Volledige versie bekijken : fps loadmovie
jkostons
%Europe/Berlin %903 %2005, 22:41
Moet een met loadMovie geladen .swf dezelfde framerate hebben als de basisfilm of is daar iets aan te doen?
Pimm
%Europe/Berlin %905 %2005, 22:44
Hmmm... de ingeladen SWF krijgt automatisch dezelfde FPS als de _root movie. Tenzij... wacht even, ik duik het lab in!
Laiverd
%Europe/Berlin %911 %2005, 22:52
Nee, dat hoeft niet. Maar als je 'm inlaadt in een host movie zal ie de fps van die host movie aannemen.
John
jkostons
%Europe/Berlin %917 %2005, 23:01
precies maar daar is dus niet onderuit te komen?
Pimm
%Europe/Berlin %921 %2005, 23:06
Ik ben tot hier gekomen:MovieClip.prototype.fixedplay = function(fixedinvertfps) {
fixedfps = (1000/Number(fixedinvertfps));
function fixedplayfunction(object) {
eval(object).nextFrame();
}
setInterval(fixedplayfunction, fixedfps, this);
};
ingeladenmc.fixedplay("12");De fixedfps is goed, daarna (de interval) kwam ik 'r niet meer uit.
jkostons
%Europe/Berlin %981 %2005, 00:33
precies maar daar is dus niet onderuit te komen?
jkostons
%Europe/Berlin %985 %2005, 00:38
Gaat mij boven de pet :)
Maar het moet theoretisch wel kunnen dus?
Pimm
%Europe/Berlin %009 %2005, 01:13
Met wat AS zou het moeten kunnen, alleen mij is het niet gelukt. Ik hoop dat een andere AS'ser even kan kijken wat ik fout heb gedaan...
Edit:
Wacht eens even, ik probeerde 'm nog een keer en hij werkt gewoon!
Je zet ergens (bijvoorbeeld gewoon op de eerste frame van de host SWF) deze codeMovieClip.prototype.fixedfps = function(fixedinvertfps, loop) {
fixedfps = (1000/Number(fixedinvertfps));
function fixedplayfunction(object, loop) {
eval(object).nextFrame();
if (loop && eval(object)._currentframe == eval(object)._totalframes) {
eval(object).gotoAndStop(1);
} else if (eval(object)._currentframe == eval(object)._totalframes) {
clearInterval(fpsinterval);
}
}
fpsinterval = setInterval(fixedplayfunction, fixedfps, this, loop);
fixedplayfunction(this, loop);
};Vergolgens heb je zo je inlaad code, zoiets:mcinstancename.loadMovie("filmpje.swf");Daar zet je dan de volgende code onder om 'm te laten spelen met de fixed fps:mcinstancename.fixedfps("20", true);Of, als je wilt dat hij niet loopt (maar stopt als hij bij de laatste frame is gekomen):mcinstancename.fixedfps("20", false);In deze voorbeelden is dus de framerate waarmee de ingeladen MC wordt afgespeeld 20, die pas je aan door het getal tussen die aanhalingstekens te veranderen.
Ik ben best wel trots :)
buuze
%Europe/Berlin %422 %2005, 11:07
Ik heb het zelfde probleem, maar ik gebruik de functie loadmovienum. Zou jouw methode ook met loadmovienum werken Pimm? Knap werk trouwens.
TheDutch
%Europe/Berlin %880 %2005, 22:07
Maar als je 'm inlaadt in een host movie zal ie de fps van die host movie aannemen.
Dat is sinds Flash MX 2004 niet meer het geval. Roenes en ik hebben daar een tijdje terug een discussie over gehad (http://flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=421) en het flink lopen testen. Dit probleem is verholpen en elke SWF draait op z'n eigen FPS :).
Laiverd
%Europe/Berlin %907 %2005, 22:46
Nou ik heb er nog eens naar gekeken, maar volgens mij hebben jullie jezelf leuk voor de gek gehouden ;) (of je hebt het over iets heel anders). Je hebt volgens mij in het voorbeeld dat je hebt gemaakt (het zipje in de andere thread), jezelf voor de gek gehouden omdat je de externe movie in _level0 laadt; op dat moment wordt volgens mij alles op _level0 overschreven, en ook de daar ingestelde fps. Waar het bij dit soort vragen meestal om gaat is of een ingeladen movie een andere framerate kan hebben dan de host movie. Da's echt niet het geval; de ingeladen movie neemt echt de framerate van de host movie over als je de ingeladen movie in een hoger level dan 0 laadt of in een movieclip.
Bijgevoegd een aangepaste versie van het zipje; waarbij de externe movie in _level1 wordt geladen.
John
TheDutch
%Europe/Berlin %225 %2005, 06:24
Haha, je hebt inderdaad gelijk. Wat raar dat ik het toen überhaupt in levels had geladen aangezien ik meestal MCs gebruik en al helemaal _level0. Moet dingen flink over het hoofd gezien hebben :D.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.