PDA

Volledige versie bekijken : variabele setten

tombotxp
%Europe/Berlin %415 %2005, 10:57
Hoe kan ik vanuit de actionscript in een frame een variabele setten van een movieclip?

behived
%Europe/Berlin %425 %2005, 11:13
wat bedoel je met variabele setten?
als je aan de movieclip een instance name geeft kan je vanuit de frame een waarde in een variabele opslaan in deze movieclip op de volgende manier:

instance_name_mc.name_variabele=value

tombotxp
%Europe/Berlin %496 %2005, 12:55
Oké dat lukt maar hoe doe je dat als de instance naam in een variabele zit?

Dauntless
%Europe/Berlin %505 %2005, 13:07
tijdLijn[var] = "Hallo";

Voorbeeld:
var item = "home";
this[item].gotoAndStop(1);
of
this[item].id = 5;
of
this[item+"page"].gotoAndStop(1);

En zo heb je vele combinaties.

tombotxp
%Europe/Berlin %529 %2005, 13:42
oké heel erg bedankt.
Maar nu wil ik in plaats van direct een _x en _y in te stellen een effect geven aan de movieclip. In plaats van hem direct naar een plaats te laten gaan moet hij verslepen naar een bepaalde plaats. Kan dat?

Dauntless
%Europe/Berlin %532 %2005, 13:46
Dat kan met startDrag() en stopDrag() (Om het eenvoudig te houden). Zie F1 voor voorbeelden :).

tombotxp
%Europe/Berlin %533 %2005, 13:47
Ja dat ken ik maar ik wil niet dat de user hem kan verslepen maar het script zelf moet het kunnen!

theFlashWizard
%Europe/Berlin %549 %2005, 14:10
eigenlijk is dit een hele aparte vraag en hoort die in een aparte post thuis.. al had je je antwoord ook wle gehad als je ff op het forum had gezocht.. maar goed.. zoiets:
http://www.actionscript.nl/data/tutmove.htm ?

tombotxp
%Europe/Berlin %558 %2005, 14:24
Oké ik heb het 2e effect toegepast. Maar als ik nu een letter wil verslepen met drag en drop dan lukt dat niet :(

Dauntless
%Europe/Berlin %571 %2005, 14:42
Wat lukt er niet? Wat lukt er wel? Wat is je code? Welk tweede effect bedoel je, etc... We kunnen je alleen helpen als je genoeg informatie geeft...

behived
%Europe/Berlin %573 %2005, 14:45
eerst zeg je dat je niet wil verplaatsen via drag en drop, maar via scripting, dan ga je daarbovenop toch nog een drag en drop uitvoeren? Waarschijnlijk geven de twee scripts nu een conflict, maar zoals Dauntless al zei, meer info zou handig zijn...

theFlashWizard
%Europe/Berlin %865 %2005, 21:46
zet et meteend dan ff in een nieuwe post.. ken je vers beginnen en wordt de zoekfuntie ook beter benut :)