Volledige versie bekijken : Filmposter
flor!s
%Europe/Berlin %008 %2006, 01:12
Hey crea-bea's, de laatste maand heb ik hier nogal wat tijd in gestoken. Ik zat altijd met wat schetjes van verschillende typetjes, standaard personages uit klassieke films. Een gekke proffessor, een ambiteuze generaal, een stoere spion, slimme journaliste of een invloedrijke maffiabaas. Met al die schetjes heb ik een soort van fictieve filmposter gemaakt, een classic-spy movie - iets. Gewoon een leuk projectje om tussen de studie door aan te werken, ik heb er dan ook erg veel plezier aan gehad. |)
http://home.hccnet.nl/floris.spronk/ffswift/movie_poster_final_tumb.jpg
Grotere versie (http://home.hccnet.nl/floris.spronk/ffswift/movie_poster_final_small.jpg)
Nog grotere versie (http://home.hccnet.nl/floris.spronk/ffswift/movie_poster_final_medium.jpg)
Op volledige grootte (http://home.hccnet.nl/floris.spronk/ffswift/movie_poster_final_hq.jpg)
Wat voorproefjes ;):
http://home.hccnet.nl/floris.spronk/ffswift/movie_poster_detail_general.jpg
http://home.hccnet.nl/floris.spronk/ffswift/movie_poster_detail_prof.jpg
http://home.hccnet.nl/floris.spronk/ffswift/movie_poster_detail_pilot.jpg
Ik ben niet zo tevreden over de journaliste en de maffiabaas.. misschien dat ik daar nog eens wat aan ga doen ;)
ninetynine
%Europe/Berlin %011 %2006, 01:15
WOW
net als je sinterklaas : in de testcase staan ze niet op hun plaats (stille hint)
man ze zijn verukkelijk |) :) ! Leuke stijl opnieuw !
Je creeërt een leuke sfeer met goeie kleurencombinaties ... !
fantasy
%Europe/Berlin %040 %2006, 01:57
Dit is niet meer normaal man !!!!!
gewoon RE5PECT.....
gewoon geen woorden...
dus laat ik het maar hier bij houden.
-KLIL-
%Europe/Berlin %045 %2006, 02:06
Toffe plaat man!
leuke kleuren combinatie, goed uitgewerkte karakters(!), toffe stijl!
sterretje
%Europe/Berlin %061 %2006, 02:28
Ik weet niet of ik dit zo mag zeggen op dit forum maar.... ik krijg hier echt een spontane erectie van!
heel netjes :) karakters zijn goed bedacht, filmachtig, zoals je zelf al zegt :)
edit: die proffessor doet me een beetje denken aan (de verouderde) dexter... met die knop ("What does this button do?"- deedee) ;) met een frankenstein twist :P allerlei soorten karakters door elkaar gehusseld... heel leuk (ik weet niet hoe vaak ik dat moet zeggen om 't duidelijk te maken)... leuk!
Stephenverhalleman
%Europe/Berlin %342 %2006, 09:12
Dit is zeker en vast showcasemateriaal! Lang geleden dat ik nog eens met verbazing naar een illustratie heb staan kijken, respect en doe zo voort...
KniretloW
%Europe/Berlin %368 %2006, 09:50
Zeer goed gedaan... Echt ziet er lekker strak uit. Ik vraag me af met wel programma je dit gemaakt hebt? Illustrator of photoshop ofzo? ben benieuwd!
MA2R
%Europe/Berlin %442 %2006, 11:37
ik neem aan photoshop (of het verdomde Corel Draw Painterrrr)
maar dit hoor hier niet thuis maar in showcase!!!!!
Harmke
%Europe/Berlin %443 %2006, 11:38
Ik weet niet of ik dit zo mag zeggen op dit forum maar.... ik krijg hier echt een spontane erectie van!
[:o)] Wat jouw lichamelijke toestand is, bij het zien van een post, wil niet iedereen weten....
---------------------------------------------------------
Maar weer terug naar het werk van Flor!s :)
Dit is zeker vette shit man!
K neem aan dat je dit met Photoshop maakt? Bouw je dit echt helemaal laag voor laag op, qua kleur, met een brush?
Misschien is het leuk als je afbeeldingen laat zien van hoe je het opbouwt?
*Kijkt naar journaliste*
Hmm.... Je zou es kunnen proberen om van haar een "zuurpruim" te maken? K zou haar mond kleiner maken, sowieso de mondhoeken wat lager. Dan ziet ze er wat strenger uit, zeg maar.
