PDA

Volledige versie bekijken : externe movie laden

Gieljan
%Europe/Berlin %535 %2005, 13:50
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een website. Alles werkt prima alleen heb ik een probleempje: Ik heb een pagina waar een extern .txt bestand moet geladen worden (met buttons zodat ik verschillende stukken tekst kan plaatsen in 1 txt bestand). Als ik dat maak in mijn movie dan krijg ik enkel "undefined" te lezen op de plaats waar de tekst moet komen. Dan probeerde ik om een aparte movie te maken en die dan in mijn website te laden. Die aparte movie werkt prima, precies zoals het zou moeten maar als ik die dan laad in de pagina van mijn website krijg ik niets te zien. Ik heb al enkele tut's geprobeerd om dit probleem op te lossen maar geen enkele werkt. Misschien weet er iemand van jullie hoe ik dit kan oplossen???bedankt op voorhand

Gieljan

theFlashWizard
%Europe/Berlin %549 %2005, 14:11
hebbe we toch echt eerst weer wat script/fla nodig..

Gieljan
%Europe/Berlin %569 %2005, 14:40
ziezo hierbij vind je alles: website.fla is de website zelf, uitslagen.fla is de externe movie die moet geladen worden op de pagina "uitslagen" van mijn website. Uitslagen.txt is de externe text file die galaden word in de movie uitslagen.fla . Alles zal voor jullie misschien wat onproffesioneel lijken maar dit is mijn allereerste webiste in flash... Mochten jullie nog tips hebben ivm met de site laat me die aub weten. Bedankt!

Gieljan

theFlashWizard
%Europe/Berlin %864 %2005, 21:44
owke in dit geval is het waarscheinlijk ook handiger om ook het script hier te plaatsten.. omdat het voor ons namelijk anders een heel uitpluizwerk is om je script en je fout te vinden.. maar ik zal wel ff gaan kijk naar je fla..

theFlashWizard
%Europe/Berlin %899 %2005, 22:35
tis nog altijd loadMovie he.. ;) had je kunnen zien omdat het niet blauw was..
Je gebruikt loadMovieNum.. je kan beter loadVars gebruiken en instancenames bij textfields..

loadVariables & loadVars:
http://www.actionscripts.org/tutorials/beginner/loadVariables_and_loadVars/index.shtml

ook zie ik niet hoe je bijv die main_tekst wil vullen..
want de var naam van het tekstfield komt niet overeen met 1 van de vars in het tekstfield.

Gieljan
%Europe/Berlin %512 %2005, 13:18
oke ik probeer die tut eens als ik tijd heb, ik laat wel iets weten...