PDA

Volledige versie bekijken : verschil firefox online en offline?, inmiddels zelf opgelost

pnr
%Europe/Berlin %659 %2006, 16:49
ok laat maar,

in het script stond verderop een delete onEnterFrame. Als ik deze weghaal doet hij het wel. Ik vind het wel raar dat hij het dan offline wel doet, maar goed....

groeten allemaal

>>hallo allemaal,

>>ik zit met de volgende situatie:

>>ik ben bezig een dynamische scroller te maken. In deze scroller worden "thumbnails" >>geladen vanuit swf bestanden, welke vervolgens aanklikbaar zijn zodat het desbetreffende >>beeld ook in het groot te zien is.

>>Dankzij dit forum ben ik een heel eind gekomen, waarbij vooral de tutorial op >>http://www.kirupa.com/developer/mx2004/thumbnails.htm me erg heeft >>geholpen. In tegenstelling tot deze tutorial vind ik het echter belangrijk dat het geheel ook >>nog met flash player 6 te zien is, vanwaar ik het anders heb moeten aanpakken. Ik ben >>heel ver gekomen, maar ik zit alleen met het volgende hele rare probleem:

>>Als ik aan het testen ben dan gaat het goed in de volgende situaties:
>>1) internet explorer
>>2) firefox offline (dus via open bestand en dan de index.htm op mijn harde schijf >>selecteren)

>>Maar het werkt niet met firefox online (op de test-site).

>>Wat er specifiek aan de hand is, is dat van een dynamisch gegenereerde movieclip, met >>geladen thumbnail, de onRollover niet geregistreerd wordt....

>>Dit is het betreffende gedeelte van het script:

>>this.onEnterFrame = function() {
for (i=1;i<=_global.row1;i++){ //_global.row1 = een variabele vanuit een tekstbestand // zodat het aantal "thumbnails" makkelijk te veranderen is
iTNailScroller1["tNail"+i].m=i;
//iTNailScroller is de movieclip, waarbinnen de movieclips tNail1 tot en met tNail19 (in dit
// geval) worden geladen
// m is een variabele die nodig is om dynamisch te kunnen refereren aan de betreffende
// "thumbnail"

if (eval("iTNailScroller1.tNail"+i)._alpha > 0) { // If the holder._alpha > 0, the movie must've loaded.

eval("iTNailScroller1.tNail"+i).onRollOver = function(){
//dit is de rollover die niet geregistreerd wordt.

eval("iTNailScroller1.tNail"+this.m)._alpha = 50;
thumbNailScroller();
//functie die zorgt voor het scrollen
}

>> }

>>zoals gezegd lijkt mij het raarste probleem dat dit script het offline wel doet..

>>bij voorbaat dank,

>>Philip