Volledige versie bekijken : combobox wilt niet openen over andere movieclip
venombe
%Europe/Berlin %655 %2006, 16:44
Ik maak via actionscript een combobox aan, ik plaats deze.
Nergens geen probleem tot ik de combobox wil openen.
Als ik de combobox op enkele andere movieclips(ook geplaats via actionscript) plaats dan wordt de combobox niet geopend. Als deze niet over een andere clip staat werkt het wel.... :S [V]
Nog iemand die dit probleem heeft voorgehad? en liefst ook een oplossing :)
greetz
marcvz
%Europe/Berlin %707 %2006, 17:59
Staan er acties op de movieclips waar de combobox in staat?
En ik heb zoiets gehad met het plaatsen van een rollOver op comboboxes. Dan gaan ze ook niet meer zelf open.
Maar das een kwestie van een onClick listener maken waar je de combobox handmatig even een zetje geeft om open te gaan.
Combobox.open()
venombe
%Europe/Berlin %757 %2006, 19:10
Maar hij gaat open, dat is het probleem niet, als je hem vanonder op de rand zet zie je hem openschuiven op de gedeelte waar er niets over de stage geplaatst is.
het is net alsof het uitschuif gedeelte van de list de verkeerde depth krijgt
pietertje
%Europe/Berlin %315 %2006, 08:34
Er zijn inderdaad bugs met de combobox, als je hem plaatst met actionscript zorg er dan voor dat die in een mc geplaatst wordt en ze de property _lockroot van de mc op true
venombe
%Europe/Berlin %380 %2006, 10:08
De _lockroot werkt perfect! bedankt voor de hulp!
Clemra
%Europe/Berlin %684 %2007, 17:25
Hoewel dit ondertussen een oude issue is kwam ik hem vandaag tegen en heb hem anders opgelost. De lockroot optie werkt perfect daar niet van. Maar mijn spullen klopten niet meer op het moment dat ik dat deed, dus het was voor mij geen optie.
Mijn probleem wat dat de waarden van de CB wel werden ingeladen. En hij ging ook open op het moment dat ik hem opende in 1 swf. Op het moment dat ik datzelfde swfje opende vanuit een andere swf (laten we deze even de rootSwf noemen) ging hij gewoon niet meer open. Je ziet wel dat hij geselecteerd wordt, omdat hij een groene omkadering krijgt.
Mijn oplossing. De combobox vanuit de rootSwf attachen (dus vanuit je lib.) aan de swf waar je hem in wilt kunnen gebruiken. Dat werkt bij mij perfect.
meur
%Europe/Berlin %492 %2007, 12:49
kun je misschien uitleggen hoe dat werkt? want ik heb nu precies het zelfde probleem. Heb een combobox geplaatst in swf, werkt allemaal perfect, maar dan laad ik die swf in en dan werkt het niet meer. Ik heb alleen de combo niet via as geplaatst maar gewoon op de stage gezet.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.