PDA

Volledige versie bekijken : CSS: Moeilijk tekst selecteren + niet volledig hitveld bij images

moxie
%Europe/Berlin %945 %2005, 23:42
Twee dingen waar ik maar niet uitkom :confused: en ws. met css te maken hebben:

Op mijn site maak ik gebruik van images in <p> die ik met float:right; rechts laat uitlijnen. Vaak zijn de images links naar vergrotingen. Wanneer nu een image verticaal groter is dan zijn eigen <p> en dus qua hoogte doorloopt in de volgende <p> kun je in Firefox zien dat het image niet volledig als link werkt. Ergens bij de overgang tussen de eerste <p> (waar de image in staat) en de tweede <p> verdwijnt het 'handje' even en kun je dus klikken tot je een ons weegt. IE heeft hier geen last van.
Voorbeeld: http://www.spoenk.nl/weblog/?p=417
UPDATE: Blijkbaar als ik de img een position:relative meegeef, samen met een z-index:2 dan werkt het wel goed, maar dat is toch raar???

Het tweede ding is dat ik toevallig net merk dat tekst selecteren door er gewoon met de muis ingedrukt overheen te slepen op mijn site erg slecht werkt, in beide browsers.

Iemand een idee waar deze dingen aan kunnen liggen?

Rilke
%Europe/Berlin %979 %2005, 00:30
Met het voorbeeld wat je geeft heb ik geen problemen, maar ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt.
Heb je al geprobeerd de <p> display: block; te geven en vervolgens de juiste hoogte?

Wat betreft het probleem met het selecteren van tekst, dat is mij ook al eens opgevallen. Dat doet zich voor wanneer je tekst in een div zet. FF selecteert tekst beter dan IE, maar ze hebben er beide moeite mee. Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden en laat het dan ook maar zo. Volgens mij maakt de eigenschap float het er ook niet beter op.

Nog even het volgende volledig offtopic:

ik ben er nog steeds niet uit wat ik nu eigenlijk met mijn vakantie wil gaan doen!

Het regent en onweert nu al dágen, en ik moet zeggen dat ik het erg prettig vind.

Misschien kun je naar IJsland op vakantie gaan :cool: