PDA

Volledige versie bekijken : attach-attach-depth- probleem

man§zat
%Europe/Berlin %936 %2006, 23:28
Hallo,

doormiddel van een loop creër ik meerdere MC, door attachMovie. Aan elke MC 'attach' ik een andere movie. Deze movie moet onRollover boven alle ander te zien zijn. Dat lukt dus niet.

Weet iemand hoe het moet?
(even voor de beeldvorming: bij attachMovie komt dan de mc in de mc of er aan?)

function maakGebruikers(info) {
gebruikerstag = _root.attachMovie("gebruikers", "gebruikers"+info['tag'], this.getNextHighestDepth(), {_x:190, _y:20});

gebruikerstag.tag.text = info['tag'];
var aantal:Number = info['aantalgebruikers'];
gebruikerstag.aantal.text = aantal+" gebruikers";
var i:Number = 0;
for (i=0; i<aantal; i++) {
var n:Number = randRange(0, 105);
poppetje = _root["gebruikers"+info["tag"]].attachMovie("mannetje", "mannetje"+i, ???, {_x:n+10, _y:70-i, _height:60-(i*0.6), _width:25-(i*0.25), _alpha:100-i});

naamlabel = poppetje.attachMovie("naamlabel", "naamlabel", ???, {_x:0, _y:0});

naamlabel._visible = false;
naamlabel.naam.text = info['gebruikers'][i];
poppetje.onRollOver = function() {
this.naamlabel._visible = true;
};
poppetje.onRollOut = function() {
this.naamlabel._visible = false;
};
}
}

Roenes
%Europe/Berlin %942 %2006, 23:36
(even voor de beeldvorming: bij attachMovie komt dan de mc in de mc of er aan?)IN :) de mc wordt in de mc gezet die voor attachMovie staat. Want als je dit doet:aap.attachMovie("vlo", "vlo1", 1);dan is vlo1 te benaderen via aap.vlo1Dit geeft dus aan dat vlo1 IN aap zit. :) Vergeef me het voorbeeld, kon zo snel niets anders verzinnen ;)

Dan je andere vraag: bij het attachen van de mc kun je gewoon een depth aangeven. In de onRollOver moet je met swapDepths() de depth van de mc wisselen met een hoge depth. Je zou bijvoorbeeld kunnen swappen met de hoogste depth op de _root:
this.swapDepths(this._parent._parent.getNextHighes tDepth())Dan krijgt je mc dus een hogere depth en staat die overal 'op'. Of het path precies klopt weet ik niet. Ik keek vluchtig even. Maar het principe is denk ik duidelijk :)

man§zat
%Europe/Berlin %461 %2006, 12:04
wederom bedankt. Door die aantroeping wist ik het inderdaag eigenlijk al. Ik werd alleen in de war gebracht door het woord 'attach'.

Die swapDepth werkt, maar waarom mag je geen _root gebruiken?

en nog een vraagje: Als de 'aap' 90% alpha is, dan wordt de 'vlo'ook automatisch 90% alpha. Kan de 'vlo' ook 100 procent worden/blijven?

Roenes
%Europe/Berlin %747 %2006, 18:55
Die swapDepth werkt, maar waarom mag je geen _root gebruiken?_root mag op zich wel maar kan voor problemen zorgen als je je swf gaat inladen. Maar als dat niet het geval is dan kan _root op zich ook :)

en nog een vraagje: Als de 'aap' 90% alpha is, dan wordt de 'vlo'ook automatisch 90% alpha. Kan de 'vlo' ook 100 procent worden/blijven?Ik denk niet dat dat gaat aangezien vol in aap zit. De aap mc geef je een lagere alpha wat ook zichtbaar invloed heeft op vlo ondanks dat de alpha van vlo zelf niet wijzigd. Dus als je perse moet hebben dat vlo 100 procent blijft, dan zul je em uit aap moeten halen :)