Volledige versie bekijken : bizarre removieclip vs scrollpane
eagle
%Europe/Berlin %245 %2005, 06:53
wanneer ik volgend script run:
this.createEmptyMovieClip("test", this.getNextHighestDepth());
trace(this.test);
this.test.removeMovieClip();
trace(this.test);
werkt dit perfect, de tweede trace geeft een undefined error, maar; wanneer er een scrollPane in de library zit, geeft de tweede trace geen undefined, maar wel het target, wat wel ERG bizar is, enige ideeën?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %519 %2005, 13:28
je wilt beweren dat de aanwezigheid van een scrollpane, alleen in de library het verwijderen van een movieclip voorkomt? :|
Dauntless
%Europe/Berlin %521 %2005, 13:30
je wilt beweren dat de aanwezigheid van een scrollpane, alleen in de library het verwijderen van een movieclip voorkomt? :|
Hij heeft gelijk hoor :s test het maar :s . Misschien voorkomt het niet echt het verwijderen, maar de referentie blijft...
En ik heb ECHT geen ID hoe dat komt... Ik wou eens gaan kijken binnen de scrollPane component maar die kan ik dus blijkbaar niet wijzigen... :s
Ook vreemd is dit: Als je geen scrollPane op je stage zet wordt hij niet mee gecompileerd met je movie...
eagle
%Europe/Berlin %619 %2005, 15:51
hoe komt het dak ik de enige ben die dit probleem ontdekt? Gebruiken jullie geen scrollPane's?
eagle
%Europe/Berlin %644 %2005, 16:28
Wat vind je van mijn ongelooflijk amateuroplossing :)
function destroyClip(addie:MovieClip) {
var depth:Number = addie.getDepth();
addie._parent.createEmptyMovieClip("overWrite", depth);
}
davyvh
%Europe/Berlin %647 %2005, 16:33
Wat je ook kan doen:
Download de Flash MX UI Components, en gebruik die ScrollPane. Hier kan je gewoon de mc deleten...
Bij de gewone reeks UI components, zit je inderdaad met dit bizarre probleem...
eagle
%Europe/Berlin %710 %2005, 18:03
waar ik deze deze components downloaden? en worden de huidige components op dezelfde manier bewerkt?
Dauntless
%Europe/Berlin %793 %2005, 20:02
Ik zou echt niet weten hoe ik het zou doen... Ik heb eigenlijk Pimm's oplossing ook geprobeerd maar die werkte niet...? :s
this.createEmptyMovieClip("test", this.getNextHighestDepth());
trace(this.test);
this.test.removeMovieClip();
trace(this.test);
this.test.remove();
trace(this.test);
MovieClip.prototype.remove = function()
{
var mc:MovieClip = this._parent.createEmptyMovieClip("blank", this.getDepth());
mc.removeMovieClip();
}
eagle
%Europe/Berlin %848 %2005, 21:21
Hoewel je prototype hetzelfde is als mijn functie, werkt het toch, alleen moet je je prototype eerst definieren en dan aanroepen ipv eerst aanroepen en dan definieren. In ieder geval: "Damn those flash-mx-component-scrollpane-people" ;) .
Btw, als mede-antwerpenaar zou ik graag je msn hebben. Kun je me dat in een pm sturen ofzo?
davyvh
%Europe/Berlin %901 %2005, 22:38
Die andere IU components kan je vinden op de site van Macromedia... Dit is een reeks components die je kan aanpassen, en dus ook restylen. Het bestaat uit een mapje mc's en het script kan je gewoon zien.
Je installeert ze met component manager.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.