PDA

Volledige versie bekijken : object laten bewegen.

tombotxp
%Europe/Berlin %773 %2005, 19:34
Ik heb op mijn flash document een afbeelding geplaatst. Is het mogelijk dat de user die afbeelding ook kan bewegen tijdens het afspelen van de flash? De afbeelding mag uiteraard niet buiten de flash kunnen!

Dauntless
%Europe/Berlin %776 %2005, 19:37
Wat bedoel je met bewegen? Hem laten slepen? In dat geval moet je startDrag() gebruiken. Zie F1 voor een voorbeeld :).

tombotxp
%Europe/Berlin %779 %2005, 19:42
Ik bedoel slepen ja

Ik heb dit gevonden in de help:

class Drag extends MovieClip
{
// constructor
function Drag ()
{
onPress=doDrag;
onRelease=doDrop;
}
private function doDrag():Void
{
this.startDrag();
}
private function doDrop():Void
{
this.stopDrag();
}
}

maar waar plaats ik dat dan en hoe gebruik ik die functie?

Mediamonkey
%Europe/Berlin %789 %2005, 19:56
een class die extends van MovieClip kun je altijd simpel aan een movieclip koppelen. Maak eerst een mc (F8) druk dan op de knop [Advanced] en vink [Export for ActionScript] aan. Vul dan in het veld [AS 2.0 class] "Drag" in, de naam van je class, en klaar is Kees.

even exporteren en kijken of 't werkt.

tombotxp
%Europe/Berlin %800 %2005, 20:12
Oké het is gelukt. Ik heb nu een hele rij bewegende letters met als naam a1 b1 .. z1
Is het mogelijk om die rij op een simpele mannier te copieren? de naam moet dan a2 b2 enz worden.
Ik dacht aan de rij copieren en dan de naam telkens veranderen. Maar hoe verander je de naam van een movieclip? Ik wil ook dat de ene movieclip altijd boven de andere komt als je ze loslaat boven elkaar.
Nog een probleempje: je kunt de letters slepen tot uit de flash!!!

Dauntless
%Europe/Berlin %811 %2005, 20:28
tombotxp, pas je flashversie eens aan naar MX 2004 ...

tombotxp
%Europe/Berlin %822 %2005, 20:44
Done

tombotxp
%Europe/Berlin %884 %2005, 22:13
Gedaan

Dauntless
%Europe/Berlin %925 %2005, 23:13
Ik zie letters staan, ik zie drag staan dus ik dacht aan een .fla die ik een tijdje geleden had gemaakt. Ik heb hem hier bij gezet... Heb je daar iets aan?