Volledige versie bekijken : preloader invloed op kwaliteit van plaatjes
vlasnl
%Europe/Berlin %540 %2005, 13:58
hallo,
Ik heb een vreemd probleem met het gebruik van een preloader.
De loader werkt helemaal goed , maar zodra ik de preloader gebruik worden de plaatjes die ik in de site gebruik veel korreliger dan wanneer ik de preloader niet gebruik. :confused:
Heeft iemand enig idee waardoor dit komt en hoe ik dit kan verhelpen?
Alvast bedankt,
Erik
Nowan
%Europe/Berlin %558 %2005, 14:24
Test je dit in flash zelf?
Want in flash zelf in de namaak verbindingssnelheid wat bedrieglijk, en haalt die de performance wat te ver naar beneden...
Anders kan je ook nog dubbelklikken op de bitmap in de library en kijken of je ze kan compressen.
Pimm
%Europe/Berlin %644 %2005, 16:27
Plus, wat voor'n preloader gebruik je?
vlasnl
%Europe/Berlin %828 %2005, 20:53
Ik test het via m'n server en gebruik een preloader van deze site ( dat was een setje met 9 preloaders)
Mijn Flash kennis is nog te gering om zelf zo'n mooie preloader te maken...
Het gekke is dat als ik alleen al een layer invoeg, de plaatjes meteen korreliger worden.
Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd:Preloader als aparte scene of in de 1e twee frames van de main movie maar ik kan de oplossing niet vinden :(
Nowan
%Europe/Berlin %889 %2005, 22:21
kan je aub een keer een voorbeeld laten zien, van niet-korrelig, en wel-korrelig?
Misschien krijgen we zo een beter idee...
theFlashWizard
%Europe/Berlin %934 %2005, 23:26
jups.. om je te kunne helpe hebbe we iig script nodig, mshn n fla en ook graag wel een link naar het orgineel..
vlasnl
%Europe/Berlin %948 %2005, 23:45
Kijk maar eens hier:
http://www.musicproductions.nl/OpdrachtgeversPL.shtml
Vooral "Ministerie van Verkeer en Waterstaat"is bijna niet te lezen en"verzekeringen" bij De Goudse en "Vereniging Eigen Huis" is slechter leesbaar dan hier:
http://www.musicproductions.nl/OpdrachtgeversTEST.shtml
P.S. Let niet op de rest van de site, die dateert nog uit m'n Pentium 1 tijd met een 28kb modem dus HOOG TIJD om de boel eens wat mooier te maken...
In de zip file vinden jullie de 2 fla's (met en zonder preloader)
Pimm
%Europe/Berlin %954 %2005, 23:54
Dat ligt niet aan de preloader, het ligt eraan dat de versie met de preloader kleiner is en dus de plaatjes gescaled zijn... Kun je je FLA geven?
vlasnl
%Europe/Berlin %957 %2005, 23:58
Dat ligt niet aan de preloader, het ligt eraan dat de versie met de preloader kleiner is en dus de plaatjes gescaled zijn... Kun je je FLA geven?
ik heb ze net in de zipfile hierboven gezet.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %011 %2005, 01:17
had je echt zelf nie gezien dat het formaat was gewijzigt? als je de 2 sites met mekaar vergelijkt? :|
maar goed... in de fla.. ga naar het 3de frame, klik op het plaatje open het window transform (ctrl t) en tada.. hijs verticaal 109% ;) dus.. zet die weeris trug op 100 :)
vlasnl
%Europe/Berlin %679 %2005, 17:18
Bedankt voor de tip,Ik had het niet in de gaten...
te druk bezig om het allemaal te laten werken :rolleyes:
Ik ga het meteen proberen :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.