PDA

Volledige versie bekijken : [1st Flash Site]Spark Design

sparkstyle
%Europe/Berlin %811 %2006, 20:28
Ik heb vandaag SWiSHmax gekocht. Meteen mee aan de slag natuurlijk.

Ik heb 1 tip van internet gepluk. Rest zelf gemaakt. Dit is mijn 4e 'ding'.

Nieuwe update! [Indien je die niet ziet, druk op F5]
Spark Design Site (http://img164.imageshack.us/img164/3289/sparkstyle3pj.swf)

Hij is momenteel nog gehost op imageshack, maar het word een gratis .nl.tt of .be.tt domein.
Graag jullie mening over mijn site en wat tips.

Noteer dat het dus mijn 1e website is, mijn 4e SWiSHmax creatie en met maar 1 code van internet gemaakt is.

Spark Design.

Flashnewb
%Europe/Berlin %814 %2006, 20:33
Het is wel mooi, maar het zou nog mooier zijn als het wat interactiever is, dit is iets te "gewoontjes"

sparkstyle
%Europe/Berlin %816 %2006, 20:35
Bedankt voor je reactie, je bedoelt dat het 'stilstaat'. Het zou idd ook in HTML kunnen/zijn gemaakt zijn/worden. Ik doe er (meteen) wat aan.. ;)

gc_soad_bartjuh
%Europe/Berlin %821 %2006, 20:42
wel snel geleerd:P

sparkstyle
%Europe/Berlin %826 %2006, 20:50
Thx :D

sparkstyle
%Europe/Berlin %828 %2006, 20:53
Als jullie hier toch zijn heb ik nog een vraag:

Hoe maak je zo'n 'loading' screen?

japgab
%Europe/Berlin %829 %2006, 20:54
naar mijn mening is dit niet erg mooi.. ik vind het inderdaad net een html site, en zelfs voor een html site is het nog erg lelyk.. als je dan tog zon soort site maakt, besteed dan veel tijd aan het uiterlijk van de site, dan hoeft het nog niet eens te bewegen om een mooie uitstraling te tonen. Ik zou tog gaan voor bv. een html site (design in photoshop of iets dergelijks) en bv een scripje erin die ervoor zorgt dat bij een mouseover in het menu een ander plaatje tevoorschijn komt. Zoals bv is gedaan op www.kbwebdesign.nl

veel suc6;)

sparkstyle
%Europe/Berlin %830 %2006, 20:56
Ik ben nog bezig, en trouwens.. in de url staat letterlijk 'sparkdemo'. Het is een voorbeeld. Meer dingen worden nog toegevoegd. Maar toch bedankt voor je commentaar. Misschien doe ik er iets mee. Maar ik kan nog niet zoveel want ik doe dit pas sinds 1 uurtje .. :)

Lukaso
%Europe/Berlin %932 %2006, 23:22
"want ik doe dit pas sinds 1 uurtje"

dan is het wat mij betreft de testcase niet waardig.
Het maakt mij niet zoveel uit hoeveel tijd je in je werk hebt gestoken, ik neem dat liever niet mee in mijn beoordeling, dus ik vind dit dan ook helemaal niks.

noStyleDesign
%Europe/Berlin %948 %2006, 23:46
daar hebben we alweer zoiets, waarom zou dat niet testcase waardig kunnen zijn alleen maar omdat hij eer een uurtje mee bezig is geweest ! ik vind het echt onzinnige praat...

stel hij was een supertalent en had er echt wat moois gemaakt in dat zelfde uurtje, dan had jij dat volgens mij wel door de vingers gezien.

over de site : ik vind het wel netjes en als je dat in een uurtje kan ben ik benieuwd wat je na een langere tijd kan

blijf oefenen

jbosgraaf
%Europe/Berlin %958 %2006, 00:00
als je 2x op contact drukt achter elkaar dan begint hij opnieuw!

Lukaso
%Europe/Berlin %958 %2006, 00:00
dat is ook precies wat ik zeg, het maakt mij niet uit hoeveel tijd hij in zn werk stopt, maar het is zinloos om je eerste ervaring met een programma meteen hier te gaan spammen.

Stel iemand had een nieuw concept bedacht en dat even snel uitgewerkt om het vervolgens hier in de groep te gooien, had ik daar ook geen problemen mee gehad.

Ik weet gewoon van andere topics, dat mensen daar soms tientallen uren werk in hebben zitten, of er gewoon al ontzettend lang mee bezig te zijn geweest om dergelijke vaardigheden op te doen, maar dat gaat hier gewoon absoluut niet op.

