PDA

Volledige versie bekijken : Mouse follower op een cirkel...

geehead
%Europe/Berlin %575 %2006, 14:49
Yo mensen,

Ik heb even een vraagje, ik wil een mouse follower maken die zich beweegt over een cirkel (de rand). Dus ik heb een middelpunt en dan moet een stipje als voorbeeld over deze cirkel bewegen, maar niet van deze cirkel afwijken dus naar binnen of naar buiten toe.
Ik weet niet hoe ik moet beginnen, ik hoop dat iemand een goede tut voor mij heeft of mij goed op weg kan helpen.

Bedankt...

GEe

Neuro
%Europe/Berlin %589 %2006, 15:08
in mensen taal:

je berekent eerst de hoek tussen het middelpunt van de cirkel en de muispositie
daarna roteer je het puntje(met als rotatie punt het centrum vd cirkel) met die hoek

dit in AS omzetten en dan moet het lukken

als je totaal geen idee hebt hoe je er aan moet beginnen laat dan maar iets weten :)

Larixk
%Europe/Berlin %718 %2006, 18:14
dit is niet zozeer een AS probleem als wel een wiskundig probleem.
Ik stel voor dat je dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eenheidscirkel eens leest en vanuit daar verder zoekt.

Dauntless
%Europe/Berlin %721 %2006, 18:18
Hier:

geehead
%Europe/Berlin %704 %2006, 17:53
Mijn internet lag eruit vandaar de late reactie, he bedankt allereerst voor de reacties en de .fla die dauntless heeft geupload, ja zoiets bedoel ik ja.
Ik weet ook hoe het in elkaar zit in MENSENTAAL, maar dit omtoveren in AS is best moeilijk vind ik! Het is niet iets waar ik heeeel erg goed in ben, maar ik ga de .fla van dauntless ff ontleden en kijken hoe het in elkaar steekt.

Bedankt en je hoort nog van me!

GEE

geehead
%Europe/Berlin %518 %2006, 13:26
Hi dauntless,

Nou heb ik toch een vraagje, ook aan iemand anders natuurlijk, maar waarom begint dat balletje niet bij het kruis maar ergens anders in mijn stage!!! Hoe kan ik zelf mijn postitie van het balletje (follower) bepalen?

Thnx

GEE

Dauntless
%Europe/Berlin %542 %2006, 14:00
Het kruis is het middelpunt van de beschreven cirkel. De bal zal dus nooit over dat kruisje gaan. Hier een voorbeeld van hoe je zelf een positie kan geven: