PDA

Volledige versie bekijken : mouseEvents

FlashElements
%Europe/Berlin %816 %2005, 20:35
Hallo allemaal,

Aangezien ik druk bezig ben met een Flash Dropdown menu... loop ik tegen een aantal dingen aan.
Ik weet zeker dat hier een aantal goede actionscripters zitten die mij vast wel opweg kunnen helpen. :)

Wat is het geval :
ik maak een emptyMovieClip
binnen deze movieclip maak ik nog meer movieclips met een rollover en rollout menu.
wanneer ik de gehele movieclip dus de placeHolder ga verlaten moet er weer een bepaalde actie plaats vinden.

Wat gebeurt er :

Alle mouseEvents op het menuutje worden ineens inactief..... erg raar :confused:

Mocht je tot nu toe het werkende deel willen zien ? http://www.flashelements.nl/flashmenu/

Om de FLA te bekijken : http://www.flashelements.nl/flashmenu/menu.zip

Alvast enorm bedankt....

Dauntless
%Europe/Berlin %820 %2005, 20:42
Bedoel je dan dat de dropdown blijft hangen wanneer je af het menu item gaat...?

FlashElements
%Europe/Berlin %823 %2005, 20:45
Precies...... errug irritant .... :-(
Maar op de één of andere mannier wil die geen events pakken op de _parent movieclip

Dauntless
%Europe/Berlin %835 %2005, 21:03
Heb je de laatste versie wel online gezet? Omdat ik maar 2 onRollOut events zien en geen van beide zou er voor moeten zorgen dat het menu verdwijnt...

Laiverd
%Europe/Berlin %835 %2005, 21:03
Dat klinkt alsof je button events aan zowel de movieclip als de _parent van die clip wilt koppelen. Stop de zoektocht: dat kan gewoon niet. Tenminste niet als hotspots elkaar overlappen. Zo kun je ook niet een button in een button hebben en verwachten dat het dan nog werkt. Als dit zo is, zul je dus op zoek moeten naar andere oplossingen.

John

Dauntless
%Europe/Berlin %837 %2005, 21:06
Dat klinkt alsof je button events aan zowel de movieclip als de _parent van die clip wilt koppelen. Stop de zoektocht: dat kan gewoon niet. Tenminste niet als hotspots elkaar overlappen. Zo kun je ook niet een button in een button hebben en verwachten dat het dan nog werkt. Als dit zo is, zul je dus op zoek moeten naar andere oplossingen.

John
Helemaal juist... En in principe kun je ook altijd alle acties op 1 vd twee hangen... Had ik ook moeten zien... Goed gevonden Laiverd.

FlashElements
%Europe/Berlin %841 %2005, 21:11
Klopt, er is misschien nog 1 oplossing en dat is dan de hitTest .... maar eigenlijk moet dit toch gewoon met Flash te realiseren zijn ?
Ik zal even de laatste versie straks uploaden.....

FlashElements
%Europe/Berlin %927 %2005, 23:15
Klopt, er is misschien nog 1 oplossing en dat is dan de hitTest .... maar eigenlijk moet dit toch gewoon met Flash te realiseren zijn ?
Ik zal even de laatste versie straks uploaden.....

Ik heb een nieuwe versie ge-upload .........
http://www.flashelements.nl/flashmenu/ (denk even aan het opschonen van je temp)

Momenteel nog geen succes met hitTest...........
Dus nog maar even na denken over de oplossing.

Als het menu klaar is zet ik 'm onder de FLA's op Flashfocus..... een 2 kb menu, helemaal in actionscript met een php koppeling blijft toch interessant om aan te bieden :)

dus alle goede hulp is welkom !

FlashElements
%Europe/Berlin %979 %2005, 00:29
Ik heb 'm aardig aan het werk dat menu-tje.....
een werkende versie kun je bekijken in de test omgeving ...
http://test.heso.pageprocessor.nl

Ik ga nu alles omzetten naar classes ..... dan is het nog makkelijker te implementeren in andere sites.

Dauntless heb je dat boek al gelezen van Collin Moock OOP development for actionscript 2.0 ?

Dauntless
%Europe/Berlin %982 %2005, 00:34
Dauntless heb je dat boek al gelezen van Collin Moock OOP development for actionscript 2.0 ?
Dan bedoel je waarschijnlijk Essential ActionScript 2.0 ? Natuurlijk :D Het ligt hier btw altijd naast me :). Ik zit nu ongeveer bij design patterns :)

FlashElements
%Europe/Berlin %011 %2005, 01:17
Dan bedoel je waarschijnlijk Essential ActionScript 2.0 ? Natuurlijk :D Het ligt hier btw altijd naast me :). Ik zit nu ongeveer bij design patterns :)

Chapter 15 blz. 349 ;)

errug cool boek...