Volledige versie bekijken : movieclip laten scrollen
chris80
%Europe/Berlin %542 %2005, 14:01
Beste mensen,
Ik wil graag een movieclip laten scrollen. Weet iemand een tutorial op het internet. Of nog beter kan iemand het mij uitleggen?
ALvast bedankt,
Chris
Mentos
%Europe/Berlin %583 %2005, 15:00
Hoi, dit gaat als volgt:
Zorg dat de movieclip in je library een linkage ID heeft (rechtermuisknop -> Linkage)
Sleep vervolgens een ScrollPane op het scherm en vul bij parameter 'ContentPath' het LinkageID in wat je net aan je movieclip hebt gegeven. Klaar ben je.
Laiverd
%Europe/Berlin %728 %2005, 18:29
@Mentos Volgens mij vertel je nog niet eens de helft van het verhaal en derhalve heeft niemand hier wat aan.
@chris Wat meer uitleg is op z'n plaats. Moet de movieclip scrollen met gebruikerinteractie, of moet het vanzelf gaan zonder dat de gebruiker wat doet? Het principe is simpel; je gebruikt een loop (setInterval of onEnterFrame) om de _x en/of _y property voortdurend te updaten. Even zoeken op scripted tween of scripted animation flash zou dan wel wat op moeten leveren. Bv. deze: http://www.kirupa.com/developer/mx/ASmovement.htm
John
chris80
%Europe/Berlin %693 %2005, 17:38
Hoi,
Ik wil iets maken met gebruikersinteractie. Een menu balk (movieclip) die naar links en naar rechts kan scroller. Met een mask kan ik dan een kader maken.
Ik heb even gekeken op die website en heb er het volgende van gemaakt.
Heb Enterframe vervangen voor on RELEASE en aan een button toegekend. Maar als ik dat doe beweegt niet alleen mijn menu maar ook de scroll-button mee.
on (release) {
speed = 10;
this._x += speed;
}
Dat is mijn code tot nu toe. Ga zelf nog even rond neuzen, maar als iemand ondertussen een tip heeft, graag.
CHris.
sanderH
%Europe/Berlin %037 %2005, 01:54
hey chris,
je kan beter een nieuwe vraag openen in een nieuw topic, dat wordt meer gewaardeerd en is makkelijker te vinden voor mensen die het zelfde probleem hebben.
Aangezien je "on (release)" gebruikt neem ik aan dat je script op je button staat.
In jouw geval slaat dan "this" op je button. Je moet daar je dus de naam van je menubalk gebruiken (bijv _root.menubalk), maar het is beter om je code in je root te houden. Dus: (indien je button: "myButton" heet
mybutton.onRelease = function() { speed = 10;
_root.menubalk._x += speed;
}
ik hoop dat dit klopt, want ik heb het in 1x getyped, en anders kan ik als excuus gebruiken dat ik net uit de kroeg ko, :p
trusten
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.