PDA

Volledige versie bekijken : Fotogallery

Bokke
%Europe/Berlin %514 %2005, 13:21
He mensen, ik vroeg me af of iemand me hier mee kan helpen :)

Ik heb bezig een fotogallerie te maken.
( om te beginnen: dit alles staat niet op de stage, maar in een MC in een MC )

Aan de rechter kant van mijn movie heb ik een soort tabel met kleine fotó's.
Deze worden in de swf geladen en veranderen, als ze voledig geladen zijn in knoppen.
Nu wil ik dat als je op een van deze klikt, je aan de linker kant die foto in het groot krijgt.
Alleen heb ik een probleem... dit laatste wil me niet lukken

ik heb het zo gedaan, dit staat in mijn keyframe:

function bigOne(pic){
big1.loadMovie(pic);
}

hiervan is 'big1' de instance van de MC waarin de grote foto's geladen moeten worden.
dit werkt ook goed als ik in die zelfde keyframe de function oproep:

bigOne("pics/foto1.swf");

Maar als ik deze function aan mijn knoppen wil hangen doet ie niks! :mad:

deze knoppen zijn trouwens MC's met deze actions:

onClipEvent(load){
_global.miniKnop4 = "uit";
}

onClipEvent(enterFrame){
if(_global.miniKnop4 == "aan"){
this.onRollOver = function(){
gotoAndStop(2);
}
this.onRollOut = function(){
gotoAndStop(1);
}
this.onReleaseOutside = function(){
gotoAndStop(1);
}
this.onPress = function(){
gotoAndStop(3);
bigOne("pics/foto1.swf");
}
this.onRelease = function(){
gotoAndStop(2);
}
}
}

Hier heb ik dezelfde actions gebruikt als in het keyframe, maar hier werkt het niet :mad:
moet ik met _root gaan werken? nee toch ? :confused:

kan iemand mijn helpen ???? :confused:

Nowan
%Europe/Berlin %528 %2005, 13:40
jep, ik denk dat je _parent.bigOne() of _root.bigOne() moet gebruiken...

dit omdat je de functie daar bepaald hebt, en niet in de movieclip zelf...

Bokke
%Europe/Berlin %535 %2005, 13:50
He thanx man! :D
Je hebt gelijk: _parent.bigOne();

Nowan
%Europe/Berlin %543 %2005, 14:03
you're welcome :)

Dauntless
%Europe/Berlin %727 %2005, 18:27
Bokke, kan je aub een meer toepasselijkere titel nemen? Het is vooral zodat mensen met een zelfde probleem gemakkelijker jouw topic vinden :).

Laiverd
%Europe/Berlin %729 %2005, 18:31
[OT]Komt de laatste tijd wel weer vaak voor he? Zullen we gewoon afspreken dat we dat soort posts niet meer beantwoorden, behalve met '[OT]Say what???' ;) ... tot de titel is aangepast? Dit soort titels saboteert gewoon de zoekfunctie van FF.

John

Nowan
%Europe/Berlin %731 %2005, 18:33
Ach, we zijn jong en onbezonnen :p

Dauntless
%Europe/Berlin %740 %2005, 18:45
[OT]Komt de laatste tijd wel weer vaak voor he? Zullen we gewoon afspreken dat we dat soort posts niet meer beantwoorden, behalve met '[OT]Say what???' ;) ... tot de titel is aangepast? Dit soort titels saboteert gewoon de zoekfunctie van FF.

John
Volgende keer ga ik hem gewoon zelf aanpassen en het erbij zetten vanonder in het topic... Dat gaat sneller :). (En Roenes was dat ook van plan dacht ik).

Roenes
%Europe/Berlin %741 %2005, 18:47
Volgende keer ga ik hem gewoon zelf aanpassen en het erbij zetten vanonder in het topic... Dat gaat sneller :). (En Roenes was dat ook van plan dacht ik).Idd, daarom heb ik deze topictitel al aangepast. Over het algemeen duurt het toch een x aantal dagen voordat de titel aangepast is. Vaak moet nog uitgelegd worden hoe dit moet. Vind ik een beetje zonde van de tijd en posts. Dus pas ik de titel in de meeste gevallen zelf wel aan.

Tenzij iemand het te vaak niet doet, maar dan worden er wel maatregelen getroffen :)

Dauntless
%Europe/Berlin %742 %2005, 18:49
Idd, daarom heb ik deze topictitel al aangepast.
Hoe komt het dat je dat er vanonder bij hebt gekregen? Is dat als je een rede invult voor aanpassing? Anders komt het er toch niet bij...?

Laiverd
%Europe/Berlin %760 %2005, 19:15
Hoe komt het dat je dat er vanonder bij hebt gekregen? Is dat als je een rede invult voor aanpassing? Anders komt het er toch niet bij...?Je praat nu echt in raadsels en minstens even OT als deze post ;)

Dauntless
%Europe/Berlin %762 %2005, 19:18
Ok, herformulering :D

Hoe komt het dat er bij het eerste bericht vanonder bij staat: 'gewijzigd door Roenes, rede ..' ?
Is dat omdat je bij het aanpassen van de titel de rede hebt ingevuld? Want als ik nu bv Laiverd's post ga wijzigen komt dat er niet bij...