PDA

Volledige versie bekijken : Teller die kan bijhouden hoe vaak op link is geklikt?

Rocket_Guns
%Europe/Berlin %500 %2006, 13:01
Beste mensen!

Even een vraag. Ik heb een flashwebsite...en nu wil een klant dat ik ook zoiets voor hem maak. Nu is alleen zijn vraag of het mogelijk is dat er statistieken kunnen worden gekoppeld aan de links.

Dus als er 5x op de link PRODUCT A is geklikt, dat op een bepaalde pagina is te zien...en dat voor alle links. dus stel iets voor als:

link PRODUCT A: 5x op geklikt
link PRODUCT B: 14x op geklikt
link PRODUCT C: 1x op geklikt
etcetera.

Weet iemand hoe ik, iemand die VRIJ ONBEKEND is met ActionScript, dat kan doen?...of een voorbeeld heeft?

Alvast heel erg bedankt voor de genome moeite!
Robbert

Jimbooo
%Europe/Berlin %504 %2006, 13:06
Dat zul je met ActionScript, ServerSide Scripting en MySQL moeten doen. Kortom, bestudeer wat tutorials.

Grtz!

Jim

Rocket_Guns
%Europe/Berlin %510 %2006, 13:15
Dat zul je met ActionScript, ServerSide Scripting en MySQL moeten doen. Kortom, bestudeer wat tutorials.

Grtz!

Jim

is te proberen. bedankt! klinkt zo makkelijker dan het waarschijnlijk is. :/

Jimbooo
%Europe/Berlin %513 %2006, 13:19
Het is bijna niet kort uit te leggen. Dit soort techniekjes zijn een verzameling van AS, PHP/ASP en SQL. Dit hangt helemaal af van de opbouw van jou website!

Je zou dit gedeelte van het forum kunnen gebruiken voor ActionScript tips/vragen, en voor het SS-Scripting zul je het daarvoor bestemde subforum moeten raadplegen.

Grtz!

Jim

seraph
%Europe/Berlin %516 %2006, 13:24
om het zo simpel mogelijk uit te leggen:

(sql is niet per sé nodig, maar t is wel zo netjes)
Je moet een script maken in PHP, ASP of COLDFUSION (je server moet wél die scriptingtaal ondersteunen) dat een tekstbestandje, of een SQL database opent, waarin het aantal keer dat de link is aangeklikt wordt bijgehouden.

Dat scriptje moet dan het aantal 'klikken' uit je database opvissen, er 1 aan toevoegen, en dat weer in de database schrijven.

Vanuit Flash kun je deze scripts aanroepen zonder dat ze in het zicht komen met LoadVariablesNum("script.php"); of een vergelijkbare functie.

Rocket_Guns
%Europe/Berlin %527 %2006, 13:39
ok, heel erg bedankt.

ik ga even kijken hoe ik dit ga aanpakken. even wat dingen lezen, reseach doen en dan probeer ik wel iets in elkaar te plakken.

ill keep u all posted :P

Bridger
%Europe/Berlin %737 %2008, 18:42
Hoi

Bedoel je zoiets www.bridgetoernooien.nl

gr margriet

digitalecartoons
%Europe/Berlin %790 %2008, 19:58
Hier kan je wellicht ook wel iets bruikbaars uit halen:
http://www.kirupa.com/developer/mx/hitcounter.htm

Jan
%Europe/Berlin %807 %2008, 20:23
Jongens, dit topic is meer dan 2 jaar oud en de vraagsteller is al een jaar niet meer op het forum geweest.
Wat die link naar de bridgetornooien hier komt doen is me ook een raadsel.

Groeten,
http://users.telenet.be/jansurf/cwo.pngJan