*Kijkt naar maffiabaas*
Die ziet er toch überkoel uit?!?!?! Je zou m wat meer rimpels kunnen geven, zodat ie er wat doorleefder uitziet... Maar echt nodig is het niet :)
Maar nogmaals: dit is vette shit!! :D
WurmQ
%Europe/Berlin %445 %2006, 11:41
Wow :O , dit is echt zeer netjes om het maar eens zacht uit te drukken! Heb je hiervan ook nog een aantal work in progress van, zoals schetsen op papier, beginnetjes met het tekenen op de computer (layer opbouw misschien)? Ik neem aan dat je dit hebt getekend met een Wacom icm Photoshop (/Illustrator)?
Al zou er nog wat WIP bij komen in deze post van voor de uiteindelijke tekening, dan vind ik dit echt Showcase materiaal! Ga zo door!!
Flashgirl
%Europe/Berlin %447 %2006, 11:44
Geweldig! Dit is absoluut Showcase materiaal! Ik zal een icoontje voor je maken.
Het zou inderdaad gaaf zijn als je ook schetsen kunt laten zien en evt. kunt vertellen hoe je te werk bent gegaan...!
Staande ovatie, dit is prachtig...!!! Je kleurgebruik is fantastisch.
Lorrens
%Europe/Berlin %507 %2006, 13:11
wow!! dat ziet er echt geweldig uit!
Dit is echt showcase werk!
Wordt het niet eens tijd voor een .nl of .com domein ipv van die .tk die je nu hebt?
Zijn vast genoeg mensen die van jouw diensten gebruik willen maken ;)
leggoz
%Europe/Berlin %510 %2006, 13:15
prachtig...
Flashingback
%Europe/Berlin %532 %2006, 13:47
kuch... Showkees kuch...
Echt knap werk khoop dat je er niks op tegen hebt dat ik hem als bureaublad gebruik.
Ceceke
%Europe/Berlin %581 %2006, 14:56
zalig!
sta gewoon versteld!!!
trrt
%Europe/Berlin %589 %2006, 15:09
dope dit joh... vooral als je die grotere versies door gaat spitten....
echt super vet gedaan
SimonV
%Europe/Berlin %665 %2006, 16:58
Zalig... :)
Net zoals je sinterklaas...
Echt heel goed...
krush
%Europe/Berlin %687 %2006, 17:30
Showcase absoluut!!
Pointer
%Europe/Berlin %689 %2006, 17:33
Kleuren zijn heel super geweldig, je hebt echt een duidelijke "eigen style" gecreeerd.
Net als je sinterklaas ;)
Herkende het meteen!
Greetz://
Emveedee
%Europe/Berlin %697 %2006, 17:45
Supermooi :D
Vooral die 'dingetjes' op de achtergrond (raketten, leger, robot, helicopter)
Echt geweldig gewoon !
alexju
%Europe/Berlin %720 %2006, 18:17
Hmmmmmm zaaaaaaaalig :p Heeel mooi
damarez
%Europe/Berlin %728 %2006, 18:28
heel mooi
mech7
%Europe/Berlin %729 %2006, 18:30
echt mooi :D
Nauzer
%Europe/Berlin %737 %2006, 18:42
gewoonweg klasse!!
Allemaal met wacom geschilderd in Photoshop?
Finesky
%Europe/Berlin %758 %2006, 19:12
Terecht in de showcase dacht ik zo:D!
Heel mooi gedaan!
Ruben!
%Europe/Berlin %776 %2006, 19:38
écht super gedaan!! ga zo door;)
dag later: ik heb ff de grote versies goed bekeken, en wát een details zeg!! de oorringetjes bij een paar personages, de kernenergie-driehoekjes op de rakketten, enz.. echt heel cool en terecht ShowCase:)
Neuro
%Europe/Berlin %797 %2006, 20:07
ik ben weer erg onder de indruk en stiekem een beetje jaloers
prachtig!! :)
rickpastoor
%Europe/Berlin %831 %2006, 20:56
woow cool! ik heb sowieso respect voor alle mensen die digitaal kunnen tekenen, maar dit slaat alles! Tlijkt wel een beetje op de wasco van vroeger..
flor!s
%Europe/Berlin %883 %2006, 22:12
wow mensen, wat een reacties :# Ik heb het inderdaad met Photoshop en een wacom gemaakt. Hoe ik te werk ga, ik heb helaas niet echt veel bruikbare WIPs, de paar die ik heb zal ik snel posten, ik zit nu even bij mijn ouders thuis.
