PDA

Volledige versie bekijken : attachen aan attachedMovie

man§zat
%Europe/Berlin %944 %2006, 23:39
Ik heb een probleempje met de attachMovie. Eerst attach ik een movie, daarna wil ik meerdere movies attachen aan die zojuist geattachde movie.

Het probleem is dat hij alleen het laatste mannetje laat zien, dus met de instancename 'mannetje23'.

Als ik bij het tweede attach moment 'gebruikerstag' vervang door _root, werkt het wel.

Hoe kan dit en hoe los ik het op?

function maakGebruikers(info) {

gebruikerstag = _root.attachMovie("gebruikers", "gebruikers"+info['tag'], this.getNextHighestDepth(), {_x:190, _y:20});
gebruikerstag.tag.text = info['tag'];
var aantal:Number = info['aantalgebruikers'];
gebruikerstag.aantal.text = aantal;
var i:Number = 0;
for (i=0; i<aantal; i++) {
trace(i);
gebruikerstag.attachMovie("mannetje", "mannetje"+i, this.getNextHighestDepth(), {_x:i*30+10, _y:80, _height:60, _width:25});
}
}

p.s. hoe kan ik je ook al weer een dynamische dot notatie maken? _root."gebruikers"+info['tag'].attachMovie(...);

Roenes
%Europe/Berlin %969 %2006, 00:16
_root["gebruikers" + info["tag"]].attachMovie("mannetje", "mannetje"+i, i, {_x:i*30+10, _y:80, _height:60, _width:25});in plaats van jouw 2e attach regel, werkt het dan? Zie trouwens het gedeelte voor .attachMovie voor de dynamische dot syntax :)

man§zat
%Europe/Berlin %982 %2006, 00:34
tnx! zat ik dus goed in de richting :)

onder het moto "elke vraag roept weer vragen op":

-waarom kun je niet attatchen aan een variabele? (als ik het zo stel, klinkt het vrij logish dat het niet kan)
- waarom vervang je getNextHighestDepth voor i?

Roenes
%Europe/Berlin %990 %2006, 00:45
-waarom kun je niet attatchen aan een variabele? (als ik het zo stel, klinkt het vrij logish dat het niet kan)Ik kon daar de fout bij jouw script ook niet zo snel vinden. Normaal gesproken kan zoiets namelijk wel en is het een veelgebruikte methode om een variabele die een referentie opslaat te gebruiken. Dus waar daar het probleem in zat, dat weet ik zo snel niet :)

- waarom vervang je getNextHighestDepth voor i?kwestie van zekerheid in dit geval. Ik wist niet helemaal zeker hoe je fla in elkaar zit en omdat je gaat attachen binnen een mc, ging ik er vanuit dat er nog niet veel in die mc zat. Binnen die mc begint de depth ook weer vanaf 0 en voldoet het om i te gebruiken aangezien die steeds opgehoogd wordt :)

man§zat
%Europe/Berlin %011 %2006, 01:16
oke, bedankt

Dauntless
%Europe/Berlin %285 %2006, 07:51
Probeer eens om in je script alleen de .i te veranderen?

Want ik denk (net zoals Roenes dus al zei) dat je mc gewoon elke keer overschreven wordt. Je vraagt immers de hoogste depth in de de 'gebruikerstag' mc op en die blijft altijd hetzelfde. Je gaat dus elke keer dezelfde depth aan een mc toekennen en hij zal dus altijd overschreven worden.