Ok, ik zou me er niet mee mogen bemoeien, ik laat het ordeel maar aan een modje over, maar ik heb het idee dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Ea.Z
%Europe/Berlin %964 %2006, 00:08
noStyle heeft volkomen gelijk!
als dit zijn eerste werkje is staat het hier redelijk PERFECT op zn plaats!
Ergens moet hij toch kritiek krijgen om te weten waar hij staat, en wat hij beter kan doen!

dit is een TESTcase!

back ontopic:
ik zal nie liegen: ben nie onder de indruk van het werkje zelf, maar wel van het feit dat je het al zo overzichtelijk, en werkend hebt kunnen maken op 1 uur tijd. Na 1 uur wist ik nog niet hoe je een button juist moest gebruiken... Ik ben ook wel benieuwd wat de toekomst jou zal brengen ;)

Over de site zelf:

*Alles wat basic, te weinig animatie voor flash, maar ah... Oefenen en experimenteren;)
*Als ik op home sta, en op 'home' klik loopt de animatie door naar wat er moet getoond worden als ik op de button eronder zou klikken. er is dus ergens een foutje waar je eens moet naar kijken.(een 'stop();' op de verkeerde frame ofzo...)
*je achtergrond is nu rood. Dat komt nogal 'hard' aan. Rood mag je best gebruiken, maar liever op kleine schaal. Mensen die zoveel rood op een scherm zien kunnen nogal wat 'scheel' gaan kijken :p
*je onderdlen zijn overzichtelijk maar de afbakening van die onderdelen zijn nogal superduidelijk. Mag je volgens mij gedeeltelijk weglaten;)
*kheb er niet op gelet maar ik denk dat je meteen ook moet weten dat de gemiddelde flashmovies op 24 a 31 frames per seconde lopen. (hoe meer frames per seconde hoe vloeiender de animatie, maar hoe groter ook je bestand zal zijn);)
*je link is nu direct naar je flashmovie. Als je site er uiteindelijk zal zijn hoop ik dat die toch netjes in een HTML bestandje zal staan ;) (let dan ook meteen op de eolas bug. Deze kan je vinden in het 'algemene vragen' forum. Het topic heet 'besturingelementen activeren')
*Ik denk ook dat je nog niets weet van 'Stage.scaleMode' (dat is Actionscript) Daarmee kun je instellen of je wilt dat je flashmovie vergroot (kwa afmetingen) naarmate je het vensterjte vergroot, of dat die movie niet vergroot, maar alleen de stage zelf vergroot
(indien je niet wilt dat de movie zelf vergroot: het volgende in je eerste frame van je movie zetten;) AS is hoofdlettergevoelig, dus opletten;))
Stage.scaleMode="noScale";

verder heb ik niet direct ideeen die me nu opkomen, maar ik hoop dat je hier toch al wat mee kan doen;)

dit was opbouwend, dus beschouw dit nu NIET als negatieve kritiek! je bent goed begonnen. En je weet wat men over een goed begin zegt;)

ga zo door!

//edit: ik gebruik teveel smilies....:#

sparkstyle
%Europe/Berlin %277 %2006, 07:39
EaZ bedankt voor je opbouwende kritiek.

De versie die jullie zien is een 'oude'. Het zwart is inmiddels weg en ik heb 'iets' meer flash. Er gaat nog meer komen maar ik zoek nog een scriptje voor move over en dat de textkleur dan rood word.. :)

Weet iemand da trouwens?

gc_soad_bartjuh
%Europe/Berlin %307 %2006, 08:23
ik weet niet hoe et in SWISHmax zit maar bij flash hoef je alleen maar je text tot button te convonteren en dan dubbelklik op je button en dan krijg je een tijdlijn met: de optie over als je daar je tekst rood maakt dan wordt hij tijdens het uitvoeren van het project rood als je er met de muis over gaat.
en laat die nieuwere versie is zien, ben wel benieuwd:P

Jelle
%Europe/Berlin %347 %2006, 09:19
Voor een eerste site vindt ik hem wat te gewoon. Er zijn al betere de revue gepasseerd. Misschien er wat meer tijd in steken, of gewoon een volledig andere weg in slaan. Bijvoorbeeld een portfolio, met info over jezelf, werkjes die je gemaakt hebt in je vrije tijd,...

