PDA

Volledige versie bekijken : illustrator naar flash

c0redump
%Europe/Berlin %434 %2006, 11:25
Ik heb een wereldkaart in Illustrator gemaakt. Elk land is een path. dat zijn er dus behoorlijk wat...Ik wil van elk land in flash een MovieClip hebben zodat ik deze in actionscript kan aanspreken en er leuke dingen mee kan doen.
Probleem is nu dat als ik het illustrator bestand importeer in flash dat van elk land de lines en fills een apart drawing object worden. Dus ik moet deze weer samenvoegen alvorens ik er movieclips van kan maken.
Ik had begrepen dat ik de fill en de line dan beide moet selecteren en dmv break apart deze uit het drawing object haal om er vervolgens een symbol van te maken. Maar als ik dit bij een aantal gedaan heb wordt flash verschrikkelijk traag, en op een gegeven moment loopt ie zelfs helemaal vast.
Omdat ik me niet kan voorstellen dat je niet een paar 100 vlakjes kan tekenen in Flash heb ik t vermoeden dat ik iets fout doe.

ik heb het bestand van de wereldkaart bijgevoegd, zou iemand dit is kunnen testen of misschien vertellen wat ik fout doe??

Flashgirl
%Europe/Berlin %443 %2006, 11:38
Het zou best kunnen dat Flash het niet trekt...
Flash heeft moeite met 'te veel ankerpunten'. Als je bijvoorbeeld veel tekst op je stage hebt staan, kan Flash ook onwerkbaar traag worden. Het zou best kunnen vastlopen als je werkt op een minder snelle computer...
Ik denk dat de enige oplossing zou zijn om ieder land apart te importeren en dan te converteren naar een MovieClip, en dan te verwijderen van de stage zodat Flash goed blijft lopen. Zo zou je elk land apart moeten behandelen.
Vervolgens zou je een bitmap op een guidelayer kunnen plaatsen, waarover je je landen één voor een de juiste positie geeft. Als je de positie hebt geregistreerd haal je het land weer weg, en pak je het volgende land. Ik vrees dat je de landen uiteindelijk met ActionScript zult moeten weergeven op de juiste positie.
Een andere mogelijkheid is om de landen simpeler vormen te geven met minder ankerpunten. Maar ja, dat is eigenlijk zonde van je gedetailleerde werk...
Ik ben benieuwd of andere mensen betere oplossingen hebben.

c0redump
%Europe/Berlin %452 %2006, 11:51
Dankjewel, zo had ik het nog niet bedacht...Is wel vrij arbeidsintensief, maar t zal wel werken idd.
Het positioneren zal sowieso al met actionscript moeten, omdat de landen los van elkaar moeten kunnen bewegen en weer terug naar hun orginele plaats. Maar das allemaal geen probleem. Wat scripten betreft kom ik overal wel uit ;)