PDA

Volledige versie bekijken : Flashwiskunde

Flashnewb
%Europe/Berlin %817 %2006, 20:37
Gewone wiskunde kan ik wel, maar volgens mij heb je ook een bepaalde Flashwiskunde, en ik kan daar maar geen tuts over vinden(met flashwiskunde bedoel ik bijvoorbeeld Math.cos(Math.PI) of zoiets) en dat heb nog niet geleerd in de wiskunde lessen(en dan zeggen ze dat wiskundelessen nuttig zijn).

Emveedee
%Europe/Berlin %824 %2006, 20:47
Bedoel je Pi en cosinus, sinus, tangens?

Als je dat nog niet gehad hebt met wiskunde zou ik me er nog niet in gaan verdiepen.
(dat soort dingen zijn geen flashwiskunde hoor ;) ).

Als je toch meer wilt weten kijk dan in de flash help in
Actionscript 2.0 language reference -> classes -> Math

Flashnewb
%Europe/Berlin %825 %2006, 20:48
ik heb wel geleerd hoe je er hoeken mee berekend maar niet hoe je er rondjes mee maakt

renegeuze
%Europe/Berlin %826 %2006, 20:50
PI niet? PI is echt heel handig en moet je uit je hoofd weten =p
(PI == ~3.14)

M0L
%Europe/Berlin %830 %2006, 20:56
Op welk schoolniveau zit jij dan???

Flashnewb
%Europe/Berlin %830 %2006, 20:56
Ok PI heb ik ook geleerd, weet iemand nog meer tuts? Ja ik weet ook oppervlakte van bol etc. dus ook pi.
zit gewoon op Vwo en wiskunde is een van mijn beste vakken, maar aan dat sos cos toa(een ezelsbruggetje) hebben we maar 1 hoofdstuk aandacht besteed om de hoeken van driehoeken te berekenen

TheZwier
%Europe/Berlin %864 %2006, 21:44
Wat bedoel je nu precies?
Wat wil je met die dingen bereiken?
Voor zulke dingen zul je toch eerder wisfaq moeten zijn ofzo ipv een flashforum.
Met Math.cos() een rondje tekenen klinkt erg vaag..

Tommyfied
%Europe/Berlin %873 %2006, 21:58
Omtrek cirkel is 2 * PI * Radius? Nooit gehad? Daarmee kun je ook cirkeltjes tekenen ;)

Er bestaat overigens niet zoiets als Flash wiskunde. Je moet gewoon leren je geleerde kennis van wiskunde om te zetten naar Flash. Tutorials over de drawing api i.c.m. het math object kunnen je hiermee misschien opweg helpen.
Het boek Flash Math Creativity schijnt ook heel inspirerend te zijn.

Neuro
%Europe/Berlin %887 %2006, 22:18
flash wiskunde staat in de gewone wereld bekend als analytische meetkunde
meestal komt het neer op beschrijvingen van punten, lijnen en cirkels enz in een cartesisch assenstelsel (net zoals je stage in flash, x y cooordinaten)
erg nuttige kennis voor bv het scripten van animaties en dergelijke

ik heb het ooit op school geleerd, maar heb het overlaatst zelf ook nog eens opgefrist

afstanden tussen punten, vergelijkingen van rechten, rico's, vergelijking van cirkel enz
http://www.groept.be/T/images/PDF/IC_meetkunde.pdf

ook nuttige goniometrische functies (sin, cos, sinusregel enz enz)
http://wiskunde.hacom.nl/index.php?gr=2&id=35

veel plezier :)