Je bent 14 jaar en ik denk dat je nog niet mag werken op die leeftijd. En daarbij, je stelt al direct een prijs vast voor het bouwen van een flash website, namelijk 1,5 euro per uur :s

Vergelijk jou site met die van http://www.favouritewebsiteawards.com/, of andere awardsites, en zoek zelf je fouten. Want je leert nog het meest door naar goede voorbeelden te kijken.

psychonikeo
%Europe/Berlin %390 %2006, 10:22
de animaties zijn allemaal nogal standaard swish. Sommige zullen het niet herkennen, maar als je het herkent staat het je al meteen tegen. Het is namelijk niet origineel meer.

Verder is het allemaal erg groot. Als ik je teksten zie heb ik het idee dat je je richt op mensen die slechtziend zijn ofzo.

En een flash website voor 1,50 euro per uur? en een "Mailer (mail van elk account naar elk ander account)", wat het in gosnaam mag wezen, voor 1,00 euro per uur? En dan ook nog eens met een bestelnummer??

Misschien kan je beter eens wat onderzoek doen naar portfolio's die andere mensen hebben gemaakt en daar wat inspiratie uit opdoen.

Levellife
%Europe/Berlin %391 %2006, 10:24
Ja teksten veelsteeeeeeeeee groot idd.

sparkstyle
%Europe/Berlin %498 %2006, 12:58
Ok de text doe ik wat aan en die prijzen zijn voor de grap het is om te oefenen met swish maar anders leek mijn site zo leeg. En:

ik weet niet hoe et in SWISHmax zit maar bij flash hoef je alleen maar je text tot button te convonteren en dan dubbelklik op je button en dan krijg je een tijdlijn met: de optie over als je daar je tekst rood maakt dan wordt hij tijdens het uitvoeren van het project rood als je er met de muis over gaat.
en laat die nieuwere versie is zien, ben wel benieuwd

Ik heb ook MacroMedia Flash 8 Pro, kan het daarmee wat je bedoelt? Ik heb nog niet gekeken of het met SWiSHmax kan want ik zit nu op school.. ;)

pulverizor
%Europe/Berlin %512 %2006, 13:17
lol.........powerpoint animaties :P
no offence....just keep practising!!!

sparkstyle
%Europe/Berlin %583 %2006, 15:00
de animaties zijn allemaal nogal standaard swish. Sommige zullen het niet herkennen, maar als je het herkent staat het je al meteen tegen. Het is namelijk niet origineel meer.

Hoe kom je dan aan orginele? (te downloaden?)

Lukaso
%Europe/Berlin %590 %2006, 15:10
Hoe kom je dan aan orginele? (te downloaden?)

???

als je ze download, ben je toch niet origineel meer bezig?
gewoon zelf knutselen man!

gc_soad_bartjuh
%Europe/Berlin %599 %2006, 15:23
at sparkstyle
ja dat kan daarmee ja
maar waar is je nieuwere versie van de site? ;)

edit
al gezine, het is wel een verbetering maar ik zou dat 2 hoek effect weglaten dat leest irri 8~

sparkstyle
%Europe/Berlin %610 %2006, 15:38
al gezine, het is wel een verbetering maar ik zou dat 2 hoek effect weglaten dat leest irri

De doorlopende 3 Hoek :) bedoel je?

sparkstyle
%Europe/Berlin %610 %2006, 15:39
als je ze download, ben je toch niet origineel meer bezig?
gewoon zelf knutselen man!

Ik vroeg net hoe da kon, ik gooide een gokje en zij 'downloaden'?

gc_soad_bartjuh
%Europe/Berlin %616 %2006, 15:47
ja 3 hoek:P
typfoutje:d
maare nu gebruik je alleen zwart en oranje.
probeer er wat effecten/graphics in te gooien

sparkstyle
%Europe/Berlin %648 %2006, 16:33
I'm working @ it maar ik heb ook een life en ook een hittegolf hier dus ik w8 ma ff tot vanaaf 8D

Ik ga ff CS : S spelen ;)

zillionz
%Europe/Berlin %664 %2006, 16:56
Vind het ook niet echt mooi...Maar voor een beginner is t wel okeej :)..

sparkstyle
%Europe/Berlin %688 %2006, 17:32
Vind het ook niet echt mooi...Maar voor een beginner is t wel okeej :)..

ik heb ook geen f8 pro gebruikt, ik gebruik SWiSHmax alhoewel ik wel f8 pro heb.. [:o)]