Ik begin met een schets op papier, en nog één, nog een, netzolang totdat ik tevreden ben over het personage. Daarna maak ik een een soort A4-tje vol met kleine schetjes, hoe zou dat typetje bewegen, wat voor atributen, situaties en dergelijke past bij het typetje. Nou doe ik dit niet speciaal voor het tekenen op de computer, maar gewoon omdat ik het leuk vind ;) Uiteindelijk schets ik vaak een gedetaileerd A4-tje dat ik met een fineliner netjes afmaak.
Aan de hand van die laatste schets begin ik in Photoshop. Begin altijd zo groot mogelijk, een hoge resolutie geeft veel detail en je kunt altijd nog verkleinen. Als eerste kies je kleuren voor je achtergrond, zodat je later niet al te vloekende kleuren kiest voor je figuren. Ik begin werderom met schetsen, een harde brush met een opacity van 60. Eerst wat groffere lijntjes, later in een laag eroverheen een degelijke lijntekening, een soort kleurplaat van een personage. Daaronder begin ik weer een nieuwe laag die waarin ik de hoofdkleuren invul. De lijnlaag zet ik dan meestal op 25%, genoeg om nog te zien waar je moet zijn. Die hoofdkleuren kies ik meestal van tevoren en van elke kleur maak ik naast m'n schets een 'sample' zodat je makkelijk kunt wisselen met behulp van de 'alt' toets. (Als je aan het tekenen bent en je drukt alt in kun je elke kleur selecteren om mee verder te tekenen).
Vervolgens heb je dus een soort kleurplaat, nu moet er nog wat vorm gegeven worden. Meestal neem ik een donkere, grote brush waarmee ik de donkere schaduwkanten van het gezicht enzo maak, dan een lichtere, fijne brush voor de highlights. Dan wat verfijnen, vooral bij het gezicht wat verschillende kleuren erbij, wat roodbruin in de schaduwen en wat geeloranje in de highlights. Ik doe het meestal met een aparte brush die een soort groffe rand heeft waardoor het meer op een echt penseel lijkt. Wederom zou ik graag even een screenshot willen posten maar daar kan ik op het moment dus niet bij ;)
Nougoed, als je de kleuren, schaduwen en highlights hebt ga je over naar de details; kreukels in de kleding, atributen en andere lastige dingen ;) Vooral bij de handen had ik deze keer veel oefening nodig, handschoenen blijken trouwens makkelijker te gaan dan gewone handen :P
Na de details gaf ik alle figuren en objecten in deze plaat nog een sterke backlight, het lichte randje om het personage heen. Dat zet ze 'los' van de achtergrond en benadrukte hier het licht/vuur dat bovenin zat.
Voor elk figuur heb ik dus dezelfde methode gebruikt; schets, lijntekening, hoofdkleuren, schaduwen, highlights, extra kleuren toevoegen en de details verfijnen. Bij de helicopter en het vliegtuig heb ik bijvoorbeeld wel een referentie gebruikt, maar verder op dezelfde wijze.
Nadat alle figuren klaarwaren ben ik gaan kijken waar ze het beste uitkwamen. Ik had eerst alles in een echt 'poster' formaat gepropt, dus hoog en smal, maar dat zag er heel geforceerd uit en heb ik uiteindelijk veranderd naar de huidige afmetingen. Ik heb een beetje gekeken hoe de figuren elkaar het minste in de weg stonden, en het bleek makkelijk te kunnen om de 'good guys' links te houden en de 'bad guys' rechts. Met de held in het midden en de 'eindbaas' bovenaan. Vervolgens heb ik de soldaten, raketten en stad erbij gemaakt om het geheel wat te focussen om het midden, met een aparte 'rook-brush' de mist en rook gemaakt en toen was ik in feite klaar.
Wat je dan moet doen is NIET direct je tekening op internet zetten ;) het beste is om het meteen af te sluiten en er de volgende dag nog eens naar te kijken om overal de puntjes op de i te zetten :P Zo heb ik nog aardig wat kleine dingetjes veranderd, toegevoegd en vooral nog wat meer contrast aangebracht.
