PDA

Volledige versie bekijken : Game inladen

randy savage
%Europe/Berlin %447 %2006, 11:43
Heb via een tutorial een game in elkaar geflanst. Actionscript is met _root.
Na het inladen, werkte de game niet meer...

Ben dus op zoek gegaan naar het probleem en heb uiteindelijk gevonden, dat die _root idd problemen opgeeft met inladen... Aangezien ikzelf niet bij machte ben om zelf een dergelijk script te schrijven heb ik via macromedia de "oplossing" gevonden... "this._lockroot = true;" heb ik toegevoegd aan de fla van mijn game.

De game werkt perfect na het inladen op 1 zaak na :

de dynamische tekstvelden die mijn score en mijn levens moeten bijhouden zijn niet zichtbaar...

Weet iemand een eenvoudige manier om ook dit euvel te verhelpen???

Dauntless
%Europe/Berlin %455 %2006, 11:56
Dat zou ook moeten opgelost zijn als je lockroot gebruikt...
Je zal alle paden naar je textfields nog eens moeten afgaan, nakijken en testen.

randy savage
%Europe/Berlin %482 %2006, 12:35
Heb me echt al suf gestaard op die scripts, maar ik kan niet echt iets vinden...

Een ander bijkomend probleem is dat na inladen, de achtergrond van de game automatisch veranderd naar de achtergrond van het doel... Dat is wel makkelijk op te vangen natuurlijk...

Heb fla van de game gezipt, misschien kan iemand effe kijken wat ik precies nog moet aanpassen...

randy savage
%Europe/Berlin %610 %2006, 15:39
Heeft iemand een idee wat er precies nog fout zit???

Ik kan het echt niet vinden...

Alvast bedankt!!!

Laiverd
%Europe/Berlin %773 %2006, 19:33
Wellicht staat je game in een andere map dan de swf waarin ie wordt ingeladen? If so; dan is dat het probleem. Alle paden naar externe bestanden moeten beginnen vanaf de HTML-pagina waarin de oorspronkelijke swf (dus NIET de game swf) is geplaatst.
Kijk ook even of je niet toevallig _level0 verwijzingen gebruikt.

John

randy savage
%Europe/Berlin %423 %2006, 11:09
Hey Laiverd dank voor je antwoord!!

Alle files zitten in dezelfde map, (ik testte vanuit fla ctrl + enter)
Heb ook nog eens alle actionscript nagepluisd en ik vind nergens _level0 terug...

Misschien kan iemand effe de fla nakijken??? Staat iets meer naar boven...

Alvast bedankt!!!!