Volledige versie bekijken : swf in masker laden?
Sabina
%Europe/Berlin %597 %2005, 15:20
Ik wil verschillende swf filmpjes in een masker laden zodat je maar een deel van het filmpje ziet. dat moet gebeuren als je op een button klikt, elke butten moet een ander filmpje laden.
ik heb het nu zo dat het filmpje in een lege mc laadt,en over die mc zit een masker,maar het masker werkt maar voor de helft, aan een kant zie ik het filmpje doorlopen terwijl daar het masker overheen zit,de andere kant maskert hij wel, hoe kan dit? en hoe los ik dit op? heeft iemand een betere manier om filmjes in een masker te laden?
kan ik de swf ook kleiner ingeladen? bv 50%?
alvast bedankt voor jullie reacties!
sabina
Finesky
%Europe/Berlin %620 %2005, 15:53
Als ik jou was zou ik de content in een movieclip laden met daarin een vlak ter groote van de in te laden movie.
Let op dat het registratie punt van deze movieclip links boven van dat vlak zit.
De movie die in geladen word, word dan net zo groot als dat vlak.
Je moet ook opletten dat je in de loadMovie action de target movieclip tussen haakjes zet.
Succes:).
Sabina
%Europe/Berlin %632 %2005, 16:10
thanx, hij wordt nu indd geladen in dat vlak zonder dat er iets buiten komt, maar hij is nog steeds 100% van grootte, en ik wil graag dat het swf-je verkleint, ongeveer 50% ofzo zodat het beeld kleiner afspeeld, is dit mogelijk?
of als dat niet kan, hoe kan ik dan alles in het .fla bestand in 1 keer verkleinen?
anders is het echt onwijs veel werk..... :(
thanx!
Laiverd
%Europe/Berlin %703 %2005, 17:52
... Als ik jou was zou ik de content in een movieclip laden met daarin een vlak ter groote van de in te laden movie. De movie die in geladen word, word dan net zo groot als dat vlak.Volgens mij doet ze dat ook en dat laatste is onzin; het is juist precies omgekeerd. Waarom zouden we anders zoveel vragen krijgen over het schalen van ingeladen movies ;) ?
Een ingeladen movie schalen is alleszins mogelijk, maar kan pas NADAT de movie is ingeladen. Je zult dus een preloader moeten maken die checkt of de boel is ingeladen en als dat zo is kun je de _width en _height of de _xscale en _yscale gebruiken om de clip te schalen. Zoals ik al zei: die vraag over het schalen van ingeladen movies komt vaker voor en is ook hier in het korte bestaan van het nieuwe FF al voorgekomen. Code en/of wat meer uitgewerkte info moet hier dus te vinden zijn.
John
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.