Dat was het ongeveer, zodra ik bij m'n eigen PC ben komen er voorbeeldjes bij ;)
Ea.Z
%Europe/Berlin %026 %2006, 01:38
toen ik dit zag, dacht ik spontaan 'tiens: der is ooit eens een tekening gepasseerd met dezelfde stijl' >> H E E L K O E L
kleuren zijn meesterlijk.
Hierover moet niet meer gezegd worden.
Showcase? geen twist over mogelijk
b-here
%Europe/Berlin %533 %2006, 13:48
echt mooi man! kleuren en figuren zijn top uitgewerkt! Zoveel detail ook.
WernerL
%Europe/Berlin %633 %2006, 16:11
Dit is idd een vet stukje artwork! Ik wou dat ik het kon... :P
BlijBlauw
%Europe/Berlin %582 %2006, 14:59
helemaal af, echt super goed werk man!
Ik vraag me af hoelang je hier ongeveer mee bezig bent geweest?
theflush2
%Europe/Berlin %583 %2006, 15:00
coole uitleg flor!s!
en yep, jouw sketchy manier van inkleuren is echt supermooi. Heel tof kleurenpalet ook. ga vooral zo door hehe!
Stuf
%Europe/Berlin %636 %2006, 16:15
Het is weer ÜBER als altijd, Joris...
..echt helemaal te gek..!
disasp
%Europe/Berlin %657 %2006, 16:46
WOW.....:p(sprakeloosheid)
en nu de vragen dus alles is dus eerst een soort van dezelfde kleur bijvoorbeeld het gezicht ? en daarna maak je pas de schaduwen en de highlights ik vroeg me altijd af hoe ze dat deden nu weet ik het !!:P vet man
vector monkey
%Europe/Berlin %460 %2006, 12:03
dit is DE sh*t !
mooi man..
maar idd ook erg beniewd naar schetjes
AKNL
%Europe/Berlin %943 %2006, 23:39
omg call 911 the showcase police, dit is crimineel goed =)
flor!s
%Europe/Berlin %297 %2006, 08:08
Hey, hierbij de beloofde schetsen en een klein voorbeeld van de stappen die ik nam. Het is allemaal wat rommelig maar ik was ook eerst niet van plan om het te bewaren ;)
http://img45.imageshack.us/img45/2954/mob1eo.jpg
flor!s
%Europe/Berlin %298 %2006, 08:09
http://img45.imageshack.us/img45/5677/sketches8kj.jpg
BlijBlauw
%Europe/Berlin %609 %2006, 15:37
vooral die schetsen vind ik erg vet! Leuk om te zien hoe je het inkleuren opbouwd!
TimCG
%Europe/Berlin %811 %2006, 20:28
Man dit is gewoon abnormaal! Zeer professioneel gemaakt! Echt super goed.
TimCG
%Europe/Berlin %813 %2006, 20:31
En btw ik zag je portfolio. Zalig! Je bent echt tallentvol volgensmij.
(je flashspelltje mousemaze is verslavend:D)
arjonnetjuh
%Europe/Berlin %403 %2006, 10:40
mooi gedaan!
Rogier!
%Europe/Berlin %419 %2006, 11:04
Dit is echt ZOOO Gaaf! Heel moooi!
bobisland
%Europe/Berlin %694 %2006, 17:40
Heel gaaf gedaan, mooi hoe je je personages karakter mee geeft. Mooi kleurgebruik en die raketten op de achtergrond!!!!! Mooi werk.
Fido Dido
%Europe/Berlin %561 %2006, 14:28
Super gedaan Flor!s!!! Ben niet anders van je gewend :)
Jammer dat je dit jaar niet op Badpop was......
Groetjes [RSS]Fido! :D
flor!s
%Europe/Berlin %962 %2006, 00:06
Fiidoo, dank je ;) Welkom op het forum :P
Basdeboer
%Europe/Berlin %982 %2006, 00:34
Nice!
Als ik zo je schetsen zie zet dat me aan m'n wacom maar eens wat uitgebreider te gaan gebruiken om m'n schetsen in te kleuren :)
kingofflash
%Europe/Berlin %557 %2006, 14:22
ik mis nog een stoere snelle auto voor die FBI agent op de voorgrond onderaan... voor de rest is het perfect!
KingOfFlash
dvkarper
%Europe/Berlin %794 %2006, 20:04
jah ik vind het ook mooi..!!
Albus
%Europe/Berlin %575 %2006, 13:49
Je kan zo beginnen met het maken van een tekenfilm of strip!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.