Volledige versie bekijken : loadVars
Doc
%Europe/Berlin %654 %2005, 16:42
goeie middag!
ik heb ff een technisch vraagje. Ik ben een site aant maken waar veel plaatjes en tekst dynamisch ingeladen worden. Nou is de vraag, wat is de beste methode om dit allemaal in te laden?
ik heb het nu gedaan met new LoadVars(); (sendAndLoad), icm asp.net. Maar ik weet dat je het ook allemaal uit een xml bestand kan trekken. is dit niet beter, of makkelijker?
mss dat jullie mij wat advies kunnen geven.
Alvast bedankt!
Dauntless
%Europe/Berlin %656 %2005, 16:45
Ik doe het altijd zo:
MySQL -> PHP -> XML -> Flash (xml.load).
De php roept dus wat data op uit de database en vormt aan de hand daarvan een correcte XML string. Die post hij dan en die kan ik laden in flash dmv xmlObject.load("mijnBestand.php").
Doc
%Europe/Berlin %679 %2005, 17:18
ah! bedankt voor de snelle reactie! :)
maar dan de volgende vraag: ik heb wel veel tutorials gevonden om xml in te laden in flash. Dat moet dan denk ik ook wel gaan lukken. Maar is er ergens ook een tutorial te vinden om data om te zetten in een xml string?
Dauntless
%Europe/Berlin %682 %2005, 17:23
Niet direct... Maar hier een voorbeeldje van een bestand van mij, misschien kan je a.d.h.d. zien hoe het kan:
<?php
// database gegevens inladen
include "config.php";
// verbinding maken met database
$connection = mysql_connect($dbHost, $dbUser, $dbPass) or die ("kon geen verbinding maken met server. Fout: ".mysql_error());
// de juiste db nemen
mysql_select_db($dbName, $connection) or die ("Kon de db 'maps' niet selecteren. Fout: ".mysql_error());
$query = "SELECT name, link, authName FROM `maps`;";
$resultaat = mysql_query($query) or die ("Kon de data niet downloaden. Fout: ".mysql_error());
$xmlString = "<maps>";
while($record = mysql_fetch_object($resultaat)){
$xmlString .= "<map>";
$xmlString .= "<name>$record->name</name>";
$xmlString .= "<link>$record->link</link>";
$xmlString .= "<auth>$record->authName</auth>";
$xmlString .= "</map>";
}
$xmlString .= "</maps>";
print $xmlString;
?>
Waarschijnlijk is deze PHP niet zoals een echt goede PHPer het zou doen, maar het werkt... :)
Doc
%Europe/Berlin %733 %2005, 18:36
volop bedankt! eerlijk gezegd logischer dan ik d8 ;) hiermee moet het wel gaan lukken!
bedankt voor de hulp.
Dauntless
%Europe/Berlin %737 %2005, 18:41
Graag gedaan :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.