PDA

Volledige versie bekijken : Pics & Pixels...

Groucho
%Europe/Berlin %317 %2005, 08:37
Hello folks,

'k heb een vreselijk irritant probleem en vindt hiervoor niet de oplossing... één van jullie wel ???

This is my case... jpg's worden opgeladen in flash-movie (geëxporteerd in 100% jpg-kwaliteit)... de "container" waarin de jpg's worden opgeladen staat op (bv) x=20,00 en y=20,00... dus geen pixels na de komma... de jpg's zijn exact even groot als de "container"...

Offline, zowel in de flashplayer als in de browser, verschijnen de beelden perfect... "alles in orde" zou ik dan zo denken... noppes... nada...
Online krijg ik steeds vervelende beeldbreuken (gekartelde contouren)... én dat heb ik nog nooit meegemaakt...

Zit effe met m'n handen in m'n haar (van wat er nog rest...)...
Wie kan mij helpen ???

Thx anyway

Groucho

Flashgirl
%Europe/Berlin %430 %2005, 11:20
Jeetje, geen idee... Maar zou het kunnen dat de container iets geroteerd staat? Hm, vreemd dat hij het offline wel doet :s ... Of wordt de swf misschien iets geschaald in de online pagina...?

A3D
%Europe/Berlin %451 %2005, 11:50
Foto's altijd op een positief pixel nummer in een container zette, om dat soort problemen te voorkomen...dus niet op 0x0 maar op 1x1 bv. Foto's (indien mogelijk) altijd breakapart(en) en het vinkje voor "Allow smoothing" weg halen. Ik zelf maak mijn fotos altijd 2 pixels breder in PS dan ze in Flash moeten zijn...

Groucho
%Europe/Berlin %932 %2005, 23:22
hello Flashgirl, bedankt voor je reactie... de container staat "perfectly right"... én is niet geschaald... verhouding 1/1 dus... daar heb ik op gelet... het probleem blijft echter... misschien "spookt" het gewoon ??? :-I

Groucho
%Europe/Berlin %934 %2005, 23:25
Hey A3D, ga je voorstel eens uitproberen (morgen) en laat je zeker en vast iets weten... A propos, wat is het nut van je foto's te breakapart(en) ???
Tot morgen dus...
ciao

2nd day
%Europe/Berlin %985 %2005, 00:39
ben erg benieuwd! heb tzelfde probleem...

Groucho
%Europe/Berlin %884 %2005, 22:13
Hahahahaha....maar eigenlijk is het niet om te lachen...
begin ik de eerste tekenen van dementie te vertonen ???
enfin, het foto-probleem is opgelost... zelf gedaan... maar niks om fier over te zijn...
Wat is er gebeurd...????
Heel simpel... flashmovie-formaat is 800 x 500 px...
de movie was is een html-tabel opgenomen op formaat 750 x 500...
niet moeilijk dat de foto's "bekken trekken"...
enfin, weeral een lesje geleerd...

Toch bedankt voor jullie aandacht... of is het al een vorm van "senioren"-zorg ???
ciao

have a nice weekend

Groucho

2nd day
%Europe/Berlin %903 %2005, 22:41
mmm, jammer, dan moet ik zelf uitzoeken of de foto op positieve x en y waarden helpt ;)

Flash Dreams
%Europe/Berlin %906 %2005, 22:45
Daarom gebruik in nou altijd de "Publish" in plaats van de "Export Movie".
Zo vergeet je nooit de bijbehorende html file te updaten.

Flashgirl
%Europe/Berlin %942 %2005, 23:37
Of wordt de swf misschien iets geschaald in de online pagina...?

Had ik dus toch gelijk :D ;) .

of is het al een vorm van "senioren"-zorg?

Hahaha, nee hoor niet nodig, dat soort dingen overkomt iedereen ;) .

2nd day
%Europe/Berlin %978 %2005, 00:29
Daarom gebruik in nou altijd de "Publish" in plaats van de "Export Movie".
Zo vergeet je nooit de bijbehorende html file te updaten.

maar als je nou een heel ingewikkelde html file hebt, met javascript ofzo... of een php-file waar ie in geembed moet worden... wattan?

(ja ik weet ook niet zo veel vandat publishen hoor)

Groucho
%Europe/Berlin %783 %2005, 19:47
dan moet ik jou het antwoord schuldig blijven... sorry... ben ook maar een simpele jongen...

chrizzmo
%Europe/Berlin %494 %2005, 12:52
maar als je nou een heel ingewikkelde html file hebt, met javascript ofzo... of een php-file waar ie in geembed moet worden... wattan?
Daar gebruik ik een heel simpel trucje voor...:

Gewoon je ingewikkelde HTML-pagina hernoemen naar *.htm
In Flash kan je dan gewoon publishen (wordt dan opgeslagen als *.html) en zelf bekijk je telkens de *.htm