Volledige versie bekijken : Registrationn point aanpassen?
g3cko!
%Europe/Berlin %730 %2006, 18:31
Ik laad alle afbeeldingen via XML in een container_mc.
De afstand tussen de afbeeldingen kloppen. (visueel)
Het eerste registratie punt 0,0 en de tweede 90,0. De afbeeldingen zijn 80x80 en de afbeeldingen hebben een witruimte van 10 pixels. Echter wanneer ik met de Tween Class iets wil vergroten wil ik dat de registration point 40,40 en 90,90 wordt en dat de afbeelding hier gecentreerd op staat.
De Tween moet dus vanuit het middelpunt vergroten, nu vergroot hij hem vanaf linksboven. :(
didgsound
%Europe/Berlin %743 %2006, 18:49
Het registratie punt van een MC kun je wijzigen door de MC aan te klikken, vervolgens je free transformtool aanklikken.
Bij je huidige registratie punt staat dan niet alleen een kruisje maar ook een "oogje", dit "oogje" kun je verslepen.
Ik denk echter niet dat dit je probleem oplost, daar de foto altijd met linksboven op het registratiepunt laad, dus je plaatje is alleen verschoven.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %760 %2006, 19:14
zet 2 mc's in mekaar. Bijv holder_mc in photo_mc. Gebruik dan de moviecliploader class om in de gaten te houden of je foto/plaatje compleet is ingeladen. verplaats dan de holder_mc in het negatiefe de halve hoogte of breedte. zoiets dus:
_x = 0-_width/2;
_y = 0-_height/2;
Het middelpunt van de photo_mc is dan voor het oog wel het midden van de ingeladen foto.
Voor meer info over die moviecliploader class:
Actionscript Tutorials -> moviecliploader class (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#moviecliploader class)
g3cko!
%Europe/Berlin %834 %2006, 21:01
hey bedankt voor jullie reacties, ik heb nu net zoals de theFlashWizard een extra mc aangemaakt in me navholder. :) Beetje knutselen met de waardes en alles staat goed.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %855 %2006, 21:31
top :)
goed dat je eruit bent gekomen ondanks mij wat wazige uitleg ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.