Volledige versie bekijken : Font
meester
%Europe/Berlin %456 %2005, 11:56
Ik probeer een pixelfont te embedden met behulp van de character menu, nu lukt dit voor elk normaal font bijna, maar niet voor mijn pixelfont. Hiermee laat tie alles gelijk heel anders zien, kent iemand dit probleem bij pixelfonts ?
groeten
Nowan
%Europe/Berlin %512 %2005, 13:17
Dit probleem is al VEEL vaker voorgekomen
door even te zoeken op het forum
kwam ik hierbij uit:
Quote van nookyalur
Om je pixelfonts heel scherp te hebben moet je er wel voor zorgen dat:
- je het font in het juiste corps gebruikt (veelal is dat 8pt)
- je velden met tekst op integers staan (dwz, op gehele pixels. Een tekstveld dat gepositioneerd staat op bvb X=25.31 en Y=25.1 zal wazig zijn. Zorg ervoor dat ze op integers staan: X=25 en Y=25)
- de velden (of afbeeldingen) waar je tekst instaat moet op 100% staan. De kleinste afwijking hiervan zorgt ervoor dat je font wazig staat. Soms doet flash raar wanneer je een veld exact op integers wil positioneren (schaalt hij het veld naar 100.2% ofzo). Maw, altijd 100% en positioneren op integers.
- Een noodoplossing is om je teksten in photoshop te plaatsen en als afbeelding te importeren in flash. Zorg er dan wel voor (bij de properties van de afbeelding) dat de smoothing uitgevinkt staat. Nu moet je gewoon de afbeeldingen positioneren op integers. Maar dat is zoals ik al zei een noodoplossing. (werkt dus niet wanneer je werkt met dynamische tekstvelden ofzo...)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.