PDA

Volledige versie bekijken : hittest duplicated mc

Freek
%Europe/Berlin %514 %2005, 13:21
Heb het volgende gebouwd voor een vriend.

wallframe (http://www.inflavor.com/boolean/)

Vroeg me nu af of iemand weet wat ik extra zou kunnen doen zodat de figuren niet op elkaar te plaatsen zijn.

bronbestand / source (http://www.inflavor.com/boolean/wallframe.fla)

Nowan
%Europe/Berlin %530 %2005, 13:43
Ik zou zeggen, absolute verklaring van die hittest, met _x, _x + _width enzo...

maar het kan wel dat je dan in de prolemen komt met die hoekige blok...

probeer het iig een keer...

Freek
%Europe/Berlin %736 %2005, 18:41
Duhhh. Tsja dat snap ik! Behalve dat ik moeilijkheden heb met dat hoekige blokje, heb ik ook nog geen goede manier om bij te houden welke blokjes (duplicates) al/nog in het veld staan en waar dus een hittest op uitgevoerd moet worden.

Is er iemand die mij kan helpen? Desnoods tegen betaling?!

Dauntless
%Europe/Berlin %739 %2005, 18:44
Sure, ik kan wel helpen, maar je moet mij er echt niet voor betalen hoor... Zet de .fla online, of als je dat liever niet doet zet hem online op je eigen server en stuur me een link in PM :).

Freek
%Europe/Berlin %742 %2005, 18:49
Sure, ik kan wel helpen, maar je moet mij er echt niet voor betalen hoor... Zet de .fla online, of als je dat liever niet doet zet hem online op je eigen server en stuur me een link in PM :).
Fla staat online hoor, zie bovenaan... bronbestand / source.
THNX in ADVNC!

Dauntless
%Europe/Berlin %747 %2005, 18:56
Fla staat online hoor, zie bovenaan... bronbestand / source.
THNX in ADVNC!
Ow, had ik niet gezien :).

Je bestand maken zonder die _rotation is zeker doenbaar, maar die _rotation moet er ook bij zeker?

Freek
%Europe/Berlin %759 %2005, 19:13
Tsja dat zou leuk zijn... Maar als het echt niet anders kan...

Belangrijkste op dit moment is dat de verschillende figuren niet "gestapeld" kunnen worden. Waarom vormt rotatie hierbij eigenlijk een probleem?!

Dauntless
%Europe/Berlin %770 %2005, 19:28
Hoe ik het zou oplossen: Een 2d array maken met vakjes. Als er een mc opstaat is het vakje bezet en kan je er geen nieuwe inzetten. Eventueel kan je het ook doen met ruiten maar dan zal het dus niet echt mooi zijn... Dan kan er nog een kleine overlapping plaatsvinden...

Freek
%Europe/Berlin %772 %2005, 19:32
Vind je't vervelend om een opzetje te maken?! Kom er zelf niet uit!

Dauntless
%Europe/Berlin %881 %2005, 22:08
Als ik geweten had hoe moeilijk (/veel werk) dit zou zijn was ik er niet aan begonnen...
Na twee en een half uur het resultaat:

Freek
%Europe/Berlin %899 %2005, 22:34
Mijn dank is dan ook groot voor je hulp!
Helaas zijn de L vormpjes alsnog over elkaar te plaatsen, maar ik heb in ieder geval een goed begin om het verder uit te pluizen.

THNX MATE!

Dauntless
%Europe/Berlin %906 %2005, 22:45
Ok, bug eruit :)

davyvh
%Europe/Berlin %911 %2005, 22:53
Ik stormde hier even binnen op deze topic, en ik moet zeggen: Felicitaties aan Dauntless... Echt wel een proper script!

Freek
%Europe/Berlin %934 %2005, 23:26
Juist ja! Thumbs up! Bedankt!