Volledige versie bekijken : Png in Flash , Kwaliteit verlies.
Steve-o-
%Europe/Berlin %595 %2005, 15:17
HOi,
Ik heb een vraag over het verwerken van PNG is flash. Het is zo dat ik Png's in flash heb en die zien er goed uit als ik in flash aan het werken ben, maar als ik de site Published, zien de png's er niet zo uit als ze er horen uit te zien.
Het gaat om een vierkant met een 1pixel rand er omheen, en die rand die er om heen ziet daar zie je de onderkant en de rechterkant niet meer van ra ra hoe komt dit? Heb echt alles al geprobeerd?
Png Properties:
Allow Smoothing = uit
Png/Losseless
Publish settings alles mee beprobeert maar daar wil het ook niet mee lukken.
Dus mijn vraag is is hier wat aan te doen, of verdoe ik mijn tijd?
Flash Dreams
%Europe/Berlin %599 %2005, 15:23
en die rand die er om heen ziet daar zie je de onderkant en de rechterkant niet meer van Heb je hem wel op een hele pixel gezet ?
Steve-o-
%Europe/Berlin %609 %2005, 15:37
Ja hij staat wel op een hele pixel,
Heb net wel uit gevogelt dat als je heel het png TRACED, de rand wel blijft staan, maar hier door krijgt je hele foto wel een hele rand eromheen, heel raar?
leihi2
%Europe/Berlin %732 %2005, 18:35
ik heb er weinig last van
V-kooistra
%Europe/Berlin %496 %2005, 12:54
zodra bij mij "Allow Smoothing = uit" uit staat heb ik van die dingen ook geen last meer
vergeet niet dat er automatische compressie er in zit, kan je niet een pixel lijn zelf maken vector based, dan import? of miss zelf ff een lijntje maken met vierkantjes tool
greetz vince
chris1234
%Europe/Berlin %073 %2005, 02:46
hmm je hebt toch wel naar je export quality gekeken?....;)
file --> export --> export movie, n naam kiezen en opslaan en dan in t menutje wat je dan krijgt jpeg quality op 100 zetten.
Die kwaliteit geld nie alleen voor jpgs maar ook voor png's enzo
ik gebruik ook vaak png's, tiffs, avi's etc. en die zien er prima uit altijd als ik kwaliteit op 100 zet.
RZH
%Europe/Berlin %934 %2011, 23:26
Hallo,
Ik heb allemaal PNGs in mijn Flash site staan en na het plaatsen van de SWF in HTML, zie ik ineens dat alle afbeeldingen lelijk worden weergegeven :@ Ik heb een van de afbeeldingen vervangen door een JPEG en bij Publish Settings JPEG kwaliteit op 100 gezet, opnieuw gepubliceerd, pagina gerefreshed in Explorer, maar geen verschil ... :(
Bovenstaande hielp ook niet... Ik werk met Flash CS3.
Is er (inmiddels) een oplossing voor dit probleem? Het betreft mijn portfolio en ik moet op zoek naar een andere grafische baan en dit is zo niet echt een visitekaartje... :X
nancy_kelpie
%Europe/Berlin %965 %2011, 00:10
Heb je de PNG's nog vergroot of verkleind in Flash? Dit moet je niet doen. In Photoshop meteen de juiste grootte opslaan.
Verder inderdaad controleren bij Library > rechtermuisknop > properties of je kwaliteit op "losless" hebt staan. Dit moet je bij ELKE afbeelding apart instellen.
Ik heb nooit problemen met PNG's in Flash, dus het kan wel.
RZH
%Europe/Berlin %994 %2011, 00:52
Nancy, bedankt!
Ik weet dat je PNG e.d. op de juiste grootte moet voorbereiden, dus alles staat er netjes op de juiste grootte al in.
Ik heb je advies opgevold en ook allow smoothing aangezet bij properties in de library, nu gaat het goed in Explorer! In Chrome ging het al goed trouwens. Maar ook na deze aanpassingen blijft het goed gaan in Chrome.
Groet, Richard
nancy_kelpie
%Europe/Berlin %003 %2011, 01:05
"Allow smoothing" zet ik alleen aan bij JPG's óf als PNG afbeeldingen bewegen (bijv. cool slideshow effect). Bij stilstaande PNG afbeeldingen zou het zonder smoothing maar met "losseless" aan god gaan. Bij bewegende afbeeldingen moet smoothing altijd aan.
Gelukkig dat het nu werkt :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.