.

FredHeusschen
%Europe/Berlin %413 %2006, 10:55
maak ns een schermafbeelding van je mapindeling...
zo moeilijk kan het toch niet zijn.

Jimbooo
%Europe/Berlin %418 %2006, 11:02
ben het met Fred eens, laat ons even je mappen structuur zien en we kunnen je waarschijnlijk helpen !

warzel
%Europe/Berlin %481 %2006, 12:33
Het een en ander staat nu nog hier lokaal op mijn pc. Maar hier een screenshot van de locatie. in de map WWW staat bv. een submap genaamd "knop-1" en in deze submap staat een SWF die heet AboutMe.swf

http://www.xs4all.nl/~lecramd/forums/mappen.JPG

Wat ik nu in Main.fla heb staan is: loadMovie("../knop-1/AboutMe.swf", "screen");

0611
%Europe/Berlin %502 %2006, 13:03
doe het eens zo:

screen.loadMovie("knop-1/AboutMe.swf");

"screen" moet je wel vernoemen in het instance veld!!

FredHeusschen
%Europe/Berlin %506 %2006, 13:09
dat moet zijn:

loadMovie("knop-1/AboutMe.swf", "screen");

dat zou moeten werken...
Zo niet is dat heel raar.
Tip:
gebruik zo weinig mogelijk hoofdletters en speciale tekens:
knop1/aboutme.swf

Maar goed wat je altijd nog kunt doen (maar wel erg omslachtig):

orgURL = _root._url;
var URL2 = new Array();
URL2 = orgURL.split("/");
var file = String(URL2[URL2.length - 1]);

URL2 = orgURL.split(file);

var newURL = String(URL2[0]);

loadMovie(newURL + "knop-1/AboutMe.swf", "screen");
trace (newURL + "knop-1/AboutMe.swf");

Maar dat zou niet nodig moeten zijn (ik doe t wanneer een flashfilm op meerdere pagina's in verschillende mappen dezelfde link moeten hebben).

FredHeusschen
%Europe/Berlin %507 %2006, 13:10
doe het eens zo:

screen.loadMovie("knop-1/AboutMe.swf");

"screen" moet je wel vernoemen in het instance veld!!

wanneer alle swf-jes in 1 map staan werkt t wel (althans dat begreep ik) dus dat kan t probleem niet zijn lijkt me.

warzel
%Europe/Berlin %856 %2006, 21:33
Stom, stom, de AboutMe.swf gebruikt een XML bestand om tekst in te laden maar heeft dezelfde kleur als de Main.swf.
De swf werd dus wel geladen maar er was niet te zien om dat de XML tekst niet werd geladen.
De swf laden werkt dus gewoon met: "knop-1/AboutMe.swf"
Heb ik dus het volgende probleem de XML moet in de root van Main.swf staan of ik moet het pad ook inbrengen in AboutMe.swf

Dit wil eigenlijk niet omdat dat weer minder flexibel is of ik heb weer vanalles in de root van Main.swf staan.

Uiteindelijk wil ik graag een universeele swf's voor tekst of voor een galery hebben zonder ooit fla's opnieuw te compileren. en of er een tekst of een gallery zichtbaar wordt als er op een knop wordt geklikt hangt af of er een gallery of tekst swf in de map "knop-1" staat.

FredHeusschen
%Europe/Berlin %354 %2006, 09:30
wat je kunt doe maar echt totaal idioot is...:
in de map "knop-1" nóg een map genaamd "knop-1" maken en daarin exact hetzelfde .xml bestand zetten.
De code waarmee je de xml inlaadt kan dan t zelfde blijven:

myXML.load("knop-1/bestand.xml");

wanneer de swf AboutMe in de Main is geladen haalt ie m uit de map "knop-1", wanneer je alleen de swf AboutMe hebt geopend haalt ie m uit de map "knop-1/knop-1".

Het is niet echt een nette manier maar tijdens het testen van de site kan het geen kwaad. Omdat de uiteindelijke site toch alleen vanuit Main.swf bekeken gaat worden kun je de 2e map met het 2e xml-bestand dus gewoon verwijderen.

Is dat iets?

Larixk
%Europe/Berlin %361 %2006, 09:40
je zou het kunnen doen met zoiets als:

if(_level0 == this){
myXML.load("bestand.xml");
}else{
}

(niet getest)

FredHeusschen
%Europe/Berlin %364 %2006, 09:45
dat zou idd ook goed kunnen en is wel even iets minder omschlachtig.
Als t nou niet werkt (testen of 'this' gelijk is aan 'level0'), kun je altijd nog doen:

// in Main.swf ergens in t begin:
laadLevel = true; // stomme naam ik weet t

// in AboutMe.swf:
if (_root.laadLevel) { // AboutMe is ingeladen
} else { // AboutMe is los geopend
}

warzel
%Europe/Berlin %477 %2006, 12:27
// in Main.swf ergens in t begin:
laadLevel = true; // stomme naam ik weet t

// in AboutMe.swf:
if (_root.laadLevel) { // AboutMe is ingeladen
} else { // AboutMe is los geopend
}

Dit kan maar beperkt weer de flexibiliteit. ik wil/heb totaal 6 knoppen in main.swf, mijn idee was om zes aparte submappen aan te maken waar ik dan sub swf's in kan doen zonder main.swf aan te hoeven passen. zodat er gemakelijk geupdate kan worden.

AboutMe is niet goed gekozen als naam, beter zou zijn sub.swf ofzo.

Een swf die sub.swf heet zou dan in een submap (knop-x) gezet kunnen worden ook al zijn het compleet verschilende sub.swf's.

Dat is/was mijn plan anyway

FredHeusschen
%Europe/Berlin %512 %2006, 13:17
ik zie niet in hoe dat de flexibiliteit beperkt...

warzel
%Europe/Berlin %523 %2006, 13:33
ik zie niet in hoe dat de flexibiliteit beperkt...

Omdat in aboutme.swf dan knop-1 staat en ik dus aboutme.swf met XML en al, niet zo in de knop-2 sub map kan zetten.

Wat ik wil is dat ik een willekeurige swf met een bepaalde naam (bv sub.swf) in een knop-x map kan zetten en dat dat dan werkt met XML en al. maar dat deze sub.swf met XML net zo goed in knop-y had kunnen staan.

Voordeel ik kan de inhoud van de knoppen gemakkelijk aanpassen door een sub.swf te maken en in een knop-x map zetten.

warzel
%Europe/Berlin %810 %2006, 20:27
Nou heb dan toch iets in elkaar gedraaid. kan helaas niet zomaar een swf in een submap pleuren maar alla. zie het resultaat op http://www.manon.fotografeert.nl

Laiverd
%Europe/Berlin %832 %2006, 20:59
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom iedereen zo moeilijk doet. Alle paden naar externe files moeten beginnen vanaf de HTML pagina waarin de hoofdmovie wordt geembed. Als je paden naar externe files in een xml-bestand zet dan moet dat pad dus OOK vanaf dat HTML document beginnen. Dat werkt het gewoon. Er is al iets gezegd over bestandsnamen: hou in de gaten dat de meeste webservers apache servers zijn die case-sensitive met bestanden omgaan. Als je dan ook nog weet dat veel FTP programma's standaard bestandsnamen lowercasen, dan weet je waarom het niet handig is om hoofdletters in je bestandsnamen te gebruiken.

John